Τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας θα επισκεφθούν τα μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι ερευνητές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρόκειται να επιθεωρήσουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τις επόμενες εβδομάδες στο πλαίσιο έρευνας για την επιβολή τιμωρητικών δασμών για την προστασία των ευρωπαίων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι επιθεωρητές θα επισκεφθούν τις μάρκες BYD, Geely και SAIC, σύμφωνα με το Reuters, με τη μία από αυτές να λέει ότι οι ερευνητές δεν θα επισκεφθούν μη κινεζικές μάρκες που παράγονται στην Κίνα, όπως η Tesla, Renault και BMW.
BUY NOW
Η έρευνα, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο και έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει 13 μήνες, επιδιώκει να προσδιορίσει εάν τα φθηνότερα, κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα επωφελούνται άδικα από τις κρατικές επιδοτήσεις. Η Κίνα κάνει λόγο για προστατευτισμό με αποτέλεσμα η έρευνα να έχει προκαλέσει ένταση στις σχέσεις μεταξύ του Πεκίνου και των Βρυξελών.
«Η Κομισιόν επέλεξε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα παραγωγών από την Κίνα και την ΕΕ, οι οποίοι έχουν ήδη απαντήσει στα ερωτηματολόγια. Η Επιτροπή θα πραγματοποιήσει επισκέψεις επαλήθευσης στις εγκαταστάσεις της τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο του 2024», δήλωσε ο Olof Gill, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το εμπόριο.
Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, η BYD και η SAIC δεν εξέδωσαν καμία απολύτως ανακοίνωση ενώ η Geely ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία ακολουθεί όλους τους νόμους και υποστηρίζει τον θεμιτό ανταγωνισμό της αγοράς παγκοσμίως.
Έγγραφα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έρευνα αναφέρουν ότι βρίσκεται στο «στάδιο έναρξης», με επισκέψεις επαλήθευσης έως τις 11 Απριλίου.
Την περασμένη εβδομάδα, η Κίνα άνοιξε έρευνα αντιντάμπινγκ για μάρκα που εισάγεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ένα βήμα που φάνηκε να στοχεύει στη Γαλλία, η οποία υποστηρίζει την έρευνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα δημοφιλή κινεζικά μοντέλα που εξάγονται στην Ευρώπη περιλαμβάνουν την SAIC και την Geely.
Το μερίδιο των οχημάτων κινεζικής κατασκευής στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει αυξηθεί στο 8% και θα μπορούσε να φτάσει το 15% το 2025, με αυτά τα EV να πωλούνται συνήθως 20% λιγότερο από τα μοντέλα της ΕΕ.
Τον Οκτώβριο, η κινεζική Great Wall Motor δήλωσε ότι ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που υπέβαλε απαντήσεις στην έρευνα για τις επιδοτήσεις της ΕΕ.
Οι σχέσεις μεταξύ Κίνας και ΕΕ έχουν ενταθεί από παράγοντες όπως οι στενότεροι δεσμοί του Πεκίνου με τη Μόσχα μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Η ΕΕ επιδιώκει να μειώσει την εξάρτησή της από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, ιδίως για υλικά και προϊόντα που χρειάζονται για την πράσινη μετάβασή της.
Ταυτόχρονα, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, εντείνουν τις προσπάθειες για επέκταση στο εξωτερικό καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται στο εσωτερικό και η εγχώρια ανάπτυξη διευκολύνεται. Πολλοί έχουν κάνει τις πωλήσεις στην Ευρώπη προτεραιότητα.
Η Κίνα εκτιμάται ότι ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο πέρυσι, στέλνοντας 5,26 εκατομμύρια οχήματα αξίας περίπου 102 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε μια κινεζική ένωση αυτοκινήτων.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ