Από την 1η Ιανουαρίου 2024, θα επιβληθεί «ποινή» 50 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο σε κάθε όχημα που εκπέμπει περισσότερα από 118 γρ. CO2 /ανά χλμ.
Ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των αποφάσεων των πολιτικών Αρχών και της αντίληψης των ίδιων προβλημάτων από τον καταναλωτή καταγράφει Πανευρωπαϊκή έρευνα. Με άλλα λόγια, αυτός που πληρώνει είναι τελικά που έχει δίκιο. Επειδή υποτίμησε την αντίσταση των Γάλλων στην αλλαγή, η ΕΕ κινδυνεύει να πληρώσει ακριβά τις συνέπειες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που επιβάλλεται ενάντια στην κοινή λογική. Γιατί να στείλουμε στο διαλυτήριο ένα θερμικό όχημα που πληροί πλήρως τις τελευταίες οδηγίες ρύπων και το οποίο μπορεί, παρά τα χρόνια που περνούν, να παρέχει αξιόλογες υπηρεσίες;
Αυτό είναι το υπόβαθρο των αποτελεσμάτων μιας έρευνας της BVA για λογαριασμό της AutoJM. Σύμφωνα με αυτήν την έρευνα, μόνο το 18% των ερωτηθέντων βρίσκουν τα ηλεκτρικά οχήματα ενδιαφέροντα στο πλαίσιο του τρέχοντος ποσοστού πληθωρισμού ενώ το 59% των Γάλλων δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα.
BUY NOW
Αυτή η δυσπιστία πρέπει να αντιμετωπιστεί γιατί, μεταξύ εκείνων που σκέφτονται να αλλάξουν αυτοκίνητα, το 38% δηλώνει ότι εξακολουθεί να θεωρεί αυτή την προσφορά ως νέα. Αλλά σχεδόν τα δύο τρίτα από αυτούς δεν το σκέφτονται, γεγονός που δείχνει ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να πειστούν οι απρόθυμοι.
Ωστόσο, η περίοδος δεν είναι καθόλου ευοίωνη με μια αλλαγή στους κανόνες του bonus-malus που αμφισβητεί το 78% των Γάλλων. Από την 1η Ιανουαρίου 2024, θα επιβληθεί «ποινή» σε κάθε όχημα που εκπέμπει περισσότερα από 118 γραμμάρια CO2/ ανά χιλιόμετρο. Το ποσό της ποινής είναι 50 ευρώ ανά γραμμάριο πάνω από αυτό το όριο μέχρι 60.000 ευρώ κατ' ανώτατο όριο. Αυτός είναι ο γενικός κανόνας για τα θερμικά οχήματα και ένα ισχυρό κίνητρο για να επιλέξουν οι Γάλλοι καταναλωτές ένα ηλεκτρικό όχημα που το αποφεύγουν.
Ένα αντικινεζικό ανάχωμα
Όμως, σε αυτό το στάδιο, οι νέοι κανόνες που τους αφορούν για το μπόνους δεν θα γίνουν γνωστοί πριν από τις 15 Δεκεμβρίου. Και το να μην έχεις μπόνους με ηλεκτρικό αυτοκίνητο ισοδυναμεί με ποινή. Προς το παρόν, για να αποκτήσετε αυτό το μπόνους, πρέπει να αποκτήσετε ένα ηλεκτρικό (ή υβριδικό) όχημα που κοστίζει λιγότερο από 47.000 ευρώ και ζυγίζει λιγότερο από 2,4 τόνους. Ο νέος κανόνας θα είναι λιγότερο απλοϊκός γιατί, για να λάβει βοήθεια για την αγορά ενός 100% ηλεκτρικού οχήματος από 5.000 έως 7.000 ευρώ ανάλογα με το προφίλ του αγοραστή, το όχημα θα πρέπει να καθορίσει μια ελάχιστη οικολογική βαθμολογία 60 βαθμών επί του συνόλου των 100. Φαίνεται ότι διατηρείται το όριο των 47.000 ευρώ (εξαιρουμένων των επιλογών άνεσης ή εξοπλισμού) αλλά ότι το επιτρεπόμενο βάρος μειώνεται, σύμφωνα με φήμες, στους δύο τόνους.
Θερμικό ή ηλεκτροκίνητο όχημα, το 78% των υποψηφίων για αγορά νέου οχήματος δηλώνει ότι προσέχει τα νέα όρια bonus-malus. Αλλά η πεποίθηση γίνεται για το 32% από αυτούς, που έχουν εγκαταλείψει εντελώς τα σχέδια αγοράς αυτοκινήτου. Υπάρχουν επίσης οι παράλογοι κανόνες για τις ζώνες χαμηλών εκπομπών (ZFE) που θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αλλάξουν αυτοκίνητο. Πέτυχαν τον στόχο τους για το 41% των ερωτηθέντων, ενώ το 51% εξέφρασε την απροθυμία του.
Ως εκ τούτου, είναι επείγον να μην αλλάξει τίποτα για το 77% των Γάλλων, που σκοπεύουν να διατηρήσουν το σημερινό τους όχημα... όσο περισσότερο γίνεται. Και τα χειρότερα νέα είναι στο τέλος, καθώς αυτά τα μέτρα έχουν αποδεδειγμένο ευρωπαϊκό προστατευτισμό. Η έρευνα υπογραμμίζει το ενδιαφέρον του 50% των ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα. Αυτό σημαίνει ότι αίρονται τα ταμπού στα τεχνολογικά προϊόντα που κατασκευάζονται στην Κίνα, σύμφωνα με τους υπολογιστές, τα smartphone και άλλα εξελιγμένα αντικείμενα που προηγουμένως απαιτούσαν δυτική τεχνογνωσία.
Ως εκ τούτου, αυτό το νέο φράγμα χτίστηκε ενάντια σε αυτά τα εξωτικά μοντέλα σε χαμηλές τιμές με οικολογικό σκορ όχι μόνο λαμβάνοντας υπόψη μόνο τη χρήση αλλά και την κατασκευή με τον πραγματικό αντίκτυπο των εκπομπών CO2. Αυτά τα στοιχεία θα αντιπροσωπεύουν το 70% του αποτελέσματος μιας περιβαλλοντικής βαθμολογίας, το υπόλοιπο 30% του οποίου θα αφορά στοιχεία που σχετίζονται με την ενσωμάτωση ανακυκλωμένων και βιοπρομηθευμένων υλικών, καθώς και με την επισκευασιμότητα της μπαταρίας. Συνολικά, για να βοηθηθεί, το πολυπόθητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να λάβει ελάχιστη βαθμολογία 60 στα 100. Οι διεθνείς αναλυτές αναμένουν με αγωνία την 15η Δεκεμβρίου για να υποβάλουν οι κατασκευαστές τις προτάσεις τους…