Ποια είναι τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε άμεση προτεραιότητα -Πώς θα αλλάξουν την Ελλάδα

boak1

Πέντε είναι τα έργα που βρίσκονται σε άμεση προτεραιότητα και θα αλλάξουν τον χάρτη των μεταφορών της χώρας μας.

Στα οδικά έργα που βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης αναφέρθηκε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ o Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος.

Όπως επισήμανε, τα έργα που βρίσκονται σε άμεση προτεραιότητα είναι τα εξής πέντε: Ο ΒΟΑΚ, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, Ε65, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, ο Flyover, και το Άκτιο-Αμβρακία.

ΒΟΑΚ

Με μήκος περί τα 300 χλμ., ο ΒΟΑΚ είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται στην Ευρώπη και θα ενώσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία.

ΒΟΑΚ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχει χωριστεί σε 3 διακριτικά μέρη, με τα 2 (Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος-Νεάπολη) να είναι συμβασιοποιημένα, ενώ εξελίξεις θα έχουμε σύντομα και στο τμήμα παραχώρησης Χανιά-Ηράκλειο, μήκους 157.5 χλμ. και προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.

Ε65

Αφορά στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμου ημικόμβο με Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α.Κ. Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό μετά την Οξύνεια (συνολικό μήκος 181 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος της Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος 57 χλμ.).

ε65

Σε πιο προχωρημένο στάδιο (94%) βρίσκεται το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα, μήκους 32, χλμ. που θα παραδοθεί εντός του 2024. Νωρίτερα εντός του ίδιου έτους θα είναι έτοιμο το κομμάτι Τρίκαλα-Καλαμπάκα που εντάσσεται στο βόρειο τμήμα, Τρίκαλα-Εγνατία.

Πάτρα-Πύργος

Με μήκος 75 χλμ. έχει χωριστεί σε 3 εργοτάξια: Ο όμιλος ΑΒΑΞ έχει αναλάβει το πρώτο, μήκους 21 χλμ., τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα, που χωρίζεται σε δύο τμήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο (Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαία) είναι 13 χλμ. και λογίζεται ως το πιο απαιτητικό δεδομένου ότι αφορά σε διαπλάτυνση της εθνικής οδού με παράλληλη κυκλοφορία. Το υπόλοιπο τμήμα είναι νέα κατασκευή (νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας).

Η ΑΚΤΩΡ είναι υπεύθυνη για το τμήμα από Καραίικα έως Γαστούνη και η ΤΕΡΝΑ για το τμήμα από Γαστούνη έως Πύργο.

Flyover

Πρόκειται για τον «εναέριο» αυτοκινητόδρομο στην Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, o οποίος πριν από λίγες ημέρες άρχισε να κατασκευάζεται.

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 13 χλμ. που θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού στο τμήμα της από τον A/Κ K5 (στο ύψος περίπου των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424) έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συγκεκριμένη Ταχεία Λεωφόρος θα έχει μήκος 9,5 χλμ., 4 εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα -εξού και η ονομασία Flyover, καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο, θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας ακόμα άξονας. Η λεωφόρος θα έχει, επίσης, 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Άκτιο-Αμβρακία

Με μήκος 48,5 χλμ. αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Δυτική Ελλάδα και μέχρι το τέλος του 2023 εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο. Αυτή τη στιγμή, εκτελούνται εργασίες ασφαλτόστρωσης σε όλο το μήκος του τελευταίου υπό κατασκευή τμήματος που θα συνδέσει την Παράκαμψη Αμφιλοχίας με την περιοχή της Βόνιτσας.

Σε πλήρη ολοκλήρωση θα ξεκινά από Α/Κ Αμβρακίας της Ιόνιας Οδού και θα καταλήγει στην υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας - Ακτίου παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ