Ποιες θα είναι οι 9 παραβάσεις που θα βεβαιώνουν οι 1.388 κάμερες;

camera111

Την λειτουργία και συντήρηση των καμερών αναλαμβάνει η Υπηρεσία Οδικών Τελών Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.

Τέλος στο «σβήσιμο» των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αλλά και η εγκατάσταση «έξυπνων» καμερών είναι δύο από τα βασικά συστατικά που περιλαμβάνει το νέο σχέδιο της κυβέρνησης για να βελτιώσει την οδική ασφάλεια και να ελαχιστοποιήσει τα τροχαία ατυχήματα.

Οι συναρμόδιοι Υπουργοί αλλά και ο Περιφερειάρχης Αττικής παρουσίασαν τα όλα τα νέα ψηφιακά μέσα που θα πιάνουν τους παραβάτες οδηγούς ενώ αποκάλυψαν και τις παραβάσεις που θα καταγράφουν και θα βεβαιώνουν οι «έξυπνες» κάμερες.

Πιο συγκεριμένα οι «έξυπνες» κάμερες θα καταγράφουν τις παραβάσεις για υπεροβολική ταχύτητα, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, παράνομη χρήση λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας (ΛΕΑ), οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλεια, κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο Δελτίο ΚΤΕΟ, παράβαση διάβασης πεζών, μη χρήσης ζώνης και μη χρήση κράνους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Παύλος Μαρινάκης συντόνισε την παρουσίαση του σχεδίου μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων αλλά και της επιβολής των κυρώσεων και προστίμων που ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Όπως τόνισε ο κ. Μαρινάκης: «Η ασφάλεια των πολιτών είναι πρωταρχική αποστολή μια δημοκρατικής πολιτείας. Και όταν λέμε ασφάλεια παντού αυτό το εννούμε.

Τα τροχαία ατυχήματα στην χώρα μας δυστυχώς οδηγούν πολλούς ανθρώπους στα νοσοκομεία και μερικοί από αυτούς χάνουν τη μάχη για τη ζωή. Ήδη η Τροχαία έχει πολλαπλασιάσει τους ελέγχους και βεβαιώνονται χιλιάδες πρόστιμα στο πλαίσιο της λογοδοσίας.

Σήμερα σας παρουσιάζουμε ένα σχέδιο με τους συναρμόδιους Υπουργούς και τον Περιφερειάρχη Αττικής το οποίο ευελπιστούμε να λειτουργήσει προληπτικά και να αποτρέψει παραβάσεις και έκνομες ενέργειες ενώ να δώσει την ευκαιρία της ταχείας επέμβασης των Αρχών όπου χρειάζεται και να αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο στη διαλεύκανση υποθέσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ελληνική Αστυνομία είναι εκείνη που θα υποδείξει που θα τοποθετηθούν οι κάμερες ανάλογα με την επικινδυνότητα που καταγράφεται σε όλους του οδικούς άξονες.

Συνολικά μιλάμε για επιπλέον 1.000 κάμερες των 388 καμερών για τις οποίες ήδη προχωρά τις διαδικασίες η Περιφέρεια Αττικής

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας κατά την διάρκεια της παρουσίασης για την τοποθέτηση 1.388 καμερών επισήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Η οδική ασφάλεια είναι κάτι που μας αφορά όλους. Μιλάμε για την προστασία του υπέρτατου αγαθού που είναι η ανθρώπινη ζωή. Όλοι μας μπορούμε να συμβάλλουμε στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα κατέγραψε την μεγαλύτερη μείωση στα τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ και ένας από βασικούς λόγους της παραπάνω μείωσης ήταν η ύπαρξη σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων που κατέστησαν ασφαλέστερο το εθνικό οδικό δίκτυο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως η εξέλιξη αυτή δεν επιτρέπει κανέναν εφησυχασμό. Πρώτον γιατί ο αριθμός των θυμάτων παραμένει υψηλός. Δεύτερον η αύξηση του αριθμού κυκλοφορούντων οχημάτων αυξάνει ανάλογα και την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Τρίτον η χώρα μας εμφανίζει τα υψηλότερα ποσοστά δυστυχημάτων στην Ευρώπη από τροχαία με μηχανοκίνητα δίκυκλα ιδίως στους αστικούς ιστούς.

Απέναντι λοιπόν σε ένα δυναμικό φαινόμενο απαιτούνται νέες δυναμικές παρεμβάσεις. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με άλλα Υπουργεία έχει ως άμεση προτεραιότητα την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και ενίσχυσης της ασφάλειας των σημερινών υποδομών.

Εκσυχρονίζουμε παράλληλα το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αναμόρφωση των διοικητικών και ποινικών κυρώσεων ώστε να αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα των παραβάσεων.

Ενθαρρύνουμε τη χρήση νέων και αναβαθμισμένων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Χορηγούμε κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων.

Ιδρύουμε το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας.

Συμβάλλουμε στην ενίσχυση της εγκατάστασης και αξιοποίησης των καμερών.

Η αναγκαιότητα εφαρμογής της ηλεκτρονικής διαπίστωσης, βεβαίωσης και διαχείρισης των παραβάσεων αναδεικνύεται και στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 - 2030.

Ειδικότερα αποτυπώνεται στη δράση Μ6 (Διαχείριση Συστήματος Παραβάσεων) η οποία περιλαμβάνει:

-Αλλαγή νομικού πλαισίου

-Ψηφιακή καταγραφή παραβάσεων

-Οργάνωση κέντρου διαχείρισης παραβάσεων

-Αυτοματοποίηση συστήματος ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών

-Σύστημα ενημέρωσης χρηστών της οδού για τις οδικές τους παραβάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικά για τις κάμερες θα προμηθευτούν μέσω διαγωνισμού και τη διαχείρισή τους θα αναλάβει ένας υφιστάμενος φορέας τοιυ υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η Υπηρεσία Οδικών Τελών Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.

Η διεύρυνση του πεδίου δράσης αυτής της αυτοτελούς Υπηρεσίας επιτυγχάνεται με τη σύσταση νέων τμημάτων για την επίτευξη του στόχου. Στα νέα τμήματα αναμένεται να προστεθούν οι η χρήση του πληροφοριακού συστήματος για την διαχείριση των βεβαιωμένων οδικών παραβάσεων και η ενημέρωση των πολιτών για την εξόφλησή τους. Η εποπτεία του δικτύου των καμερών της επικράτειας με στόχο τη συντήρηση και καλή τους λειτουργία.

Η ενημέρωση των πολιτών με διάφορους τρόπους για εμπρόθεσμη είσπραξη των προστίμων και η αποστολή υπενθυμίσεων σε περίπτωση μη ανταπόκρισης.

Η κατανομή των ποσών των προστίμων σε Περιφέρειες και Δήμους.

Η σύνταξη λίστα με τις οφειλές (εμπρόθεσμες ή ληξιπρόθεσμες) και η προώθησή τους στο τμήμα Λογιστηρίου και Πληρωμών για περαιτέρω ενέργειες.

Η παρακολούθηση, ο έλεγχος του συστήματος ψηφιακής διαχείρισης οδικών παραβάσεων, η ηλεκτρονική παρακολούθηση των παραβατών οδηγών που δεν πληρώνουν διόδια αλλά και η αποστολή στην ΑΑΔΕ των ληξιπρόθεσμων προστίμων.

Η Υπηρεσία Οδικών Τελών Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών μέσω του νέου πλέγματος αρμοδιοτήτων της επιδιώκεται να αναλάβει την εποπτεία σε εννιαίο επίπεδο των υφυστάμενων δικτύων καμερών που διαχειρίζονται αυτή τη στιγμή άλλοι φορείς αλλά αυτό θα γίνει εφικτό μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προτεινόμενη λίστα ψηφιακών παραβάσεων περιλαμβάνονται:

-Υπεροβολική ταχύτητα

-Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

-Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

-Παράνομη χρήση λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας (ΛΕΑ)

-Οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλεια

-Κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο Δελτίο ΚΤΕΟ

-Παράβαση διάβασης πεζών

-Μη χρήσης ζώνης

-Μη χρήση κράνους.

Η δράση της ψηφιακής διαχείρισης των παραβάσεων σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση καμερών στοχεύει στην εμπέδωση της αποτρεπτικής επίδρασης των κυρωτικών κανόνων του ΚΟΚ και στην οικοδόμηση μιας κουλοτύρας οδικής ασφάλειας.

Όλοι συμμετέχουμε σε αυτή την προσπάθεια ώστε το 2050 να έχουμε μηδενικό αριθμό θυμάτων από τροχαία ατυχήματα

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κατά την διάρκεια της παρουσίασης τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας σήμερα έχουν πλήρεις υποδομές, παρέχουν μεγάλη ασφάλειας και έχουν πλήρη κάλυψη από κάμερες και εύχομαι ποτέ ξανά να μην έχουμε πολύνεκρα δυστυχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Αττική Οδός αποτελεί έναν αυτοκινητόδρομο με πολλές κάμερες και εκεί αποδεικνύεται η χρησιμότητα των καμερών καθώς τα ατυχήματα είναι πολύ λίγα.

Το πρόβλημα σήμερα εντοπίζεται στο γεγονός ότι τα θανατηφόρα ατυχήματα έχουν μεταφερθεί από τους αυτοκινητοδρόμους στα αστικά κέντρα.

Έχουμε πάρα πολλά ατυχήματα μέσα στις πόλεις μας που προκύπτουν από δικυκλιστές που δεν φορούν κράνος, που προκύπτουν από τη χρήση κινητού κατά την διάρκεια οδήγησης και πολλούς άλλους λόγους που αποσπούν την προσοχή του οδηγού.

Η ΕΛΑΣ έχει έτοιμο ένα σχέδιο εγκατάστασης καμερών σε όλη την Αττική ενώ σύντομα θα υπάρξει πολύ σύντομα και μια αντίστοιχη πρόταση εγκατάστασης καμερών στη Θεσσαλονίκη.

Τα ψηφιακά μέσα αλλά και οι συνεχείς έλεγχοι της Τροχαίας έχουν αυξήσει κατά 70% το 2024 τη βεβαίωση παραβάσεων και κυρώσεων!

Ενδεικτικά φέτος έως τα τέλη Νοεμβρίου έχουμε 320.682 παραβάσεις ενώ πέρυσι το ίδιο διάστημα ήταν 193.062 παραβάσεις.

Οι πιο δημοφιλείς παραβάσεις το 2024 ήταν η μη χρήση κράνους με 33.077 κλήσεις και ακολουθούν η υπερβολική ταχύτητα με 21.138, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας 11.905 και παραβίαση σηματοδότη 3.024 κλήσεις. Επίσης διενεργήθηκαν πάνω από 145.000 αλκοόλτεστ.

Επίσης μόνο στην Αττική έως τα τέλη Νοεμβρίου αφαιρέθηκαν πάνω από 31.000 πινακίδες κυκλοφορίας, 43.475 άδειες κυκλοφορίας και 48.291 διπλώματα καταγράφοντας άνοδο 110% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε ότι: «Αυτή τη στιγμή λειτουργούν μερικές δεκάδες κάμερες με κάποιες από αυτές να είναι πολύ παλαιάς τεχνολογίας (ύπαρξη φιλμ) ενώ η διαδικασία πληρωμής μια τροχονομικής παράβασης απο τους Δήμους μπορεί να διαρκέσει έως και 10 χρόνια καθιστώντας το σύστημα αναξιόπιστο.

Πέρνα όμως της μεγάλης γραφειοκρατίας ασκούνται μεγάλες πιέσεις για σβήσιμο των κλήσεων και ενστάσεις έναντι των αφαιρέσεων πινακίδων, αδειών κυκλοφορίας αλλά και αδειών οδήγησης.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Νίκος Χαρδαλιάς επισήμανε ότι: «Η πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης για την τοποθέτηση των 388 καμερών σε δρόμους ολόκληρου του Λεκανοπεδίου για την καταγραφή των παραβάσεων του ερυθρού σηματοδότη είναι μια πρωτοβουλία που ξεκάθαρα στοχεύει στην προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Σε πρόσφατη έρευνα επιβεβαιώθηκε ότι 2 στους 3 οδηγούς στην Ελλάδα κάποια στιγμή έχουν παραβιάσει τον ερυθρό σηματοδότη. Αυτό επιτέλους πρέπει να σταματήσει! Η οδική ασφάλεια είναι ύψιστη προτεραιότητα για εμάς που έχουμε να συντηρήσουμε 1.733 χιλιόμετρα οδικού δικτύου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ