Τα αμιγώς βενζινοκίνητα μοντέλα βρέθηκαν στην δεύτερη θέση τα οποία πλέον προσεγγίζονται από τα plug-in hybrid και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Συνεχίστηκε και τον Οκτώβριο η μεγάλη ανατροπή που ξεκίνησε από τον Μάιο στην ελληνική αγορά καινούριων αυτοκινήτων και όπως αποδεικνύεται ξεκάθαρα οι Έλληνες έχουν στραφεί στα υβριδικά αυτοκίνητα. Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το 48,3% των πωλήσεων αφορούσε σε αμιγώς υβριδικά μοντέλα ενώ όπως φαίνεται τα βενζινοκίνητα μοντέλα σε λίγο καιρό θα απειλούνται από τα plug-in hybrid αλλά και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Πιο συγκεκριμένα τον Οκτώβριο τα υβριδικά αυτοκίνητα κατέλαβαν την πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων ακολουθούμενα με μια μεγάλη πλέον διαφορά από τα βενζινοκίνητα τα οποία σημείωσαν ρεκόρ πτώσης ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα.
BUY NOW
Επίσης τα πετρελαιοκίνητα κατέγραψαν αρνητικό ρεκόρ με το ποσοστό τους να προσεγγίζει εκείνο των αυτοκινήτων που κινούνται και με Υγραέριο!
Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων κατέλαβαν το 48,3% του συνόλου των πωλήσεων τον Οκτώβριο έναντι 34,2% τον αντίστοιχο μήνα του 2023 με αποτέλεσμα να έχουν καταγράψει νέα άνοδο 14,1%!
Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα βενζινοκίνητα μοντέλα με 26,9% έναντι 37,6% τον αντίστοιχο μήνα του 2023 καταγράφοντας πτώση 10,7%.
Στην τρίτη θέση πέρασαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 17,3% έναντι 13,7% σημειώνοντας άνοδο 3,4%.
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα σημείωσαν πτώση 8,1% καθώς κατέλαβαν το 4% του συνόλου της αγοράς τον Σεπτέμβριο έναντι 12,1% τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Στη συνέχεια ακολουθούν τα αυτοκίνητα με υγραέριο με ποσοστό 3,5% τα οποία όμως σημείωσαν άνοδο 1,4% καθώς τον αντίστοιχο μήνα του 2023 κατέλαβαν το 2,1% της αγοράς.
Τέλος τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο δεν κατάφεραν να σημειώσουν καμία πώληση.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 11,5% ενώ τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα σημείωσαν οριακή άνοδο 0,5% αντίστοιχα καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 41,8% έναντι 11,3% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 10μηνο κατέλαβαν το 37,2% του συνόλου χάνοντας 5,4% σε σχέση με το 42,6% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Πτώση 6% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 10μηνο καθώς κατέλαβαν το 7,6% έναντι 13,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,4% καθώς στο 10μηνο κατέλαβαν το 2% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) ήταν μηδενικές στο10μηνο.
Ανοδικά κινήθηκαν και τα SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 47,5% εκ των οποίων το 29,3% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 36% εκ του οποίου το 25,5% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 10,5% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η κατηγορία Α με ποσοστό 7,7% εκ του οποίου το 2,3% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 5,4% σε hatchback.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 6,7% (5% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,6% (0,4 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,4% (0,2% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,2% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 1%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Οκτώβριο κατέλαβαν το 63,2% καταγράφοντας πτώση 3,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Σε επίπεδο 10μήνου το ποσοστό των SUV κατέγραψε άνοδο 3,6% καθώς ανήλθε σε 58,9% έναντι 55,3%.