Ένας καινοτόμος κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι προ των πυλών, φέροντας τεχνολογία που του επιτρέπει να είναι ελαφρύτερος, πιο αποδοτικός και με λιγότερα κινούμενα μέρη.
Πριν από 20 χρόνια, ο Michael Arsenaeu σχεδίασε έναν νέο κινητήρα, έχοντας ως όραμα ένα μοτέρ με μεγάλη απόδοση και μειωμένους ρύπους. Το 2015, η Avadi, που φέρει το ίδιο όνομα με τον κινητήρα, ξεκίνησε την κατασκευή και εξέλιξή του, φτάνοντας στο σήμερα όπου πλέον είναι πλήρως λειτουργικός. Ο κινητήρας, που θα μπορούσε να ονομάζεται «Rotary» αν το όνομα δεν ήταν ήδη κατειλημμένο, έχει ως αρχή την περιστροφική λειτουργία του Wankel, αλλά σε αντίθεση με αυτόν χρησιμοποιεί ένα έμβολο με δύο μπιέλες που είναι συνδεδεμένες με γρανάζια στο πίσω μέρος του κινητήρα και κάνουν μια κίνηση που θυμίζει ψαλίδισμα.
Όλα τα μέρη, μαζί με τις βαλβίδες, περιστρέφονται πάνω σε ένα σταθερό γρανάζι, το οποίο είναι συνδεδεμένο απευθείας πάνω στον άξονα μεταφορά ισχύος. Ο τετράχρονος κινητήρας δεν έχει ανάγκη τον στροφαλοφόρο άξονα, όπως ο Wankel, καθώς ο κύλινδρος και το έμβολο περιστρέφονται μέσα στο περίβλημα κατά τη διάρκεια της διαδρομής τους. Κάποιος θα μπορούσε να χαρακτηρίσει τη λειτουργία του σαν εκείνη των πίσω διαφορικών, αν τα τελευταία είχαν έμβολα συνδεδεμένα με πλανητικά γρανάζια.
BUY NOW
Ο μονοκύλινδρος, τουλάχιστον προς το παρόν, κινητήρας εγείρει κάποιες επιφυλάξεις ως προς τη μακροπρόθεσμη αξιοπιστία του. Σε κάθε περίπτωση, ο πρωτότυπος MA-250 των 250 κ.εκ. που παρουσίασε πριν από μερικά χρόνια η εταιρεία, απέδιδε 15,8 ίππους στις 3.700 σ.α.λ. και 30,24 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ., ζυγίζοντας μόλις 10,7 κιλά.
Για σύγκριση, ο αντίστοιχος κινητήρας GX240 της Honda παράγει 8 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 17 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ., ενώ ζυγίζει 35 κιλά. Μάλιστα, η Avadi ισχυρίζεται ότι η θερμική απόδοση του κινητήρα αγγίζει το 42,12%, ένα εντυπωσιακά υψηλό νούμερο αν αναλογιστούμε ότι η Toyota πανηγύρισε όταν ο 2,5-λίτρων 4-κύλινδρος κινητήρας A25K-FKS έπιασε θερμική απόδοση 39%, τη στιγμή που οι τυπικοί βενζινοκινητήρες κυμαίνονται στο 20%.
Αν και μετά την έκθεση CES τον Ιανουάριο του 2022, η εταιρεία αποσύρθηκε από τα φώτα της δημοσιότητας, στην τελευταία επικοινωνία που πραγματοποίησε ένα site του εξωτερικού με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και συνιδρυτή της Avadi, τα νέα είναι αρκετά ενθαρρυντικά για την εξέλιξη του κινητήρα. Μετά την πρόσληψη του Δημήτρη Δαρδάλη ως Chief Technology Officer το 2023 και τον ανασχεδιασμό της περιστροφικής βαλβίδας, η εταιρεία σκοπεύει να προχωρήσει σε εκτεταμένες δοκιμές λειτουργίας στο εγγύς μέλλον.
Ανεξαρτήτως αποτελέσματος, είναι αρκετά ελπιδοφόρο, σε έναν κόσμο όπου η ηλεκτροκίνηση καθημερινά καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο ποσοστό, ότι κάποιες εταιρείες προσπαθούν να εξελίξουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ