Ο κόσμος των τεσσάρων τροχών αλλάζει και μαζί του αλλάζουν και οι υποδομές με νέες τεχνολογίες που εξελίσσονται να δίνουν οριστικές λύσεις σε πάγια προβλήματα.
Αν και έχει ακόμη μπόλικο δρόμο μπροστά του, το τελευταίο κεφάλαιο στην ιστορία του θερμικού κινητήρα έχει ήδη ξεκινήσει να γράφεται για τον κόσμο του αυτοκινήτου με το ηλεκτρικό μοτέρ να αποτελεί τον διάδοχό του προς ένα βιώσιμο μέλλον.
Ραγδαία είναι η ανάπτυξη στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία δύο χρόνια, μια ευπρόσδεκτη ανάπτυξη που φέρνει ωστόσο μαζί της μεγάλες και σημαντικές σημαντικές προκλήσεις για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας .
BUY NOW
Η ανάπτυξη στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ραγδαία τα τελευταία δύο χρόνια και υπολογίζεται ότι ήδη στους δρόμους όλου του κόσμου κυκλοφορούν περίπου 16 εκατ. ηλεκτρικά μοντέλα.
Σε σχέση με το 1,474 δισ. που είναι ο συνολικός παγκόσμιος στόλος, τα ηλεκτρικά αντιστοιχούν σε ένα ποσοστό, το οποίο μόλις που ξεπερνά το 1%. Ωστόσο αυτά τα ηλεκτρικά, τα οποία χρειάζονται περίπου 30 TWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως (όσο περίπου καταναλώνει μια χώρα σαν την Ιρλανδία), δείχνουν ήδη τις προκλήσεις που χρειάζονται οριστική λύση και αφορούν στην φόρτιση των μπαταριών τους και την αυτονομία τους.
Η λύση που εξετάζεται πλέον σοβαρά σε αρκετές γωνιές του κόσμου είναι η επαγωγική φόρτιση των αυτοκινήτων κατά την κίνησή τους σε δρόμο. Η τεχνολογία που μας είναι γνωστή από τα smartphones ως ασύρματη φόρτιση φαίνεται πως μπορεί να δώσει οριστική λύση στους τέσσερεις τροχούς αναφορικά με το μέγεθος της μπαταρίας τους αλλά και την αυτονομία τους.
Σουηδία και Ιταλία δοκιμάζουν ήδη την ασύρματη φόρτιση στην πράξη με τις δοκιμές να βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε πειραματικό στάδιο και τους Σκανδιναβούς να θέλουν να είναι οι πρώτοι στον κόσμο που θα δημιουργήσουν δρόμο που θα προσφέρει ασύρματη εν κινήσει φόρτιση.
Εκτός από την τοποθέτηση του συστήματος κάτω από το οδόστρωμα, στις υποδομές των δρόμων (κυρίως στους αυτοκινητόδρομους όπου υπάρχει και χώρος) θα περιλαμβάνονται και φωτοβολταϊκά συστήματα που θα φορτίζουν συστοιχίες μπαταριών, οι οποίες με τη σειρά τους θα τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια το σύστημα επαγωγικής φόρτισης.
Αναφορικά με το σύστημα που θα φέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα και θα «επικοινωνεί» με τον δρόμο οι αναλυτές αναφέρουν ότι το κόστος του είναι σχετικά χαμηλό, ενώ το ίδιο ισχύει και για την τοποθέτησή του σε ήδη υπάρχοντα ηλεκτρικά οχήματα.
Παράλληλα, ένα ηλεκτρικό που μπορεί να φορτίσει εν κινήσει ασύρματα, εξαλείφει και τα τρία μεγάλα μειονεκτήματα που έχει σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα: δεν χρειάζεται να κάνει στάση για να φορτίσει την μπαταρία του, δεν χρειάζεται καθόλου χρόνο για να γεμίσει το «ρεζερβουάρ», ενώ παρελθόν γίνεται και το άγχος της αυτονομίας που προσφέρει αλλά και η ανάγκη για εύρεση σταθμού φόρτισης σε ένα ταξίδι.
Άλλο πλεονέκτημα που μπορεί να προκύψει για τα ηλεκτρικά από τους δρόμους επαγωγικής φόρτισης είναι η μείωση του μεγέθους της μπαταρίας που χρειάζεται να έχουν. Αυτό μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος παραγωγής τους και κατά συνέπεια την τελική τους τιμή αλλά και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο που έχει η εξόρυξη των σπάνιων γαιών και του λιθίου που απαιτείται για την κατασκευή τους.