Αποκάλυψη - Ποια επιδότηση-μαμούθ καταργείται άμεσα;

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μάλλον δεν θα ανανεώσει πάλι την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού επαγγελματικού οχήματος.

Το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και στις τρεις εκδοχές του έχει πραγματικά ανατρέψει όλα τα δεδομένα στην αγορά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναγκάζεται συνεχώς να αναζητά νέους πόρους ώστε να μπορέσει να διατηρήσει σε λειτουργία το πρόγραμμα. Ήδη μετά την τελευταία προσθήκη επιπλέον 11 εκατ. ευρώ ο αριθμός των αιτήσεων είχε χτυπήσει νέο ρεκόρ με αποτέλεσμα την εβδομάδα που διανύουμε να είναι πολύ πιθανό το σύστημα να σταματήσει να δέχεται και πάλι αιτήσεις εξαιτίας της έλλειψης διαθέσιμων πόρων!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο εδώ και χρόνια υπάρχει ακόμη ένα πραγματικά άκρως δελεαστικό πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού Ταξί με το ποσό της επιδότησης να είναι το υψηλότερο που υπάρχει μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ αλλά όπως αποδεικνύεται οι Έλληνες ιδιοκτήτες Ταξί δεν θέλουν ούτε να ακούνε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διακρίνοντας την αδιαφορία των ιδιοκτητών Ταξί για την ηλεκτροκίνηση εξετάζει σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr να μην δώσει νέα παράταση στο πρόγραμμα και να ολοκληρωθεί στα τέλη Μαρτίου 2025.

Επειδή όμως τα χρήματα που μένουν ανεκμετάλλευτα από το σύνολο των 40 εκατ. ευρώ το ΥΠΥΜΕ εξετάζει να προσπαθήσει να μεταφέρει το ποσό που θα μείνει προς την απόκτηση ηλεκτρικών λεωφορείων ώστε να αναβαθμίσει περαιτέρω τις Δημόσιες Συγκοινωνίες.

Τώρα οι ιδιοκτήτες Ταξί που δεν έκαναν χρήση του προγράμματος θα πρέπει να γνωρίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2026 η νομοθεσία ορίζει ξεκάθαρα ότι θα απαγορεύεται η πώλησης επαγγελματικών οχημάτων Ταξί με κινητήρες εσωτερικής καύσης ενώ στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχει πέσει και η πρόταση της ελεύθερης κίνησης στο Κέντρο της Αθήνας μόνο από ηλεκτρικά ή υβριδικά ή plug-in hybrid μοντέλα που πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πότε ξεκίνησε το πρόγραμμα Πράσινα Ταξί

Η πρώτη Κοινή Υπουργική Απόφαση σχετική με το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» δημοσιεύθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2022 η οποία όριζε ως καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης αιτήσεων της 30η Ιουνίου 2024 με προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ.

Η δεύτερη τροποιητική ΚΥΑ δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 21 Φεβρουαρίου 2024 στην οποία ορίζονταν ως καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των αιτήσεων η 31η Μαΐου 2025.

Ωστόσο στις 30 Δεκεμβρίου 2024 κατατέθηκε και η τρίτη τροποιητική ΚΥΑ για το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» η οποία όρισε νέο χρονοδιάγραμμα και πιο συγκεκριμένα ως καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης αιτήσεων ορίστηκε η 30η Μαρτίου 2025.

Έκτοτε έχουν περάσει πάνω από 2 χρόνια και ο αριθμός των αιτήσεων στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» είναι πραγματικά απογοητευτικός.

Μάλιστα σε ένα στόλο 28.500 Ταξί σε όλη την Επικράτεια μόλις τα 2.400 είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro 6) δηλαδή το 8,5%.

Από την εκκίνηση του προγράμματος έχουν κατατεθεί 151 αιτήσεις και και με την ολοκλήρωση της 6ης πληρωμής, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει επιδοτήσεις συνολικού ποσού, 1.194.078,28 ευρώ για 57 ηλεκτρικά ταξί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιδότηση μαμούθ

Οι επιδοτήσεις στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» για αμιγώς ηλεκτρικά Ε.Δ.Χ οχήματα ανέρχονται σε ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ. με μέγιστο ποσό 17.500 ευρώ ενώ αν αποσυρθεί και κάποιο παλαιό Ταξί τότε η επιδότηση αυξάνεται κατά 5.000 ευρώ. Η αγορά «έξυπνου» φορτιστή επιδοτείται με ποσό 500 ευρώ. Συνολικά επομένως η επιδότηση μπορεί να αγγίξει τις 23.000 ευρώ ενώ αν πληρούνται και άλλες προϋποθέσεις η επιδότηση αυξάνει περαιτέρω κατά 1.000 ευρώ αν ανήκει σε κατηγορία ΑμεΑ, κατά 1.000 ευρώ αν είναι τρίτεκνος και κατά 1.000 ευρώ αν ο δικαιούχος είναι νέος έως 29 ετών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ