Μετά από συνεχόμενες αυξήσεις στις τιμές των μπαταριών των EVs το 2022, παρατηρείται αποκλιμάκωση που κυμαίνεται στο 14%, φτάνοντας στο ιστορικό χαμηλό των 139 δολαρίων ανά κιλοβατώρα (kWh).
Σύμφωνα μάλιστα με την Bloomberg NEF, προβλέπεται περαιτέρω μείωση λόγω της αυξημένης χωρητικότητας και της… μέτριας ζήτησης. Σε μεγάλο βαθμό βέβαια, αυτό οφείλεται στην πτώση του κόστους των πρώτων υλών και εξαρτημάτων, που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή τους.
Ταυτόχρονα η παραγωγή των μπαταριών αυξάνεται, ενώ η ζήτηση του κόσμου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι, προς το παρόν, αντάξια των προσδοκιών των αυτοκινητοβιομηχανιών. Έτσι, πολλές από τις εταιρείες που φτιάχνουν EVs και μπαταρίες έχουν αναθεωρήσει τους στόχους τους προς τα κάτω.
BUY NOW
Οι εκτιμήσεις πάντως των ειδικών είναι πως αυτό πρόκειται να αλλάξει, αφού έχουν προβλέψει πως η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί με ρυθμό 53% από έτος σε έτος (950 γιγαβατώρες το 2023). Αξίζει να αναφερθεί πως η κινεζική αγορά είχε έντονο ανταγωνισμό τιμών φέτος με τους κατασκευαστές μπαταριών να αυξάνουν την παραγωγική τους ικανότητα, ώστε να κερδίσουν μερίδιο.
Όπως και να ΄χει, η βιομηχανία εξακολουθεί να αναζητά φτηνότερους τρόπους, δηλαδή διαφορετική χημεία με περισσότερες επιλογές σαν την μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP). Ο συγκεκριμένος τύπος κοστίζει ακόμη λιγότερα χρήματα, αφού με ένα κύτταρο η τιμή του είναι 95 δολάρια ανά κιλοβατώρα, ενώ το πακέτο φτάνει τα 130 δολάρια/kWh.
Κατά μέσο όρο οι LFP ήταν κατά 32% φτηνότερες συγκριτικά με εκείνες που είχαν ως βάση το νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο (NMC). Οι εταιρείες εξόρυξης που συμμετείχαν σε έρευνα και οι έμποροι των μετάλλων αναμένουν κι άλλη μείωση των τιμών μέσα στο 2024. Εν τω μεταξύ, οι επενδύσεις στην ανάπτυξη, οι βελτιώσεις στη διαδικασία παραγωγής και η εξέλιξη της τεχνολογίας θα συμβάλλουν θετικά προς αυτήν την κατεύθυνση την επόμενη δεκαετία.