Μία σημαντική έκδοση μοντέλου που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην πορεία της ευρωπαϊκής αυτοκίνησης, συμπληρώνει φέτος τέσσερις δεκαετίες «ζωής».
Ο λόγος για το Opel Kadett, η πέμπτη γενιά του οποίου παρουσιάστηκε το Φθινόπωρο του 1984 και αφορούσε πληθώρα επιλογών σε ό,τι αφορούσε στις εκδόσεις του συμπαγούς μοντέλου: sedan, wagon, cabriolet, επαγγελματικό, ακόμα και αγωνιστικό!
Είναι χαρακτηριστικό πως εκείνη την εποχή, το Kadett GSi στο οποίο οι Γερμανοί είχαν δουλέψει εκτενώς στις αεροδυναμικές σήραγγες, ήταν το μοντέλο με τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία του.
BUY NOW
Κι όπως συμβαίνει και σήμερα με το Astra, το φυσικό του διάδοχο, η Opel συνδυάζει τις ανάγκες του οδηγού, με τη μέγιστη απόδοση και φυσικά, προηγμένη τεχνολογία. Kadett και Astra είναι δύο ονόματα… συνώνυμα με σχεδόν εννέα δεκαετίες ιστορίας για το εν λόγω brand.
Εκείνη, η πέμπτη γενιά του Kadett, είχε ουσιαστικά ξεκινήσει την πορεία της το 1979, με το Kadett D, το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Opel. Με αυτό σαν βάση, οι μηχανολόγοι και οι σχεδιαστές της γερμανικής μάρκας, έφτασαν στο Kadett E, για τη δημιουργία του οποίου έγινε επένδυση της τάξης του 1.5 δισεκατομμυρίων γερμανικών μάρκων. Το μοντέλο κάλυψε 6.5 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών, σε δημόσιους δρόμους, πίστες αλλά και σε ακραίες καιρικές συνθήκες – στις χαμηλές θερμοκρασίες της Βόρειας Ευρώπης ή την αντίθετη πρόκληση ερημικών περιοχών στις ΗΠΑ. Και το 1984, ήταν έτοιμο να βγει στην αγορά. Και πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε best seller.
Είτε ως 3θυρο ή 5θυρο hatchback, είτε ως αντίστοιχων επιλογών estate, με κορυφαίο στην κατηγορία όγκο φόρτωσης που έφτανε 1.520 λίτρα. Είτε αργότερα ως 4θυρο ή ακόμα και convertible διά χειρός του κορυφαίου Ιταλού σχεδιαστή Nuccio Bertone. Ακολούθησε το Kadett Combo αλλά και το σπορ Kadett GSi που αρχικά εφοδιαζόταν με κινητήρα 1,8 λίτρων και ισχύς 115 αλόγων, έφτασε να έχει ιπποδύναμη 170 ίππων ως αγωνιστικό αυτοκίνητο Ομάδας Α ή ακόμα και 250 αγωνιζόμενο στο DTM.
Κατέκτησε πολυάριθμα βραβεία, προτού το 1989 έρθει το ανανεωμένο Kadett E και δύο χρόνια μετά, εμφανιστεί για πρώτη φορά το όνομα Astra. Ένα μοντέλο που μέχρι σήμερα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις ευρωπαϊκές αγορές, κατακτώντας επίσης πλλλές διακρίσεις.
Μάλιστα, η τρέχουσα γενιά Astra εξηλεκτρίζεται για πρώτη φορά – ως ένα δυναμικό plug-in υβριδικό και αποδοτικό υβριδικό με τεχνολογία 48 volt καθώς ως αμιγώς ηλεκτρικό Astra Electric και Astra Sports Tourer Electric.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ