Κι όμως τα όρια ταχύτητας βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον -Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα

provlimata orio 30 xlm-ora

Μπορεί όλο και περισσότερες χώρες να ενστερνίζονται το όριο των 30 χλμ./ώρα εντός των πόλεων, αλλά τελικά, όπως δείχνουν οι μελέτες, θα επιφέρει σοβαρά προβλήματα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και πολλές οργανώσεις για την οδική ασφάλεια πιέζουν για την προώθηση της μείωσης των ορίων ταχύτητας εντός της πόλης, ώστε να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, η μείωση του ορίου στα 30 χλμ./ώρα από τα 50 χλμ./ώρα που είναι τώρα, θα επιφέρει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των σοβαρά τραυματιών. Μάλιστα, σε περιοχές της Ευρώπης που έχει ήδη εφαρμοστεί η αλλαγή, οι σοβαροί τραυματισμοί μειώθηκαν κατά 72%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
provlimata orio 30 xlm-ora

Μπορεί να φαίνεται ότι είναι η χρυσή τομή για τις πόλεις, αλλά μια έρευνα από το MIT Senseable City Lab έρχεται να αποδείξει ότι δεν είναι όλα ρόδινα.

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε για να αξιολογήσει τις επιπτώσεις της μείωσης των ορίων ταχύτητας, ανακάλυψε ότι μια τέτοια κίνηση θα έχει ως αποτέλεσμα περισσότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους και μεγαλύτερη συμφόρηση των οχημάτων.

Συγκεκριμένα, η μελέτη έδειξε ότι οι εκπομπές CO2 αναμένεται να αυξηθούν κατά 1,5%, ενώ εκείνες των PM (ρύποι που διεισδύουν βαθιά στους πνεύμονες, ειδικά των παιδιών και των ασθενών) θα αυξηθούν κατά 2,7%.

provlimata orio 30 xlm-ora 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτόχρονα, υποστήριξε ότι ακόμα και σε περιοχές που δεν αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο πρόβλημα με την κίνηση, ένα τέτοιο μέτρο, αν ίσχυε σε όλους τους μη πρωτεύοντες δρόμους, θα αύξανε το χρόνο της κάθε διαδρομής έως και 7,24%, επιβαρύνοντας τη συμφόρηση και τα νεύρα των οδηγών. Μάλιστα, συνεχίζει λέγοντας ότι ακόμα κι αν η μείωση επηρεάσει μόνο μικρούς οικιστικούς και τριτεύοντες δρόμους, πάλι ο χρόνος θα αυξηθεί κατά 2,86%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη μελέτη, για να είναι όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη και κοντά στην πραγματικότητα, ανάλυσε πάνω από 3,4 εκατομμύρια δεδομένα που «αντλήθηκαν» από τα μαύρα κουτιά που χρησιμοποιούν ασφαλιστικές στο εξωτερικό, ώστε να βλέπουν την οδηγική συμπεριφορά των οδηγών. Μάλιστα, η έρευνα αφορά την πόλη του Μιλάνου, όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι συνολικά μικρότερη από την αντίστοιχη της Αθήνας.

provlimata orio 30 xlm-ora  3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπάρχουν περιοχές υψηλού κινδύνου, όπως γύρω από σχολεία και παιδικές χαρές, όπου το όριο των 30 χλμ./ώρα θα μπορούσε να αποδειχτεί σωτήριο. Αυτό διότι όσο πιο αργά κινείται ένα αυτοκίνητο, τόσο πιο γρήγορα σταματάει.

Συγκεκριμένα, στα 50 χλμ./ώρα ένα αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 28 μ. προκειμένου να ακινητοποιηθεί, όταν στα 30 χλμ./ώρα η απόσταση φρεναρίσματος μειώνεται στα μόλις 13,3 μέτρα. Σκεφτείτε τώρα την ώρα που οδηγείτε να “πεταχτεί” μπροστά σας ένα παιδάκι στα 15 μ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ