Αναδίπλωση των Βρετανών για την απαγόρευση θερμικών αυτοκινήτων -Παραμένουν και μετά το 2030

London city traffic

Η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε να χαλαρώσει το αρχικό της σχέδιο για την πλήρη κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η κυβέρνηση του Σερ Κιρ Στάρμερ στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέβαλε την υποχρέωση πώλησης αποκλειστικά ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών αυτοκινήτων από το 2030 στο 2035, ενώ τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα μπορούν να πωλούνται με καθαρά θερμικούς κινητήρες μέχρι και το 2035.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλλαγή αυτή ήρθε ως αντίδραση στους δασμούς 25% που επέβαλε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ σε εισαγόμενα αυτοκίνητα, επηρεάζοντας σημαντικά τη Βρετανία - αφού το 27% της παραγωγής της εξάγεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο Στάρμερ δήλωσε πως αυτή η «νέα εποχή παγκόσμιας αβεβαιότητας» απαιτεί από την κυβέρνηση να «προχωρήσει ταχύτερα σε αλλαγές στην οικονομία», προσθέτοντας πως οι νέοι κανόνες «θα διευκολύνουν τους κατασκευαστές να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα», ενώ παράλληλα θα επιτρέψουν σε περισσότερους Βρετανούς καταναλωτές να αποκτήσουν οικονομικά αποδοτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Βάσει των νέων ρυθμίσεων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν πλέον να πωλούν απλά υβριδικά οχήματα (χωρίς δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική πηγή), ενώ εξαιρέσεις προβλέπονται και για μικρούς κατασκευαστές, για τους οποίους δεν θα ισχύει η υποχρέωση επίτευξης 80% πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, θα υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία για το πώς θα επιτυγχάνεται το υποχρεωτικό ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο αυξάνεται σταδιακά: το 2024 προβλεπόταν στο 22% (στόχος που επιτεύχθηκε), και το 2025 αναμένεται να φτάσει το 28%.

Οι αλλαγές δεν συνοδεύονται ακόμη από τεχνικές λεπτομέρειες για το τι ακριβώς θα επιτρέπεται και τι όχι, όπως όρια εκπομπών CO2, χωρητικότητα μπαταρίας ή ελάχιστη ηλεκτρική αυτονομία. Οι κατασκευαστές ζητούν από το 2020 ένα σαφές πλαίσιο απόδοσης, χωρίς ωστόσο να έχει δοθεί ακόμη ακριβής ορισμός.

Πάντως, οι νέοι κανόνες είναι πιο σαφείς: από το 2030, οι κατασκευαστές θα πρέπει να διασφαλίζουν πως οι συνολικές εκπομπές CO2 από βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα της γκάμας τους θα είναι τουλάχιστον 10% χαμηλότερες σε σχέση με το 2021. Παράλληλα, επιβεβαιώθηκε πως τα καθαρά θερμικά Vans θα μπορούν να συνεχίσουν να πωλούνται μέχρι και το 2035.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημαντική αλλαγή είναι επίσης και η μείωση του προστίμου για όσους δεν πετυχαίνουν τον στόχο πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αντί για 15.000 λίρες (17.265 ευρώ) ανά συμβατικό όχημα, πλέον προβλέπεται πρόστιμο 12.000 λιρών (13.812 ευρώ) ανά όχημα.

Τέλος, η Βρετανία συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση Τραμπ για μια νέα εμπορική συμφωνία, με σκοπό τη μείωση ή την εξουδετέρωση των δασμών. Παράλληλα, οι Βρετανοί υπουργοί επεξεργάζονται λίστα πιθανών αντίμετρων σε περίπτωση που οι συνομιλίες αποτύχουν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ