Μηδέν αστέρια επεφύλασσε η βαθμολογία του φορέα Latin NCAP στο SUV Chevrolet Groove, μαζί με την προειδοποίηση στους αγοραστές να αποφύγουν την αγορά του γιατί είναι μη ασφαλές.
Το Chevrolet Groove είναι ένα μικρό SUV που λίγοι γνωρίζουν. Κυκλοφόρησε στις αγορές της Λατινικής Αμερικής πριν από περίπου τέσσερα χρόνια και εντυπωσίασε με την αρχική του τιμή των 12.000 δολαρίων.
Ουσιαστικά είναι ένα ανασχεδιασμένο Baojun 510, που κατασκευάζεται στην Κίνα από την κοινοπραξία SAIC-GM-Wuling, και απλώς εξάγεται στις αγορές της Λατινικής Αμερικής και της Μέσης Ανατολής με το σήμα της Chevrolet.
BUY NOW
Ωστόσο, λιγότερο εντυπωσιακή είναι η ασφάλεια που προσφέρει σε περίπτωση μετωπικών και πλευρικών συγκρούσεων, σύμφωνα με τις δοκιμές σύγκρουσης της Latin NCAP.
Το New Car Assessment Program για τη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική έδωσε στο μικρό αυτό μοντέλο απογοητευτική βαθμολογία μηδέν αστέρων. Σε μετωπική σύγκρουση, το crossover εμφάνισε «ασταθή δομή», ενώ η προστασία στο στήθος, τα γόνατα και τα πόδια του οδηγού ήταν μόνο «οριακή».
Στην πλευρική δοκιμή σύγκρουσης, παρατηρήθηκε «σημαντική εισχώρηση» στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η Latin NCAP τονίζει ότι το Groove διαθέτει μόνο τέσσερις αερόσακους ως στάνταρ, ενώ συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) δεν προσφέρονται ούτε ως προαιρετικός εξοπλισμός.
Στην αξιολόγηση προστασίας πεζών, το μικρό SUV προσέφερε μόνο «ασθενή και οριακή» προστασία για το κεφάλι. Η προστασία του άνω μέρους των ποδιών ήταν «κακή», ενώ του κάτω μέρους «καλή και οριακή».
Η βαθμολογία μηδέν αστέρων προέκυψε από χαμηλές επιδόσεις σε όλες τις κύριες κατηγορίες: 39,42% για ενήλικες επιβάτες, 68,57% για παιδιά επιβάτες, 36,37% για προστασία πεζών και ευάλωτων χρηστών του δρόμου, και 58,14% για τα συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας.
Η Latin NCAP προχωρά σε αυστηρή σύσταση να μην αγοράζουν οι καταναλωτές το Groove μέχρι να γίνει πιο ασφαλές. Ο πρόεδρος, Stephan Brodziak, δήλωσε: «Κάνουμε επείγουσα έκκληση στη Chevrolet να αντιμετωπίσει τις σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας του Chevrolet Groove, το οποίο έλαβε μηδέν αστέρια παρά τη δημοτικότητά του στη Λατινική Αμερική.
Οι δοκιμές της Latin NCAP αποκάλυψαν ασταθείς δομές και οριακή προστασία για τους ενήλικες επιβάτες, καθώς και ανεπαρκή ασφάλεια για τους πεζούς και την έλλειψη απαραίτητων τεχνολογιών, όπως τα ADAS. Ως το πιο δημοφιλές SUV στη Χιλή, η ευρεία του χρήση αποτελεί σημαντικό κίνδυνο για τους καταναλωτές.
Προτρέπουμε την Chevrolet να δώσει προτεραιότητα στην ασφάλεια βελτιώνοντας τη δομική ακεραιότητα, ενισχύοντας την προστασία των επιβατών και εξοπλίζοντας όλες τις εκδόσεις του Groove με προηγμένα συστήματα ασφαλείας. Συνιστούμε έντονα στους καταναλωτές να αποφύγουν αυτό το μοντέλο έως ότου γίνουν ουσιαστικές βελτιώσεις και περάσουν εκ νέου από δοκιμές».
Παρότι είναι εύλογο να υποστηρίξει κανείς ότι δεν μπορεί ένα φθηνό αυτοκίνητο να είναι τόσο ασφαλές όσο ένα ακριβότερο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα οικονομικά αυτοκίνητα έχουν πάρει μηδέν αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, με τα παραδείγματα να είναι αρκετά στην αυτοκινητοβιομηχανία.