Όταν στα crash tests συμμετείχαν πραγματικοί οδηγοί (Video)

crash tests

Τα περίφημα ανδρείκελα των δοκιμών πρόσκρουσης αποτελεί μια… ανακάλυψη των τελευταίων δύο δεκαετιών, κλέβοντας τη θέση των πραγματικών δοκιμών που στο παρελθόν «θυσιάζονταν» για την ασφάλεια όλων μας.

Τα πρώτα «ανδρείκελα» στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν πραγματικοί άνθρωποι ή για την ακρίβεια πτώματα, τα οποία στη συνέχεια αντικαταστάθηκαν από ζώα και ειδικότερα από χοίρους, η οποία αποτελούσε μια φθηνή και εύκολη λύση για τη διενέργεια όλων και περισσότερων δοκιμών πρόσκρουσης.

Στη συνέχεια η ζωή των κατασκευαστών έγινε ακόμα πιο εύκολη με τη δημιουργία των crash dummies, η εξέλιξη των οποίων μας χαρίζει τη δυνατότητα σήμερα να συγκεντρώνουμε ένα κρίσιμο αριθμό δεδομένων σχετικά με τις επιπτώσεις μιας πρόσκρουσης στον ανθρώπινο οργανισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιστρέφοντας στο παρελθόν, υπήρξε και εκείνη η περίοδος που στις δοκιμές πρόσκρουσης αυτοκινητοβιομηχανιών ή ερευνητικών οργανισμών συμμετείχαν και κάποιοι θαρραλέοι «εθελοντές» θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα.

Τα συγκεκριμένα crash tests περιγράφονται ως δοκιμές πρόσκρουσης χαμηλής ταχύτητας, από το video που ακολουθεί ωστόσο μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση η καταπόνηση που δέχεται το σώμα του προετοιμασμένου για τη σύγκρουση οδηγού.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι εκείνη την εποχή το μοναδικό μέτρο προστασίας του οδηγού ήταν η ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, με ό,τι μπορεί να σημαίνει για μια ενδεχόμενη επαφή του οδηγού είτε με το τιμόνι είτε με κάποιο άλλο τμήμα του εσωτερικού.

Ως γνωστών ακόμα και η δύναμη που ασκεί στο σώμα μας η ίδια η ζώνη ασφαλείας σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση είναι από μόνη της αρκετή ώστε να μας προκαλέσει κάποιο τραυματισμό, γεγονός που ανάγκασε τις αυτοκινητοβιομηχανίας να ενσωματώσει στον βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους περιοριστές δύναμης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ