Ο λόγος της μεγάλης μείωσης των τιμών οφείλεται στην κατάρρευση του κόστους των πρώτων υλών όπως είναι το λίθιο και το κοβάλτιο.
Σε ιστορικό χαμηλό υποχώρησαν οι τιμές των μπαταριών παγκοσμίως οι οποίες χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η συμβουλευτική εταιρεία Benchmark Mineral Intelligence.
Ο λόγος της μεγάλης μείωσης των τιμών οφείλεται στην κατάρρευση του κόστους των πρώτων υλών όπως είναι το λίθιο και το κοβάλτιο.
BUY NOW
Επίσης σημαντικό ρόλο στη μείωση των τιμών διαδραματίζει και η τεχνολογική εξέλιξη των μπαταριών. Από τις αρχές του 2024, η τιμή ανά κιλοβατώρα για μπαταρίες LFP (Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου) ανέρχεται στα 50 ευρώ, ενώ για τις μπαταρίες NMC (Νικελίου-Μαγνησίου-Κοβάλτιου) φτάνει περίπου τα 80 ευρώ. Την ίδια στιγμή οι μπαταρίες LFP έχουν χάσει περίπου 20% της αξίας τους μόνο σε 1 χρόνο.
Η μείωση των τιμών αναμένεται να συμβάλει και στην αντίστοιχη μείωση του κόστους απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς η μπαταρία αποτελεί το ακριβότερο εξάρτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σχεδιάσει να μειώσουν την τιμή σε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα, ώστε να γίνουν πιο προσιτά, δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο για την απόκτησή τους. Κάποιες άλλες θέλοντας να μειώσουν το κόστος της παραγωγής μπήκαν ως επενδυτές σε εταιρείες παραγωγής μπαταριών ή έχουν στραφεί οι ίδιες στην κατασκευή μπαταριών.
Επίσης, πολλές εταιρείες έχουν στραφεί και στην ανακύκλωση μπαταριών EV, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη δημιουργία μιας κυκλικής αλυσίδας εφοδιασμού, εξοικονομώντας τόσο τα διαθέσιμα ορυκτά όσο και το γενικό κόστος της εξόρυξης των πρώτων υλών.
Όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά. Ένας βασικός λόγος είναι ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι θέλουν συνεχίσουν να πουλούν ακριβά για να κάνουν γρηγορότερα την απόσβεση των επενδύσεών τους. Επιπλέον, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραμένει υπό πίεση λόγω του έντονου ανταγωνισμού από την Κίνα.
Άλλωστε η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών. Εταιρείες όπως η CATL και η BYD κατέχουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από αυτούς τους κατασκευαστές. Η μείωση του κόστους παραγωγής των μπαταριών σίγουρα δημιουργεί ελπίδες για πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αγορά θα χρειαστεί χρόνο για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να βρει τα πατήματά της, αφού κάθε αλλαγή που σημειώνεται έχει σημαντική επίπτωση στις πωλήσεις.