Οι αγωνιστικού επιπέδου επιδόσεις ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης μπορούν πλέον να συνδυαστούν με μηδενικούς εκπεμπόμενους ρύπους, με τεχνολογίες που αναπτύσσουν οι Bosch και Ligier.
Η Bosch Engineering και η Ligier Automotive συνεργάζονται εδώ και καιρό πάνω στους θερμικούς κινητήρες που καταναλώνουν υδρογόνο εξερευνώντας τις προοπτικές ενός τέτοιου συστήματος σε κινητήρες πολύ υψηλής απόδοσης για εφαρμογή τόσο στους αγώνες όσο και σε supercars που μπορούν να κυκλοφορήσουν νόμιμα στον δρόμο.
Έχοντας ως βάση την αγωνιστική Ligier JS2 R, οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν σημαντικές εξελίξεις αναφορικά με τις τεχνολογίες που αναπτύσσουν τόσο στον τομέα της απόδοσης όσο και σε εκείνον της αξιοπιστίας.
BUY NOW
Η Bosch Enginnering έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη και μετατροπή του συμβατικού κινητήρα σε μοτέρ υδρογόνου, στην εφαρμογή του συστήματος αποθήκευσης του υδρογόνου αλλά και του συστήματος τροφοδοσίας του, με την Ligier να φροντίζει για τη δυναμική συμπεριφορά και την μετατροπή του μονοκόκ πλαισίου.
Ο V6 κινητήρας των τριών λίτρων με τους δύο υπετροφοδότες δέχτηκε σημαντικές τροποποιήσεις στα μηχανικά του μέρη ενώ φέρει και νέο σύστημα ψεκασμού με την ισχύ του πριν από τις μετατροπές να φτάνει τους 571 ίππους.
Έπειτα από τις αλλαγές που δέχτηκε, το μοτέρ αύξησε την ισχύ του στους 602 ίππους και τα 650 Nm ροπής με τις δύο εταιρείες να αναφέρουν παράλληλα υψηλά επίπεδα απόκρισης στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.
Ο κινητήρας υδρογόνου και το σύστημα τροφοδοσίας αποδείχθηκαν παράλληλα σταθερά αναφορικά με την απόδοση τους σε υψηλό φορτίο και με το μοτέρ να περιστρέφεται πάνω από τις 7.000 σ.α.λ. για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Το όλο σύστημα δοκιμάστηκε σε ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες με τις Ligier και Bosch να προσομοιώνουν τεστ αντοχής ανάλογα με τις 24 ώρες του Le Man. Συνολικά το πρωτότυπο αγωνιστικό συμπλήρωσε περισσότερα από 5.000 χιλιόμετρα δοκιμαζόμενο σε πίστα καταφέρνοντας να διατηρήσει με επιτυχία και επαναλαμβανόμενα ταχύτητες άνω των 280 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με τις δύο εταιρείες τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα από τις εξαντλητικές δοκιμές που πραγματοποίησαν σημαίνουν ότι ο κινητήρας και το σύστημα τροφοδοσίας που εξελίσσουν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον στο απαιτητικό περιβάλλον των αγώνων αντοχής, αλλά και αν αποτελέσει βάση και για την εφαρμογή του σε supercars (και όχι μόνο) που μπορούν να κυκλοφορήσουν νόμιμα στον δρόμο.
Προς το παρόν το υδρογόνο αποθηκεύεται σε αέρια μορφή, σε τρεις ανθρακονημάτινες δεξαμενές που σηκώνουν πίεση έως και 700 bar, με την Bosch, να θέλει να μικρύνει ακόμη περισσότερο τον όγκο που καταλαμβάνουν εξελίσσοντας δεξαμενές για την αποθήκευση του υδρογόνου σε υγρή μορφή.
Το πρωτότυπο JS2 RH2 των Bosch και Ligier έκανε το ντεμπούτο του στον περσινό 24ωρο αγώνα στο Le Man, ενώ η εξέλιξή του θα είναι παρούσα και φέτος στον διάσημο αγώνα αντοχής, κάνοντας έναν γύρο επίδειξης λίγες ώρες πριν από την έναρξη.