Αυτή είναι πιο παράξενη δουλειά στον κόσμο του αυτοκινήτου (Video)

Nissan Smellmaster

Ο Ryunosuke Ino είναι γνωστός ως «η μύτη της Nissan». Οσμίζεται οτιδήποτε μπορεί να εκκρίνει κάποια μυρωδιά στα αυτοκίνητα της εταιρείας, και διασφαλίζει ότι θα είναι της προτίμησης των αγοραστών τους.

Ως «Smellmaster», ο Ino είναι ο επικεφαλής μιας ομάδας εξειδικευμένων οσμιστών στο κέντρο τεχνολογίας του Atsugi και εκείνος που έχει τον τελευταίο λόγο για τη μυρωδιά κάθε υλικού που τοποθετείται στα καινούρια Nissan.

Αντίστοιχοι ρόλοι υφίστανται για τον Peter Carl Eastland (Odor Evaluation Lead Engineer) στην Ευρώπη και τον Tori Karl (Materials Engineer) στη Βόρεια Αμερική, μιας και σε κάθε περιοχή του κόσμου η όσφρηση των πελατών της Nissan έχει τις δικές της προτιμήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Nissan, δίνοντας περαιτέρω πληροφορίες για το θέμα, εξηγεί ότι ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται εκατοντάδες χιλιάδες διαφορετικές μυρωδιές, οι οποίες φτάνουν στο σημείο του εγκεφάλου που καθορίζει τη μνήμη και τα συναισθήματα. Έτσι, η μυρωδιά ενός αυτοκινήτου μπορεί να μείνει βαθιά χαραγμένη στη μνήμη.

Έτσι, ο Ino και η ομάδα του στην Ιαπωνία ελέγχουν οποιαδήποτε μυρωδιά μπορεί να εκκρίνει το εσωτερικό ενός νέου Nissan. Τη μυρωδιά, για παράδειγμα, που έχει το τιμόνι, τα αλεξήλια, το ντουλαπάκι, το ταμπλό, το ύφασμα των καθισμάτων, τα προσκέφαλα, οι ποτηροθήκες, ακόμα και τα πατάκια όταν λερώνονται με διαφόρων ειδών υλικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εκτίμηση των οσμών γίνεται σε ένα εργαστήριο που κρατά αποκλεισμένο τον εξωτερικό αέρα και έχει ειδικό φωτισμό που ελέγχει τη θερμοκρασία και την υγρασία, ώστε οι μυρωδιές να μην επηρεάζονται από την τελευταία και από το ηλιακό φως. Στόχος της Nissan είναι οι οσμές του εσωτερικού να κάνουν τους επιβάτες να αισθάνονται άνετα ανά πάσα στιγμή - τουλάχιστον όταν έχουν κλειστά τα παράθυρα και δεν διασχίζουν κάποια ορνιθοτροφική μονάδα στην επαρχία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε περίπτωση που η «μύτη της Nissan» διαπιστώσει ότι τα υλικά του αυτοκινήτου δεν καλύπτουν τα κριτήρια του ίδιου και συνεπώς της Nissan, στέλνει τα δεδομένα σε άλλους τομείς της εταιρείας ή στους προμηθευτές των υλικών για περαιτέρω ανάλυση.

Η δουλειά του «Smellmaster» δεν είναι καθόλου εύκολη: εκτός του ότι δεν πρέπει να καπνίζει, να πίνει ή να τρώει οτιδήποτε, να μην έχει φάει βαριά την προηγούμενη μέρα και να μην πλένει τα ρούχα του με μαλακτικό, πρέπει να εντοπίζει τις οσμές πολύ γρήγορα, πριν συνηθίσει σε αυτές η όσφρησή του - και ειδικά εκείνες που βρίσκονται πλησιέστερα σε κάθε επιβάτη, όπως των καθισμάτων.

Προκειμένου να κάνει reset στη μύτη του και να ανακτήσει την ευαισθησία σε κάθε μυρωδιά, ο Ino έχει μάθει ένα κόλπο από έναν παλιό σοφό παρασκευαστή καφέ: μυρίζει για λίγο το εσωτερικό του αγκώνα του, και επανέρχεται. «Η μυρωδία [στο εσωτερικό του αγκώνα] είναι γνώριμιη, οπότε σε προετοιμάζει για να δεχθείς μια νέα», εξηγεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την πρόσληψη νέων οσμιστών, η Nissan έχει ένα σαφές πρωτόκολλο: δοκιμάζει αρχικά την όσφρησή τους σε ισχυρές και συνηθισμένες μυρωδιές, όπως της καραμέλας ή κάποιων φυτών, και έπειτα προχωρά σε πιο τεχνικές και εξειδικευμένες οσμές. Κι όποιος περάσει τη δοκιμασία, στη συνέχεια μπαίνει σε ειδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ