Ποια εταιρεία χάνει 5 εκατομμύρια δολάρια τη μέρα;

General Motors Cruise

Η υπηρεσία αυτόνομων ταξί Cruise της General Motors της επιφέρει ζημίες ύψους 5 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα, που συσσωρευτικά έχουν αγγίξει ήδη τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η υπηρεσία Cruise ήταν μια ιδιωτική start-up που ιδρύθηκε το 2013 για να προσφέρει αυτόνομες υπηρεσίες ταξί χωρίς οδηγό. Τρία χρόνια αργότερα την αγόρασε η General Motors, η οποία επένδυσε βαρέως στο project και δημιούργησε το στόλο των αυτόνομων αυτοκινήτων της με σκοπό να την ενεργοποιήσει το 2019. Όμως, το πλάνο αυτό ναυάγησε, εξαιτίας της έλλειψης του νομικού πλαισίου κυκλοφορίας αυτόνομων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι σήμερα εξακολουθούν να μην υφίστανται οι πλήρεις νομικές προδιαγραφές για τη μεταφορά της ευθύνης της ασφαλούς οδήγησης από τον άνθρωπο στο αυτοκίνητο ή στην κατασκευάστρια εταιρεία. Παρόλα αυτά, υπό προϋποθέσεις τα οχήματα αυτά μπορούν να κυκλοφορούν, αρκεί να καλύπτουν μια μακροσκελή λίστα από περιορισμούς για την κίνηση σε δημόσιους δρόμους.

Ένα χρόνο μετά τον αρχικό στόχο της GM να βγάλει τα αυτόνομα ταξί της Cruise στους δρόμους, το φθινόπωρο του 2020 οι αρχές της πόλης του Σαν Φρανσίσκο επέτρεψαν στη GM να δοκιμάσει την κίνηση αυτόνομων Chevrolet Bolt χωρίς την ύπαρξη οδηγού. Πέρασαν δύο χρόνια, περίπου, ώσπου τον περασμένο Ιούνιο η General Motors εξασφάλισε την άδεια της εμπορικής λειτουργίας των οχημάτων αυτών σε συγκεκριμένες περιοχές της πόλης.

Έτσι, η Cruise ξεκίνησε τη λειτουργία της, και τα αυτόνομα ταξί της ήδη μεταφέρουν καθημερινά επιβάτες. Ωστόσο, αυτό συμβαίνει -προς το παρόν- μόνο τις νυχτερινές ώρες, από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 6 το πρωί, και με τελική ταχύτητα που δεν ξεπερνά τα 48 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από το 2023 η υπηρεσία Cruise θα ξεκινήσει τη λειτουργία της και στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
Από το 2023 η υπηρεσία Cruise θα ξεκινήσει τη λειτουργία της και στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων

Μέχρι στιγμής έχει υπάρξει ήδη ένα ατύχημα, στο οποίο ο επιβάτης τραυματίστηκε ελαφρά - και το οποίο ερευνάται από την αμερικανική αρχή οδική ασφάλειας (NHTSA). Επίσης, πρόσφατα ένα πρόβλημα στο λογισμικό των αυτοκινήτων της Cruise προκάλεσε κυκλοφοριακή συμφόρηση μέσα στη νύχτα.

Ένα από τα Chevrolet Bolt του υπάρχοντος στόλου της Cruise στην πόλη του Σαν Φρανσίσκο
Ένα από τα Chevrolet Bolt του υπάρχοντος στόλου της Cruise στην πόλη του Σαν Φρανσίσκο

Μετά από όλα αυτά τα εμπόδια, και ενώ η GM διευρύνει διαρκώς το στόλο των αυτόνομων ταξί της Cruise και συνεπώς τις δαπάνες για τη συντήρησή του, η υπηρεσία αυτή προκαλεί κάθε μέρα ζημίες της τάξης των 5 εκατομμυρίων δολαρίων στην αμερικανική εταιρεία - σύμφωνα με την οικονομική της έκθεση για το πρώτο εξάμηνο του 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη η General Motors έχει δαπανήσει 5 διεσεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη του τομέα αυτού, αλλά είναι αποφασισμένη να στηρίξει την επένδυσή της, ευελπιστόντας ότι στο μέλλον θα ξεκινήσει να αποδίδει καρπούς. Συγκεκριμένα, εκτιμά ότι μέχρι το 2030 η υπηρεσία Cruise θα της αποδίδει περίπου 50 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο, από την πώληση υπηρεσιών και τεχνολογιών. Αρκεί, φυσικά, μέχρι τότε να έχει καθοριστεί ένα σαφές νομικό πλαίσιο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ