Η Brand Finance, η κορυφαία εταιρεία συμβούλων αποτίμησης εμπορικών σημάτων παγκοσμίως, δημοσίευσε μια πολύ αποκαλυπτική μελέτη.
Αυτή αφορά στην πολυτιμότερη μάρκα αυτοκινήτων στον κόσμο και σε αυτή, έχουν αλλάξει πολλά τους τελευταίους μήνες, με μεγάλη χαμένη την Tesla!
Μπορεί η προσωπική περιουσία του Elon Musk να εκτοξεύτηκε μέσα στο 2024 αλλά δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για την αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας του.
BUY NOW
Σύμφωνα με το Brand Finance 2025, η αξία του εν λόγω εμπορικού σήματος, μειώθηκε κατά 26%! Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό, που αναπόφευκτα έριξε την αμερικανική εταιρεία στην τέταρτη θέση ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Και #36 ανάμεσα στα εμπορικά σήματα παγκοσμίως – ανεξαρτήτως τομέα.
Η Brand Finance εκτιμά τη συνολική αξία της Tesla σε 41,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που μπορεί να είναι αστρονομικό αλλά ισοδυναμεί με μεγάλη και σταθερή μείωση, σε σχέση με τα 55,9 δις του 2024 και τα 63,4 δις του 2023.
Και σύμφωνα με τη μελέτη, οι λόγοι της πτώσεις είναι η περιορισμένη και… γερασμένη γκάμα οχημάτων αλλά και ο αμφιλεγόμενος ιδιοκτήτης της, τα καμώματα του οποίου έχει αποδειχθεί πως δεν βρίσκουν ανταπόκριση στο αγοραστικό κοινό – κάθε άλλο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η χειρονομία του Musk κατά την ορκωμοσία του Προέδρου Donald Trump, την οποία πολλοί ερμήνευσαν ως ναζιστικό χαιρετισμό.
Πρέπει βέβαια να σημειωθεί ως ο αρνητισμός δεν αφορά τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής αλλά κυρίως τον υπόλοιπο πλανήτη. Ειδικά στην Ευρώπη, οι πιθανότητες να αγοράσει κάποιος Tesla έπεσαν από το 21% στο 16%, με τη δημοτικότητα της μάρκας να πέφτει πίσω από εκείνες της Mercedes αλλά και της BYD που έχει εξελιχθεί στον μεγάλο της αντίπαλο σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μετά τα παραπάνω, τόσο η Mercedes όσο και ο Όμιλος Hyundai «προσπέρασαν» την Tesla. Ενώ η Toyota παραμένει στην κορυφή και μάλιστα με άνοδο 23% και αποτίμηση στα 62 δις, η γερμανική εταιρεία πέρασε δεύτερη με το αντίστοιχο ποσό στα 50.8 δις και αυτό, παρότι το 2024 σημείωσε μείωση της τάξης του 11%.
Οι υπολογισμοί της μελέτης δεν βασίζονται αποκλειστικά στην απόδοση των μετοχών ή σε απλά στοιχεία πωλήσεων, αλλά λαμβάνουν επίσης υπόψη χιλιάδες έρευνες που έχουν σχεδιαστεί για την αξιολόγηση της στάσης των χρηστών απέναντι στις μάρκες.
Όσο για όσα κατέδειξε η μελέτη πέραν των αυτοκινητοβιομηχανιών, στην κορυφή βρίσκεται η Apple με αποτίμηση στα 550 δισεκατομμύρια ευρώ. Την ακολουθούν η Microsoft στα 442 δις και η Google στα 395. Η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία, δηλαδή η Toyota, είναι στη 18η θέση της λίστας.
Αναλυτικά η θέση των αυτοκινητοβιομηχανιών στη γενική ταξινόμηση των εμπορικών σημάτων από την Brand Finance:
Toyota 18
Mercedes-Benz 23
Group Hyundai 29
Tesla 36
BMW 37
Porsche 40
Volkswagen 61
Honda 70
Ford 86
Audi 127