Μια νέα μελέτη, που ανέλυσε τις πωλήσεις 20 εκατομμυρίων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων των τελευταίων 20 ετών, καθώς και τις νέες ταξινομήσεις από τον Ιανουάριο του 2023 έως τον Απρίλιο του 2024, κατέληξε σε ένα ενδιαφέρον συμπέρασμα για την αξία των χρωμάτων.
Ενώ παλαιότερα η επιλογή χρώματος βασιζόταν κυρίως στην προσωπική προτίμηση του αγοραστή, σήμερα φαίνεται πως οι καταναλωτές λαμβάνουν υπόψη και άλλους παράγοντες, όπως την υπολειμματική αξία του οχήματος και την ευκολία μεταπώλησης. Μάλιστα, έρευνες και στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι ορισμένες αποχρώσεις εμπλέκονται σε περισσότερα ατυχήματα από άλλες.
Η έρευνα αποκάλυψε μια τάση ομογενοποίησης στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Παρά την ποικιλία επιλογών που προσφέρουν οι κατασκευαστές, οι περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν τα λεγόμενα «χρώματα της κλίμακας του γκρι», δηλαδή αποχρώσεις του λευκού, του μαύρου, του γκρι και του ασημιού. Αυτή η τάση έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της κυριαρχίας τους στην αγορά, από 60,3% πριν από δύο δεκαετίες στο εντυπωσιακό 80% σήμερα.
BUY NOW
Αυτή τη στιγμή, το λευκό κυριαρχεί στην αγορά με 27,6%, έχοντας ξεπεράσει το μαύρο πριν από περίπου 10 χρόνια και συνεχίζοντας να αυξάνει τη διαφορά. Το μαύρο παραμένει στη δεύτερη θέση (22%), ενώ πολύ κοντά βρίσκεται και το γκρι με 21,3%. Ακολουθεί με απόσταση το ασημί (9,1%), το μπλε (8,9%) και το κόκκινο (7,3%).
Ο εκτελεστικός αναλυτής της ομάδας που διεξήγαγε τη μελέτη επισημαίνει ότι τα πολύχρωμα αυτοκίνητα φαίνεται να είναι ένα είδος υπό εξαφάνιση. Παρά το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν μια ποικιλόμορφη παλέτα, σήμερα πωλούνται πολύ λιγότερα αυτοκίνητα εκτός της κλίμακας του γκρι, με αποτέλεσμα να έχουν χάσει το ήμισυ του μεριδίου αγοράς τους τα τελευταία 20 χρόνια.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα χρώματα σε κλίμακα του γκρι θα συνεχίσουν να είναι δημοφιλή, καθιστώντας τις άλλες αποχρώσεις ακόμη πιο σπάνιες. Μάλιστα οι περισσότερες αντιπροσωπείες, για να αποφύγουν τα απούλητα μοντέλα, προτιμούν να παραγγέλνουν τα πρώτα ετοιμοπαράδοτα οχήματα σε αυτές τις αποχρώσεις, ώστε να εξασφαλίσουν το μέγιστο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές.
Τα χρώματα όπως το κίτρινο, το χρυσό, το μοβ, το μπεζ και το καφέ φαίνεται να έχουν χάσει σχεδόν εντελώς την απήχησή τους στο αγοραστικό κοινό.