Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την πλήρη λειτουργία της επέκτασης της Γραμμής 3, που θα αυξήσει κατακόρυφα την επιβατική κίνηση στο Μετρό και θα μετατρέψει τον Πειραιά σε συγκοινωνιακό κόμβο.
Οι τελευταίες λεπτομέρειες απομένουν για την έναρξη λειτουργίας των σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο της Γραμμής 3 του Μετρό, η οποία αναμένεται να αναβαθμίσει σε σημαντικό βαθμό τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού.
Τα εγκαίνια των τριών σταθμών θα γίνουν πιθανότατα μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου, μόλις ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια που βρίσκονται σε εξέλιξη.
BUY NOW
Υπενθυμίζεται ότι τα επικείμενα εγκαίνια είχαν «παγώσει» τη λειτουργία κάποιων εκ των υφιστάμενων σταθμών. Ειδικότερα, το Σαββατοκύριακο 27/28 Αυγούστου είχαν παραμείνει κλειστοί οι σταθμοί Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγία Βαρβάρα, λόγω της διενέργειας δυναμικών δοκιμών από τον επίσταθμο Αγ. Μαρίνας μέχρι το Δημοτικό Θέατρο.
Η ακτινογραφία της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιάς
Η Επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς» περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια παραδόθηκαν στις 6 Ιουλίου, και εντός του Σεπτεμβρίου θα πάρουν σειρά οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.
Ο σταθμός «Μανιάτικα» βρίσκεται σε απόσταση βολής από το Κερατσίνι, ο σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 και ο σταθμός «Δημοτικό Θέατρο», ο οποίος θα είναι και ο τερματικός, βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το δημαρχείο.
Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730 εκ. ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Με την ολοκλήρωση του έργου και τη θέση σε λειτουργία και των σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο προβλέπεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Σημειώνεται δε ότι ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε 50 λεπτά.
Με την ολοκλήρωση του έργου, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.