Πάτησε κορυφή η Ελλάδα στην Ευρώπη -Η μεγάλη επιτυχία της χώρας

διάκριση στην ασφάλεια για την Ελλάδα

Βελτίωση παρουσιάζουν τα δεδομένα αναφορικά με τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα που κατάφερε να ξεχωρίσει μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.

Χωρίς να έχουν τις προδιαγραφές ασφάλειας ενός αυτοκινητόδρομου, κυρίως λόγω της απουσίας μπαριέρων αλλά και κεντρικού στηθαίου, οι επαρχιακοί δρόμοι της Ευρώπης είναι και εκείνοι που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα και με την τελευταία αναφορά PIN του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council -ETSC).

Στην τελευταία έκθεση του ETSC αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι η πρόοδος στην ΕΕ των 27 σχετικά με τους στόχους για μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στους επαρχιακούς δρόμους δεν είναι η προσδοκώμενη, αν και το 2022 σημειώθηκαν 25% λιγότεροι θάνατοι σε σχέση 2012, με τον ακριβή αριθμό να βρίσκεται στους 10.644 έναντι 14.162 θανάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Overtaking 2

Στην αναφορά ωστόσο του ETSC για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στο επαρχιακό δίκτυο δρόμων της ΕΕ, η Ελλάδα ήταν από τις χώρες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πρόοδο τα τελευταία δέκα χρόνια.

Με τον μέσο όρο στην ΕΕ των 25 στην ετήσια μείωση των θανάτων σε τροχαία στο επαρχιακό δίκτυο να βρίσκεται στο 3%, η Ελλάδα ήταν η χώρα που σημείωσε το τρίτο μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης με 5%, μαζί με τη Νορβηγία την περίοδο 2012-2021. Πάνω απο την Ελλάδα, την ίδια περίοδο, βρέθηκαν μόνο το Βέλγιο και η Εσθονία.

Αρνητική πρωταθλήτρια ήταν η Σερβία, η οποία, στο ίδιο χρονικό διάστημα παρουσίασε ετήσια αύξηση θανατηφόρων τροχαίων της τάξης του 8%, ενώ μαζί με το Ισραήλ και την Ολλανδία ήταν η μόνες χώρες που δεν σημείωσαν βελτίωση, έστω και οριακή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια σε αντίθεση με τις περοσσότερες χώρες της Ευρώπης όπου το μεγαλύτερο ποσοστότων θανατηφόρων τροχαίων λαμβάνει μέρος στο επαρχιακό τους δίκτυο στην Ελλάδα ισχύει το αντίθετο αφού τα περισσότερα τροχαία γίνονται στο αστικό περιβάλλον.

Ο Δείκτης Απόδοσης Οδικής Ασφάλειας ETSC (ETSC Road Safety Performance Index -PIN) είναι ένα εργαλείo χάραξης πολιτικής του ανεξάρτητου μη κερδοσκοπικού ETSC. Το ETSC έχει ως αποκλειστικό σκοπό τη μείωση του αριθμού των τραυματισμών και των θανάτων που προκύπτουν από τροχαία ατυχήματα.

O δείκτης PIN και οι αναφόρές που προκύπτουν από αυτόν άνα τακτά χρονικά διαστήματα αξιοποιούνται από ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Ο δείκτης PIN καλύπτει όλους τους σχετικούς τομείς της οδικής ασφάλειας στους οποίους περιλαμβάνονται η συμπεριφορά των οδηγών, οι υποδομές και τα οχήματα και σε αυτόν συμμετέχουν 27 κράτη-μέλη της EE αλλά και η Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραλής, η Νορβηγία και η Σερβία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα δεδομένα που διαμορφώνουν τον δείκτη PIN και την εγκυρότητά τους υπεύθυνες είναι οι ευρωπαϊκές χώρες και τα μέλη τους στο ETSC, ενώ μέρος της χρηματοδότησης του PIN προέρχεται από το Γερμανικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (German Road Safety Council -DVR), τη Νορβηγική Διεύθυνση Δημόσιων Δρόμων (Norwegian Public Roads Administration, το Ίδρυμα MAPFRE, την Toyota Ευρώπης και τη CITA Διεθνή Επιτροπή Επιθεώρησης Μηχανοκίνητου Οχήματος.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ