Μια ριζοσπαστική πρόταση κατέθεσε Ιρλανδός Βουλευτής προκειμένου να ενισχυθεί η ασφάλεια στους δρόμους.
Συνολικά 20.400 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα το 2023 στην ΕΕ, επιτυγχάνοντας μείωση 1% συγκριτικά με το περασμένο έτος. Παρ’ όλα αυτά, ο τρέχων αριθμός μείωσης είναι χαμηλότερος από τον ενδιάμεσο στόχο της ΕΕ για 50% μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών σε τροχαία ατυχήματα έως το 2030.
Στην Ιρλανδία το 2023 καταγράφηκαν 35 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους, ένας αριθμός που είναι σημαντικά χαμηλότερος από τον μέσο όρο (46) της ΕΕ. Σε σύγκριση, ωστόσο, με το 2019 σημειώθηκε αύξηση 32%, γεγονός που έχει προκαλέσει προβληματισμό στη χώρα, η οποία αναζητά λύσεις για τη θωράκιση των χρηστών του οδικού δικτύου.
BUY NOW
Μία από τις προτάσεις είναι η απαγόρευση ανάπτυξης ταχυτήτων άνω των 100 χλμ./ώρα, η οποία κατατέθηκε από τον βουλευτή του κόμματος Fine Gael, Michael Ring. Σύμφωνα με τον ίδιο, η κυβέρνηση έχει εντελώς λάθος προσέγγιση όταν καλείται να αντιμετωπίσει το φλέγον ζήτημα των τροχαίων δυστυχημάτων.
«Αν θέλουν να ελέγξουν την ταχύτητα σε αυτή τη χώρα, η λύση είναι πολύ απλή. Πρέπει να ελέγξουν τα αυτοκίνητα. Όταν ένα ΙΧ έρχεται στη χώρα δεν θα πρέπει να μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα άνω των 100 χλμ./ώρα».
Ουσιαστικά προτείνει την ενσωμάτωση σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα ενός μηχανισμού που θα περιορίζει την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου στα 100 χλμ./ώρα. Σύμφωνα, ωστόσο, με το ιρλανδικό Υπουργείο Μεταφορών, είναι ανέφικτο να τοποθετηθεί εκ των υστέρων κόφτης σε όλα τα αυτοκίνητα».
Θυμίζουμε ότι από τις 7 Ιουλίου του 2024 σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που ταξινομούνται στην Ευρώπη είναι υποχρεωτικό να εφοδιάζονται με το σύστημα “Intelligent Speed Assistance” (Έξυπνη Υποβοήθηση Ταχύτητας). Η εν λόγω τεχνολογία, ωστόσο, δεν αποτελεί… κόφτη όπως προτείνει ο Ιρλανδός βουλευτής, αλλά ένα μέσο ειδοποίησης του οδηγού ότι υπερβαίνει το όριο ταχύτητας.
Επί της ουσίας το ISA διαπιστώνει πότε ο οδηγός υπερβαίνει τα όρια ταχύτητας του δρόμου στον οποίο κινείται εκδίδοντας τις σχετικές ειδοποιήσεις, αρχικά, ενώ εν συνεχεία δυνητικά θα επιβραδύνει αυτόματα το όχημα. Παρ’ όλα αυτά, ο οδηγός μπορέι να παρακάμψει το σύστημα απλά πιέζοντας ελαφρώς πιο δυνατά το πεντάλ του γκαζιού.