Πολύ μικρές οι διαφορές μεταξύ των δύο κυρίαρχων καυσίμων που φαίνεται ότι έχουν προσελκύσει τους Έλληνες καταναλωτές.
Σε «μονομαχία» για δύο καύσιμα εξελίχθηκε ο Φεβρουάριος καθώς οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται ότι στράφηκαν σε αυτά.
Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις βενζινοκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων βρέθηκαν κυριολεκτικά πολύ κοντά με το ποσοστό των οχημάτων βενζίνης να έχουν ανέλθει σε 39% και των υβριδικών σε 38,8%. Ωστόσο το ποσοστό ανόδου που κατέγραψαν οι πωλήσεις υβριδικών μοντέλων ανήλθε σε 10,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των βενζινοκίνητων μοντέλων σημείωσε πτώση 1,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
BUY NOW
Επίσης τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα βρέθηκαν πολύ κοντά με τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με το ποσοστό των πρώτων να ανέρχεται σε 11,2% και των δεύτερων σε 9,6%. Ωστόσο και εδώ οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητα μοντέλων κατέγραψε πτώση 8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 ενώ αντίθετα οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών σημείωσαν άνοδο 0,7%.
Τα αυτοκίνητα με Φυσικό Αέριο κατέλαβαν το 0,1% της αγοράς και τα αντίστοιχα μοντέλα που κινούνται και με Υγραέριο κατέλαβαν το 1,2% της αγοράς. Ωστόσο και τα δύο εναλλακτικά καύσιμα σημείωσαν πτώση 0,2% και 1,1% αντίστοιχα σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023.
Η στροφή των Ελλήνων στα υβριδικά μοντέλα οφείλεται ξεκάθαρα στην τιμή διάθεσής τους καθώς είναι πολύ φθηνότερα από τα plug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ενώ παράλληλα η ηλεκτρική τους αυτονομία ορίζεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης καθώς δεν υπάρχει εξωτερική παροχής φόρτισης της μπαταρίας με αποτέλεσμα να αυξάνεται κατά πολύ η αυτονομία τους.
Σε επίπεδο έτους τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και τα βενζινοκίνητα μοντέλα καταλαμβάνουν ξεκάθαρα την πρώτη θέση με 39,9%, σημειώνοντας ωστόσο πτώση 4,2% σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2023.
Στην δεύτερη θέση ακολουθούν τα υβριδικά μοντέλα με 37,3% σημειώνοντας ωστόσο μεγάλη άνοδο 11,2%.
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα βρέθηκαν στην τρίτη θέση του πίνακα κατάταξης καταλαμβάνοντας 11,9% αλλά σημειώνοντας πτώση 7,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Σε απόσταση αναπνοής από τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα βρέθηκαν τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα καταλαμβάνοντας το 9,7% και σημειώνοντας άνοδο 1,9% σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2023.
Τέλος τα οχήματα Φυσικού Αερίου και Υγραερίου κατέλαβαν το 0,1% και 1,1% αντίστοιχα σημειώνοντας πτώση 0,2% και -1% αντίστοιχα σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2023.
Στην πρώτη θέση τα SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 57,5% εκ των οποίων το 31,5% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 25,6% εκ του οποίου το 17,4% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 8,2% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 7,7% εκ του οποίου τα SUV είναι 1,4%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 7,2% (4,6% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,4% (0,3% τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,4% (0,3% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,1% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 1,1%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Φεβρουάριο κατέλαβαν το 55,5% καταγράφοντας οριακή πτώση 0,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2023.