Πώς επηρεάζει η ζέστη το αυτοκίνητο

Car Engine Overheat 2

Οι υψηλές θερμοκρασίες δεν ήταν ποτέ… «σύμμαχοι» της καλής λειτουργίας των κινητήρων, πόσο μάλλον όταν φτάνουν σε ακραία επίπεδα ειδικά το καλοκαίρι, επηρεάζοντας τόσο τους θερμικούς όσο και τους ηλεκτρικούς.

Το πολύ κρύο αλλά και η ζέστη βλάπτουν σε κάποιο βαθμό τα μηχανικά μέρη των οχημάτων, όπως επίσης τα φρένα, αλλά και τα ελαστικά. Όταν η εξωτερική θερμοκρασία ξεπεράσει τους 25ο C αρχίζει να φαίνεται πτώση στην απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τα «προβλήματα» είναι πιο έντονα πάνω από τους 30ο C, ενώ φανταστείτε τι γίνεται στην περίπτωση καύσωνα, όταν πλησιάζει τους 40ο C.

heat affect b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν εισέρχεται αέρας μαζί με καύσιμο μέσα στους κυλίνδρους, το μίγμα θα προκαλέσει την έκρηξη που θα κινήσει τα έμβολα. Όταν μπει ζεστός αέρας θα έχει λιγότερο οξυγόνο, επομένως το μίγμα μέσα στον κινητήρα, δεν θα είναι το ιδανικό. Έτσι θα προκληθεί απώλεια ισχύος, η οποία στους turbo θα έχει ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση κατά την επιτάχυνση. Ως αντιστάθμισμα στην έλλειψη οξυγόνου, το μίγμα θα γίνει πλουσιότερο, αυξάνοντας με τη σειρά του την κατανάλωση καυσίμου. Άρα και την αυτονομία.

Βέβαια εάν το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου δεν έχει πρόβλημα και το ψυκτικό υγρό είναι στη σωστή ποσότητα, η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα, δεν θα πρέπει να επηρεαστεί. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να προσέχουμε γενικότερα τη συντήρησή του.

heat affect c

Στην περίπτωση των ηλεκτροκινητήρων, αυτό που θα αντιμετωπίσει δυσκολίες με την έντονη ζέστη είναι κυρίως η μπαταρία και αναφερόμαστε φυσικά στην αποθήκευση της ενέργειάς της. Η συμπεριφορά της κρίνεται άριστη σε θερμοκρασίες μεταξύ 20ο C και 25ο C.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με μελέτη της Recurrent Auto, η αυτονομία της μειώνεται 2,8% στους 27,5ο C, 5% στους 32ο C και 15% στους 35ο C. Ωστόσο μπορεί να πέσει έως και στο 31%, όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 38ο C. Για αυτό είναι απαραίτητο και εδώ το σύστημα ψύξης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ