Ποιο εργοστάσιο αυτοκινήτων στη Γερμανία θέλουν οι Κινέζοι;

vw-ind

Η Κίνα θα μπορούσε να αγοράσει εργοστάσια για να εδραιωθεί στη Γερμανία και κάποιες αυτοκινητοβιοηχανίες είναι ανοικτές στην πώλησή τους.

Τη στιγμή που αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν το κλείσιμο εργοστασίων τους επί Ευρωπαϊκού εδάφους κάποιοι άλλοι ετοιμάζονται να αρπάξουν την ευκαιρία ώστε να τα αποκτήσουν για να κατασκευάζουν τα δικά τους ανταγωνιστικά αυτοκίνητα.

Πιο συγκεκριμένα Κινέζοι επενδυτές και αυτοκινητοβιομηχανίες προσβλέπουν στο κλείσιμο των γερμανικών εργοστασίων της Volkswagen, εκφράζοντας παράλληλα το ενδιαφέρον τους για την απόκτησή τους, σύμφωνα με δημοσίευμα σε ξένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα όπως δήλωσε, αποκλειστικά στο Reuters ανώνυμη πηγή που διαθέτει γνωριμίες στην κινεζική κυβέρνηση: «Η αγορά ενός εργοστασίου θα επιτρέψει στην Κίνα να αποκτήσει επιρροή στην πολυβραβευμένη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, η οποία κατασκευάζει μερικές από τις παλαιότερες και πιο διάσημες μάρκες αυτοκινήτων».

Οι κινεζικές εταιρείες έχουν ήδη επενδύσει σε μια σειρά κλάδους της γερμανικής οικονομίας, από τις τηλεπικοινωνίες έως τη ρομποτική, αλλά δεν έχουν ακόμη «τοποθετηθεί» στρατηγικά στην κατασκευή αυτοκινήτων, παρά το γεγονός ότι η Mercedes-Benz έχει δύο μεγάλους Κινέζους μετόχους.

«Οποιαδήποτε τέτοια κίνηση θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την πιο ευαίσθητη πολιτικά επένδυση της Κίνας μέχρι σήμερα. Η VW αποτελεί εδώ και καιρό σύμβολο της βιομηχανικής αριστείας της Γερμανίας, η οποία απειλείται πλέον από μια παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση που πλήττει τη ζήτηση και μια ραγδαία μετάβαση στις πράσινες τεχνολογίες. Η κατασκευή αυτοκινήτων στη Γερμανία για την πώλησή τους στην Ευρώπη θα επιτρέψει στους Κινέζους κατασκευαστές να αποφύγουν τους δασμούς της στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει περαιτέρω απειλή για την ανταγωνιστικότητα των κατασκευαστών της Ευρώπης» επισημαίνεται χαρακτηριστικά στο δημοσίευμα του Reuters.

Πάντως οι όποιες αποφάσεις θα εξαρτηθούν από τη στάση της νέας γερμανικής κυβέρνησης έναντι της Κίνας μετά τις εκλογές του προσεχούς Φεβρουαρίου.

Οι δύο οικονομίες συνδέθηκαν βαθιά κατά τη διάρκεια της 16ετούς θητείας της κ. A. Merkel, τροφοδοτούμενη από επενδύσεις και εξαγωγές από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά οι σχέσεις των δύο χωρών έχουν ψυχρανθεί καθώς ο σημερινός συνασπισμός πιέζει να μειώσει την εξάρτηση από την Κίνα. Η υπουργός Εξωτερικών Annalena Baerbock περιέγραψε τον Πρόεδρο Xi Jinping ως «δικτάτορα» και την Κίνα ως αντίπαλο.

Πηγή από το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας είπε ότι η Κίνα έχει εξελιχθεί για να γίνει συστημικός αντίπαλος.

Ωστόσο η Volkswagen διερευνά εναλλακτικές χρήσεις για τα εργοστάσιά της στη Δρέσδη και στο Osnabrueck στο πλαίσιο μιας προσπάθειας μείωσης του κόστους των δραστηριοτήτων της στη Γερμανία. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία κατέχει μάρκες όπως η Porsche, η Audi και η Skoda, έχει υποστεί πτώση στις πωλήσεις ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τις κινεζικές εταιρείες.

Τα στελέχη της VW ήθελαν να κλείσουν πολλά εργοστάσια αλλά αντιμετώπισαν αντίσταση από τα συνδικάτα. Σε μια συμφωνία που υπεγράφη πριν από τα Χριστούγεννα συμφώνησαν να τερματίσουν την παραγωγή στη Δρέσδη, ένα εργοστάσιο 340 εργαζομένων που κατασκευάζει το ηλεκτρικό ID.3, από το 2025, και στο Osnabrueck, όπου 2.300 εργαζόμενοι παράγουν το T-Roc Cabrio, από το 2027.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η VW σύμφωνα με το Reuters θα ήταν ανοιχτή να πουλήσει το εργοστάσιο του Osnabrueck σε έναν Κινέζο αγοραστή.

«Δεσμευόμαστε να βρούμε συνέχεια για το εργοστάσιο. Ο στόχος πρέπει να είναι μια βιώσιμη λύση που να λαμβάνει υπόψη τα συμφέροντα της εταιρείας και των εργαζομένων», είπε ένας εκπρόσωπος, αρνούμενος να σχολιάσει συγκεκριμένα εικασίες για την πώληση του εργοστασίου.

Οι κινεζικές εταιρείες ανησυχούν για το πώς οι προτάσεις τους θα γίνουν δεκτές από τα γερμανικά συνδικάτα.

Ο Stephan Soldanski, εκπρόσωπος του συνδικάτου από το Osnabrueck, είπε ότι οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο δεν θα είχαν τίποτα εναντίον να παράγουν για έναν από τους εταίρους κοινοπραξίας της Volkswagen με έδρα την Κίνα.

«Θα μπορούσα να φανταστώ ότι θα παράγουμε κάτι για μια κοινοπραξία στην Κίνα... αλλά με το λογότυπο της VW και με τα πρότυπα της VW. Αυτή είναι η βασική προϋπόθεση», είπε χαρακτηριστικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ