Υψηλές θερμοκρασίες - Πώς η ζέστη καταστρέφει το αυτοκίνητο

Ipsiles thermokrasies autokinito 1

Οι ακραίες θερμοκρασίες του φετινού καλοκαιριού δεν συνιστούν απειλή μόνο για τον ανθρώπινο οργανισμό, αλλά και για το αυτοκίνητό μας.

Το τρέχον καλοκαίρι δοκιμάζει τις αντοχές μας, μιας και οι σταθερά υψηλές θερμοκρασίες καθιστούν εφιαλτική την παραμικρή έκθεσή μας στον ήλιο. Ο καύσωνας δεν συνιστά απειλή μόνο για τον ανθρώπινο οργανισμό, αλλά και για το αυτοκίνητό μας, το οποίο μπορεί να αποκομίσει σημαντικές ζημιές.

Η ζέστη συνιστά εναν αόρατο εχθρό για το ΙΧ μας και ως εκ τούτου πρέπει να λάβουμε προληπτικά μέτρα που θα μας επιτρέψουν να αποφύγουμε φθορές και ζημιές, η αποκατάσταση των οποίων μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα κοστοβόρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ζέστη και αυτοκίνητο, ζημιές

Ξεθώριασμα χρώματος

Είναι γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αφιερώνουν πολλές εργατοώρες στην εξέλιξη βαφών που είναι ανθεκτικές στην υπεριώδη ακτινοβολία.

Ακόμα, ωστόσο, και η πιο εξελιγμένη βαφή θα «νικηθεί» από τον ήλιο, εφόσον το αυτοκίνητό μας υποβάλεται σε συνεχή έκθεση στις ακτίνες του. Τα μέρη του αμαξώματος που κινδυνεύουν περισσότερο με αποχρωματισμό είναι το καπό και η οροφή του ΙΧ μας.

Φθορές στα ελαστικά

Η ζέστη συνιστά απειλή και για τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας. Με την πολύωρη έκθεσή τους στον ήλιο, η πίεσή τους αυξάνεται, υπερβαίνοντας την τιμή που προτείνει ο κατασκευαστής. Ένα ελαστικό που έχει διογκωθεί φθείρεται γρηγορότερα, την ίδια ώρα που η πρόσφυσή του μειώνεται, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την οδική ασφάλεια.

φθορά ελαστικών σε καύσωνα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φθορές στην καμπίνα

Η υπεριώδης ακτινοβολία, σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην καμπίνα μπορούν να φθείρουν και τις εσωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου μας. Ο αποχρωματισμός επιφανειών, το σκάσιμο επενδύσεων, ακόμα και η δυσλειτουργία ηλεκτρονικών συστημάτων είναι μόλις μερικά από τα προβλήματα που ενδέχεται να προκληθούν από τη συστηματική έκθεση του αυτοκινήτου στον ήλιο κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.

Βλάβη στο air condition

Ο κλιματισμός αποτελεί τον καλύτερο φίλο του οδηγού κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Παρ’ όλα αυτά, οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες απαιτούν από το σύστημα να δουλεύει… υπερωρίες, με αποτέλεσμα να μειώνεται το προσδόκιμο ζωής του.

Αποφεύγοντας την αλόγιστη χρήση του συστήματος ψύξης της καμπίνας σε συνθήκες καύσωνα όχι μόνο θα προστατεύσουμε το air condition του ΙΧ μας, αλλά θα μειώσουμε και την κατανάλωση καυσίμου. 

κλιματισμός αυτοκινήτου

Φθορά στην μπαταρία

Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν πολλοί οδηγοί, ο καύσωνας απειλεί περισσότερο την μπαταρία του αυτοκινήτου μας συγκριτικά με τις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα. Με απλά λόγια, στην μπαταρία υπάρχουν υγρά, που σε συνθήκες καύσωνα ενδέχεται να εξατμιστούν. Χωρίς αυτά τα υγρά η πρόκληση βλάβης είναι δεδομένη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μείωση της στάθμης του ψυκτικού υγρού

Ως γνωστόν κατά τη λειτουργία του κινητήρα αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές ζημιές. Ασπίδα προστασίας παρέχει το ψυκτικό υγρό, το οποίο διατηρεί το μοτέρ στη σωστή θερμοκρασία.

Με δεδομένο, ωστόσο, ότι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες το μοτέρ αναπτύσσει γρηγορότερα υψηλή θερμοκρασία, καταναλώνεται μεγαλύτερη ποσότητα ψυκτικού υγρού. Στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να ελέγχουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τη στάθμη του, μιας και δίχως αυτό, ο κινητήρας υπερθερμαίνεται και ελλοχεύει ο κίνδυνος να καταστραφεί.

ψυκτικό υγρό

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ