Citroen e-C3

Ποια είναι τα θέματα που πρέπει να λύσει ο κ. Τζιτζικώστας;

τζιτζι-τεαμ1

Ο νέος Ευρωπαίος Επίτροπος θα βρεθεί αντιμέτωπος με σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Την πρώτη σύσκεψη με την ομάδα του στις Βρυξέλλες πραγματοποίησε ο νέος Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό κ. Απόστολος Τζιτζικώστας.

Όπως ο ίδιος έγραψε στα social media αναρτώντας και φωτογραφίες από την ομάδα του: «Πρώτη σύσκεψη με την ομάδα μου στις Βρυξέλλες. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας!»

Ο κ. Τζιτζικώστας κυριολεκτικά έχει πολύ δουλειά μπροστά του και θα πρέπει να δώσει λύσεις σε σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και κατ’ επέκταση και την ευρωπαϊκή οικονομία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί μια σημαντική πηγή εσόδων για τα κράτη μέλη και επιπλέον απασχολεί εκατομμύρια ανθρώπους.

Πιο συγκεκριμένα η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία απασχολεί σχεδόν 14 εκατ. άτομα και αντιπροσωπεύει το 7% του ΑΕΠ της ΕΕ, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια τέλεια καταιγίδα καθώς η ζήτηση κυρίως για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνεται ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαχειρίζονται μια ριψοκίνδυνη και δαπανηρή πολυετή μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση.

Την ίδια στιγμή ο ανταγωνισμός από την Κίνα επιδεινώνεται συνεχώς με τα κινεζικά μοντέλα να είναι υψηλής ποιότητας και να διατίθενται σε πολύ χαμηλές τιμές σε σχέση με τα ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά μοντέλα.

Επίσης ο κ. Τζιτζικώστας θα πρέπει να αποφασίσει αν θα αναβληθεί και για μετά το 2035 η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ΕΕ καθώς ήδη οι προκάτοχοί του ανέβαλαν την ισχύ του μέτρου από το 2030 για το 2035.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος ένα από πιο σημαντικά ζητήματα που θα έχει να διαχειριστεί ο κ. Τζιτζικώστας αφορά στην υποχρεωτικότητα των εταιρικών στόλων όλων των κρατών μελών της ΕΕ ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση και να γίνει πιο εύκολη η μετάβαση σε μια «καθαρή» αυτοκίνηση αλλά και στην λειτουργία των ΚΤΕΟ.

Η Ελλάδα πάντως σε αυτό το κομμάτι έχει κάνει πολλά βήματα εμπρός σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη μέλη καθώς από το 1η Ιανουαρίου 2024 έχει υποχρεώσει όλες τις εταιρείες που διαθέτουν στόλους αυτοκινήτων το 25% να αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2026 η χώρα μας έχει ανακοινώσει ότι θα απαγορεύσει την πώληση καινούριων Ταξί με κινητήρες εσωτερικής καύσης και το 1 στα 3 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ