Αυτή είναι η παράβαση που κάνουμε όλοι στο φανάρι -Το μεγάλο λάθος και το τσουχτερό πρόστιμο που μας περιμένει
Όλοι οι οδηγοί γνωρίζουν πώς πρέπει να συμπεριφερθούν όταν συναντήσουν πράσινο και κόκκινο φανάρι. Δεν ισχύει, ωστόσο, το ίδιο όταν «ανάψει» πορτοκαλί.
Πραγματικό χάος θα επικρατούσε στο οδικό δίκτυο της χώρας δίχως τους φωτεινούς σηματοδότες, δηλαδή τα φανάρια που δεσπόζουν στις διασταυρώσεις και ρυθμίζουν την κυκλοφορία, αποτρέποντας την τέλεση δυσάρεστων οδικών συμβάντων.
Μόλις από τα πρώτα της ζωής μας, γνωρίζουμε ότι ο ερυθρός σηματοδότης δηλώνει υποχρεωτική διακοπή της πορείας και ο πράσινος συνέχιση.
BUY NOW
Από την άλλη, πολλοί οδηγοί έχουν άγνοια σχετικά με το τι δηλώνει ο κίτρινος (ή πορτοκαλί) σηματοδότης ή θεωρούν ότι συνιστά απλά μια προειδοποίηση για το ότι ακολουθεί κόκκινο. Πρόκειται, ωστόσο, για μια επικίνδυνη παρανόηση που, όπως έχει αποδειχθεί από μια σωρεία περιστατικών, έχει αποτελέσει αιτία πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Ενδεικτική του μεγέθους αυτής της παρανόησης είναι μια βόλτα στο οδικό δίκτυο οποιασδήποτε ελληνικής πόλης. Μόλις ανάψει το πορτοκαλί φανάρι, πολλοί οδηγοί βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι, σε μια προσπάθεια να… μην τους «πιάσει» το κόκκινο.
Πιστεύουν, μάλιστα, ότι εφόσον πέρασαν τη διασταύρωση προτού ανάψει ο ερυθρός σηματοδότης είναι νόμιμοι και ως εκ τούτου δεν συντρέχει ο οποιοσδήποτε λόγος ανησυχίας. Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι πολύ διαφορετική απ’ ό,τι θα ήλπιζαν.
Προ των ευθυνών τούς τους θέτει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα το Άρθρο 6 «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων».
Ειδικότερα, όπως ορίζεται στην παράγραφο 1, όταν ανάψει κίτρινο σταθερό φως κυκλικής μορφής «ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, όπως και προ ερυθρού φωτός, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάμει αυτό ασφαλώς».
Με απλά λόγια, το πορτοκαλί λειτουργεί όπως το κόκκινο, απαιτώντας την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος. Ένα όχημα μπορεί να περάσει με πορτοκαλί μόνο όταν βρίσκεται πολύ κοντά στο φανάρι, μιας και η βίαιη ακινητοποίησή του θα μπορούσε να συντελέσει στην πρόκληση τροχαίου ατυχήματος -επί παραδείγματι να «καρφωθεί» από πίσω του ένα όχημα που ακολουθεί.
Όποιος δεν σταματά σε πορτοκαλί φανάρι, ενώ μπορεί να το πράξει με ασφάλεια, τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.
Σημειώνεται, τέλος, ότι αν βρεθούμε μπροστά σε ένα διπλό κίτρινο ή πορτοκαλί φως το οποίο πάλλεται-αναβοσβήνει, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος και να κινηθεί με ιδιαίτερη προσοχή, παραχωρώντας προτεραιότητα τόσο στους πεζούς όσο και στα οχήματα με τα οποία διασταυρώνεται.