Το Volkswagen Golf είναι ένα από τα πιο θρυλικά μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, έχοντας συμπληρώσει μισό αιώνα «ζωής».
Αποτελεί σύμβολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και αναμφίβολα είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους εκπροσώπους της συμπαγούς κατηγορίας. Όμως ενώ γιορτάζει τα 50 χρόνια στην αγορά, δεν θα σταθούμε στις επιτυχίες του αλλά στις παραλλαγές του, που δεν έκαναν τη διαφορά.
Τις εκδόσεις που δεν σημείωσαν επιτυχία, ούτε τράβηξαν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού ή που ήταν πολύ ακραίες για μπουν σε ευρεία παραγωγή.
BUY NOW
Volkswagen Elektro-Golf
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι νόρμα για το 2024, όμως πριν από 50 χρόνια, αποτελούσαν απλά κομμάτι πειραματισμού. Το ίδιο και για τη Volkswagen, που το 1976 παρουσίασε το Elektro-Golf! Βασιζόταν στην πρώτη γενιά του μοντέλου – άλλωστε δημιουργήθηκε μόλις δύο χρόνια μετά το λανσάρισμά της. Αποτέλεσε εγχείρημα που προέκυψε λόγω της πετρελαϊκής κρίσης και μέσω αυτού, η γερμανική εταιρεία ήθελε να δοκιμάσει τη δυνατότητα χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας στα οχήματά της. Είχε κινητήρα μόλις 30 αλόγων, που τροφοδοτούνταν από μπαταρίες 16,6 volt, οι οποίες ήθελαν 12 ώρες για να επαναφορτιστούν μέσω οικιακής πρίζας.
Volkswagen Golf Country
Ένα ακόμα μοντέλο που ήταν… μπροστά από την εποχή του. Ένα SUV, πολύ προτού υπάρξουν SUV. Το όνομά του ήταν Golf Montana και παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1989. Ήταν ένα πρωτότυπο που βασιζόταν στο Golf δεύτερης γενιάς αλλά ήταν υπερυψωμένο – στεκόταν στα 210mm από το έδαφος, πράγμα που του έδινε αξιοσημείωτες δυνατότητες εκτός δρόμου. Είχε σύστημα πρόσφυσης που είχε δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Steyr-Puch ενώ έπαιρνε ώθηση από 4κύλινδρο DOHC κινητήρα 1781cc, που απέδιδε αρχικά 100 άλογα και συνεργαζόταν με 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Παράχθηκε σε 7735 κομμάτια τη διετία 1990-1991.
Volkswagen Golf Harlequin
Μπορεί το όνομα Harlequin να συνδέθηκε με το Polo, υπήρξε όμως και ένας «αρλεκίνος» στην περίπτωση του Golf. Καθώς είχε σημειώσει επιτυχία, υπήρξε η σκέψη να δούμε και το Golf με αυτό το κουστούμι, ωστόσο κρίθηκε από τη γερμανική εταιρεία πως αυτή η προσέγγιση δεν ταίριαζε σε ένα πιο σοβαρό μοντέλο και ότι, επιπλέον, ήταν το best-seller της μάρκας άρα δεν υπήρχαν περιθώρια για ρίσκα. Τελικά, η ιδέα υιοθετήθηκε από την VW ΗΠΑ, όπου κατασκεύασε 264 μονάδες που διανεμήθηκαν σε Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και Μεξικό.
Volkswagen Golf GTI Roadster
Εδώ έχουμε μία ιδιαίτερη περίπτωση. Δεν συγκαταλέγεται στα αποτυχημένα – κάθε άλλο. Δημιουργήθηκε για τον ψηφιακό κόσμο του video game Gran Turismo 6 αλλά εντυπωσίασε τόσο πολύ, που οι Γερμανοί το κατασκεύασαν σε φυσικό μέγεθος! Το είδαμε στο Worthersee Treffen 2014 και αποτέλεσε προϊόν της φαντασίας νεαρών σχεδιαστών που απάντησαν στην σχετική πρόσκληση της Sony. Με εντυπωσιακό, φουτουριστικό σχέδιο και 3λιτρο Twin-Turbo κινητήρα απόδοσης 503 ίππων ισχύος και 665 Nm ροπής, που συνεργαζόταν με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και 7 σχέσεων. Με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3.6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 309 χλμ./ώρα.
Volkswagen Golf GTI W12
Η λίστα μας συμπληρώνεται από μία ακόμα ακραία δημιουργία – άλλωστε μόνο ως ακραία μπορεί να χαρακτηριστεί η τοποθέτηση ενός W12 κινητήρα σε ένα συμπαγών διαστάσεων μοντέλο. Κρυμμένο εντός ενός μικρού διαβόλου με εξίσου ακραίο bodykit στο Golf Mk8, φορούσε μονάδα ισχύος από τη Bentley (σ.σ. ο Twin-Turbo της Continental GT), τοποθετημένο εκεί που κανονικά ήταν τα πίσω καθίσματα. Αυτός πρόσφερε 650 άλογα και μέγιστη ροπή της τάξης των 750Nm, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3.7 δευτερόλεπτα και τελική στα 320 χλμ./ώρα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ