Η πολυτιμότερη μάρκα στον πλανήτη είναι η Apple και συνεχίζει να αυξάνει την δημοφιλία της στην έρευνα Global 500 που πραγματοποιήθηκε από την Brand Finance.
Ο προσδιορισμός της αξίας και της ισχύος μιας μάρκας δεν αφορά μόνο το οικονομικά αποτελέσματα, αλλά περιλαμβάνει και τις επενδύσεις που πραγματοποιεί, την εικόνα της και φυσικά την επιθυμία των καταναλωτών για τα προϊόντα της. Αυτά «μετράει» σε ετήσια βάση η Brand Finance με την έκθεση Global 500.
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, δεν προκαλεί έκπληξη ότι η Apple επιτυγχάνει αξιοσημείωτη αύξηση της τάξης του 74%, επανακτώντας τον τίτλο της πιο πολύτιμης μάρκας στον κόσμο με μεγάλη απόσταση από τον δεύτερο (34%) σε σχέση με τη Microsoft.
BUY NOW
Παράλληλα, δεν θα πρέπει να μας κάνει εντύπωση που ο τομέας της Τεχνητής Νοημοσύνης παρουσιάζει τρομερή αύξηση. Για παράδειγμα, η αξία της NVIDIA αυξήθηκε κατά 163%, καθιστώντας την ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στον κόσμο τον τελευταίο χρόνο.
Από την άλλη, οι μεγαλύτερες ειδήσεις από την έρευνα είναι ότι η πολυτιμότερη μάρκα της Ευρώπης είναι η Deutsche Telecom, η οποία πρωτοστατεί στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και καταλαμβάνει μια θέση στο παγκόσμιο Top 10, ενώ η Tesla έφυγε από αυτό και πλέον βρίσκεται στην 18η θέση.
Αναλυτικότερα όμως για την αυτοκίνηση και σύμφωνα πάντα με το Top 500 του Brand Finance, η Mercedes-Benz είναι η πολυτιμότερη μάρκα στο κόσμο, καταλαμβάνοντας πλέον την 17η θέση (στην προηγούμενη έρευνα ήταν 16η).
Ωστόσο, η μεγαλύτερη είδηση είναι η πτώση της Tesla, η οποία πριν ένα χρόνο βρισκόταν στην 9η θέση και τώρα έπεσε στην 18η, μειώνοντας την αξία της επωνυμίας της κατά 12%. Σύμφωνα με το Brand Finance, η Tesla έχει πληγεί από τη μεγάλη έκθεσή της στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, από τις προσφορές και από την καθυστέρηση της εφαρμογής νέων τεχνολογιών.
Παρά τη σημαντική ανάπτυξη του μεγάλου ανταγωνιστή της Tesla, της BYD, η αξία της Tesla είναι πέντε φορές μεγαλύτερη από αυτή της BYD, παρόλο που ο Κινέζος κατασκευαστής έχει βελτιώσει την απόδοσή του στην έρευνα κατά 20%, καταλαμβάνοντας την 172 θέση στην κατάταξη.
Συνεχίζοντας με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τη θέση τους στην κατάταξη του Brand Finance, το βάθρο θα μπορούσε να κλείσει η Toyota, η οποία καταλαμβάνει την 21η θέση συνολικά, μπροστά από τις Porsche (33), BMW (37), Volkswagen (49), Honda (74) και Ford (91). Έτσι κλείνει το Top 100. Μεταξύ των θέσεων 100 και 200 βρίσκουμε τις Audi (142), BYD, Nissan (175), Volvo (176) και Ferrari (200).