Τι κι αν η ηλεκτροκίνηση αποτελεί πλέον το σταθερό ρεύμα της εποχής, τι κι αν ακούμε για διάφορες άλλες εναλλακτικές όπως το υδρογόνο;
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, που λειτουργούν με βενζίνη ή πετρέλαιο, όχι μόνο διατηρούνται αλλά παρατηρείται πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να επενδύουν τρελά ποσά σε αυτές τις τεχνολογίες! Πράγμα που μαρτυρά πως βλέπουν μία τάση που τις αναγκάζει να έχουν και… «Σχέδιο Β»!
Η Volkswagen υπολόγιζε στο τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, το 80% των ετήσιων πωλήσεών της παγκοσμίως να αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα κι από το 2033, να κατασκευάζει αποκλειστικά EV για την ευρωπαϊκή αγορά. Με αυτούς τους στόχους, στο πλάνο της είχε επενδύσεις της τάξης των 180 δις ευρώ στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
BUY NOW
Ωστόσο, το πλάνο άλλαξε. Σύμφωνα με τον Arno Antlitz, CTO (Chief Financial Officer) και COO (Chief Operating Officer) του Volkswagen Group, περίπου το ένα τρίτο αυτών των χρημάτων, δηλαδή τα 60 δις ευρώ, θα διατεθούν τελικά αλλού. Που; Η ατάκα του τα λέει όλα: «Για να διατηρήσουμε τα αυτοκίνητά μας με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανταγωνιστικά».
«Το μέλλον είναι ηλεκτρικό αλλά το παρελθόν δεν έχει ακόμα τελειώσει», είπε ο Γερμανός σε εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Μόναχο.
Όμως τα μπερδεμένα μηνύματα δεν έρχονται μόνο από εκεί. Για παράδειγμα, πρόσφατα ο επικεφαλής της VW, Thomas Schäfer, χαρακτήριζε τη συζήτηση για συνθετικά καύσιμα σε συμβατικούς κινητήρες ως «ανούσιο θόρυβο». Κι αυτό την ώρα που η «αδερφή» Porsche, εμπλέκεται ενεργά στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων. Και δεν είναι η μόνη εντός του Ομίλου αφού υπέρ της «σωτηρίας» των παραδοσιακών κινητήρων με εναλλακτικά καύσιμα, είναι τόσο η Lamborghini όσο και η Bugatti.
Όλα αυτά ενώ παρατηρείται το φαινόμενο πολλές ακόμα αυτοκινητοβιομηχανίες, να τροποποιούν τους ηλεκτρικούς ορίζοντές τους, διατηρώντας στη ζωή για λίγο περισσότερο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.