Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα έχει ολοκληρωθεί η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα αναδεικνύει το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της πόλης.
Αντίστροφη μέτρηση για τα εγκαίνια λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που σύμφωνα με τον πρωθυπουργό της χώρας, Κυριάκο Μητσοτάκη, θα παραδοθεί στους κατοίκους και επισκέπτες της πρωτεύουσας, τους πρώτους μήνες του 2024.
Αναφορά στο πολυπαθές έργο έκανε τόσο ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, όσο και η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, σε αυτοψία τους στον Σταθμό Βενιζέλου.
BUY NOW
Ο σταθμός βρίσκεται σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο και μία από τις εργασίες που απομένουν είναι η ολοκλήρωση της επανατοποθέτησης των αποσπασμένων αρχαιοτήτων, κάτι το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Νοεμβρίου του 2023, όπως ανέφερε ο Γιώργος Καραγιάννης.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες εργασίες στον συγκεκριμένο σταθμό έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της αποβάθρας του, η τοποθέτηση της επιδομής εκατέρωθεν αυτής, καθώς και η ρευματοδότησή της.
Η έκταση του Σταθμού Βενιζέλου είναι 1.260 τ.μ. όμως η αρχαιολογική έρευνα κάλυψε τουλάχιστον 3.500 τ.μ. Αποκαλύφθηκε η ιδρυτική φάση της πόλης του Κασσάνδρου, η οποία αναπτύχθηκε σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, στους ίδιους οδικούς άξονες, με μικρές μετατοπίσεις.
Αποκαλύφθηκαν, επίσης, τα στρώματα της ελληνιστικής και ρωμαϊκής κεντρικής οδού, η οποία στα νότια πλαισιωνόταν με την πεσσοστήρικτη στοά, που εξασφάλιζε την πρόσβαση προς την οικοδομική νησίδα.
Ο Σταθμός «Βενιζέλου» είναι ο τρίτος από τα βορειοδυτικά σταθμός του Μετρό Θεσσαλονίκης και αναμένεται να εξυπηρετεί 65.000 επιβάτες ημερησίως.
Σε βίντεο που είχε δημοσιεύσει πριν από λίγα χρόνια η Αττικό Μετρό ΑΕ, φαίνεται πώς θα είναι η τελική μορφή του Σταθμού «Βενιζέλου» μόλις αυτός παραδοθεί στο επιβατικό κοινό.
Αυτός φέρει σύγχρονη αρχιτεκτονική σχεδίαση η οποία «παντρεύεται» αρμονικά με τις αρχαιότητες, οι οποίες επιτρέπουν στο επιβατικό κοινό να περιηγηθεί νοερά στο πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται ότι έχουν παραληφθεί και οι 18 συρμοί χωρίς οδηγό (driverless) του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ πραγματοποιούνται δοκιμαστικά δρομολόγια σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής.