Ανατροπή: Ποιες μάρκες θα μπορούν να πωλούν βενζινοκίνητα και μετά το τέλος τους
Οι βουλευτές της Ε.Ε. υποστήριξαν προημερών την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από το 2035 στην Ευρώπη, αφήνοντας όμως περιθώριο για ορισμένες εξαιρέσεις.
Η είδηση θυμίζει κόμικ του Αστερίξ. Το γαλατικό χωριό είναι η τροπολογία 121 και η αυτοκρατορία είναι οι Βρυξέλλες με την απαγόρευση στους κατασκευαστές να πωλούν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση από την 1η Ιανουαρίου του 2035.
Τι είναι όμως η τροπολογία 121; Πρόκειται για μια παράγραφο στο συνολικό κείμενο της Ε.Ε., που εγκρίθηκε μαζί με μία σειρά και άλλων αναφορών και βαφτίστηκε από τους ευρωβουλευτές ως η “τροπολογία Ferrari”. Και ονομάστηκε έτσι γιατί υποστηρίχθηκε από Ιταλούς ευρωβουλευτές και αφορά, τουλάχιστον εν μέρει, τη μάρκα με έδρα το Maranello.
BUY NOW
Ουσιαστικά, το συνολικό κείμενο έχει δύο εξαιρέσεις από την πλήρη απαγόρευση που επιδιώκει η μελλοντική οδηγία. Προβλέπουν δηλαδή ότι τα μοντέλα που κατασκευάζονται κάθε χρόνο σε λιγότερα από 1.000 κομμάτια μπορούν να διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Προφανώς, με αυτή την τροπολογία επηρεάζονται μόνο μερικά μοντέλα από λίγους “εξωτικούς” κατασκευαστές. Ακόμη και στη Ferrari, η οποία πουλά περίπου 7.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο, θα πρέπει να υπάρξει περικοπή στα διαθέσιμα μοντέλα. Το ίδιο συμβαίνει και με τις Lamborghini και Maserati. Μόνο υπεραυτοκίνητα όπως η MC20 της Maserati θα μπορούν επομένως να συνεχίσουν να υπάρχουν, ή ακόμα και η σπανιότερη Bugatti Chiron.
Από την άλλη, η ίδια τροπολογία περιέχει μια ακόμα παράγραφο που δεν αφορά μόνο τις τρεις ιταλικές μάρκες, αλλά και κατασκευαστές όπως η Rolls-Royce, η Bentley, ακόμη και η Alpine που ξεπερνούν ελαφρώς τα 10.000 αυτοκίνητα ετησίως. Σε αυτή την περίπτωση, τα αυτοκίνητα που η παραγωγή τους βρίσκεται κάτω από αυτό το όριο κάθε χρόνο, θα παράγονται για ένα ακόμη έτος, δηλαδή μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2036. Και εδώ πάντως, αναμένονται ενστάσεις από τους ενδιαφερόμενους.
Ωστόσο, το κείμενο δεν έχει ακόμη εγκριθεί οριστικά και εάν πρόκειται να διεξαχθούν νέες διαπραγματεύσεις κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα ή τον Ιούλιο, υπάρχει το ενδεχόμενο η “τροπολογία Ferrari” να πληρώσει το τίμημα. Η Marie Toussaint, περιβαλλοντολόγος ευρωβουλευτής, έχει ήδη εξηγήσει την άποψή της σχετικά με αυτό το θέμα, πιστεύοντας ότι αυτή η τροπολογία “είναι το σύμβολο της κοινωνικής και κλιματικής αδικίας”.