Πώς η Γαλλία ωθεί την ηλεκτροκίνηση – Τι γίνεται στην Ελλάδα;

Volvo C40 XC40 EVs

Οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε πολλές πόλεις οδηγούν στα ηλεκτρικά μοντέλα.

Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται, η απροθυμία των Γάλλων προς αυτή τη βιώσιμη κινητικότητα δεν ήταν ποτέ πιο έντονη. Η γαλλική κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να ενθαρρύνει τον πληθυσμό να επενδύσει σε καθαρότερη κινητικότητα.

Ο βασικότερος τρόπος προώθησης της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνει τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε πολλές πόλεις. Πάντως οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Γαλλία το 2022 σημείωσαν άνοδο 25% σε σχέση με το 2021 ποσοστό που αποτελεί μια πολύ καλή εξέλιξη για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Ωστόσο μια πρόσφατη μελέτη αποδεικνύει πως πάνω από 7 στους 10 Γάλλους δεν θέλει σε καμία περίπτωση να αποχωριστεί το αυτοκίνητό του οπότε οι απαγορεύσεις κίνησης των αυτοκινήτων βενζίνης ή diesel θα τους οδηγήσει αναγκαστικά σε κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο. Από την άλλη μεριά βέβαια το 65% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν έχει καμία πρόθεση να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο τα επόμενα χρόνια. Το αντίστοιχο ποσοστό των Γάλλων που είχε ταχθεί υπέρ της ηλεκτροκίνησης το 2010 ανέρχονται σε 49% αλλά πέρυσι μειώθηκε σε μόλις 31% ανατρέποντας τα πάντα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
blink

Σύμφωνα με τους μελετητές της έρευνας το 42% των Γάλλων εκτιμούν ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν αποτελεί μια καλή λύση για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη ενώ στα επιπλέον μειονεκτήματα που τους απομακρύνουν από την αγορά κάποιου ηλεκτρικού μοντέλου περιλαμβάνονται η ανεπαρκής αυτονομία, η υψηλή τιμή και η έλλειψη σταθμών φόρτισης.

Επίσης η αλλαγή πλεύσης της ΕΕ σχετικά με την απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν e-fuels αλλά και εκείνους που κινούνται με υδρογόνο φαίνεται ότι επίσης έχει επηρεάσει τους καταναλωτές.

Στην Ελλάδα η προώθηση της ηλεκτροκίνησης προσπαθεί να επιτευχθεί μέσω των επιδοτήσεων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» αλλά και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και Τέλος Ταξινόμησης και ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο. Ουσιαστικά αντικίνητρα για τα παλαιά αυτοκίνητα δεν υπάρχουν παρά μόνο ο παρωχημένος Δακτύλιος που σύμφωνα με στελέχη τη αγοράς σε καμία περίπτωση δεν εφαρμόζεται...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ