Πώς οι ημιαγωγοί αλλάζουν την αυτοκινητοβιομηχανία

chip-car

Η μεγάλη εξάρτηση από τα «τσιπ» προκαλεί νέες τάσεις και προκλήσεις για την κινητικότητα του αύριο.

Οι νέες τάσεις, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο νέο περιβάλλον που δημιουργούν τα ραγδαία τεχνολογικά άλματα βρέθηκαν στο επίκεντρο της ημερίδας Atoms to Algos που διοργάνωσε η Applied Materials Greece και πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Η κ. Julia Werra, Associate Partner, Software & Automotive sector της McKinsey στο πλαίσιο της ομιλίας της με κεντρικό θέμα τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας και τις επιπτώσεις για τους κατασκευαστές ημιαγωγών (Autonomous – Connected – Electric - Shared: Transformation of the Automotive Industry and Implications for Semiconductor Manufacturers) αναφέρθηκε στο πώς η ψηφιοποίηση της καθημερινής μας ζωής, οι απαιτήσεις βιωσιμότητας και οι νέες καταναλωτικές συμπεριφορές αλλάζουν τις προσδοκίες των πελατών για τα οχήματα του αύριο. Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στις αλλαγές που φέρνει για την αυτοκινητοβιομηχανία η μεγάλη εξάρτηση από τους ημιαγωγούς για την κάλυψη των αναγκών μνήμης και CPU, αλλά και στις μεγάλες αλλαγές αρχιτεκτονικής στο σχεδιασμό των νέων οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως σημείωσε, η ζήτηση ημιαγωγών για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι μία από τις μεγαλύτερες αναπτυσσόμενες τάσεις στη συγκεκριμένη αγορά. Στο πλαίσιο αυτό απάντησε σε τρία κομβικά ερωτήματα: τι οδηγεί την ανάπτυξη των ημιαγωγών στην αυτοκινητοβιομηχανία, ποιες είναι οι νέες τάσεις που παρατηρούνται και τι συνεπάγεται αυτό για την εφοδιαστική αλυσίδα των ημιαγωγών. «Βιώνουμε την τέλεια καταιγίδα» σημείωσε τονίζοντας πως σήμερα αναπτύσσονται ταυτόχρονα τέσσερις τάσεις: η αυτόνομη οδήγηση, η συνδεσιμότητα, η ηλεκτροκίνηση και η ανάγκη για εξατομικευμένες εμπειρίες χρήστη, οι οποίες διαμορφώνουν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας και εξαρτώνται από τις τεχνολογικές εξελίξεις στους ημιαγωγούς και το λογισμικό. Παράλληλα, πραγματοποιούνται μεγάλες αλλαγές στον τρόπο κατασκευής των αυτοκινήτων σε επίπεδο σχεδιασμού και αρχιτεκτονικής. Τέλος, μεγάλες αλλαγές αναμένονται και στην παραδοσιακή αλυσίδα αξίας, η μετατόπιση της οποίας απαιτεί νέες ικανότητες από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων καθώς και τους προμηθευτές τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αγκάθι» το κακό Internet στην Αστυπάλαια

Ο κ. Θανάσης Κονιστής, Head of Group After Sales & New Business Development της Kosmocar (VW) αναφέρθηκε στο οικοσύστημα έξυπνης και βιώσιμης κινητικότητας που υλοποιείται στο νησί της Αστυπάλαιας στο πλαίσιο της ομιλίας του με τίτλο: «Astypalea: A Transformation Paradigm for Smart & Sustainable Mobility Ecosystems».

Αναπτύσσοντας το όραμα της εταιρείας για την δημιουργία ενός οδικού χάρτη για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών CO2, το οποίο η εταιρεία μοιράζεται με την Volkswagen και την ελληνική κυβέρνηση, ο κ. Κονιστής ανέπτυξε τους 4 βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους κινήθηκε η υλοποίηση του μεγάλου project μετατροπής του νησιού σε ένα πρότυπο πράσινων μετακινήσεων. Οι πυλώνες αυτοί είναι η ηλεκτροκίνηση, οι έξυπνες μετακινήσεις, η παροχή υποδομών φόρτισης και πράσινης ενέργειας και η αυτόνομη οδήγηση.

Στο πλαίσιο του project παραδόθηκαν 8 ηλεκτρικά οχήματα δημόσιας χρήσης από την VW AG συμπεριλαμβανομένου του πρώτου ηλεκτρικού αστυνομικού αυτοκινήτου και ασθενοφόρου της Ελλάδας. Παράλληλα, μέσω της παροχής κινήτρων από την ελληνική κυβέρνηση, οι κάτοικοι ωθούνται στη σταδιακή μετατροπή των οχημάτων εσωτερικής καύσης τους σε ηλεκτρικά οχήματα. Ήδη τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν φτάσει τα 84 συνολικά ξεπερνώντας κατά πολύ τον εθνικό μέσο όρο για νέες ταξινομήσεις μέσα στο τελευταίο εξάμηνο.

Μέσω του πρωτοποριακού οικοσυστήματος astyMOVE που ανέπτυξε η Kosmocar, προσφέρονται συμπληρωματικές υπηρεσίες, όπως έξυπνες υπηρεσίες κινητικότητας μέσω της υπηρεσίας ASTYBUS Ridesharing Service, αξιοποιώντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Volkswagen ID. Buzz.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, η υπηρεσία κοινής χρήσης οχημάτων astyGO Vehicle Sharing Service προσφέρει την ευελιξία της ενοικίασης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, e-scooters και e-bikes εξ αποστάσεως, για μεταβλητές χρονικές περιόδους. Η πλειοψηφία των χρηστών της εφαρμογής που θα τεθεί σε λειτουργία ξανά από την επόμενη εβδομάδα και για τέσσερις μήνες είναι τουρίστες που έχουν πραγματοποιήσει περί τα 487 ταξίδια διανύοντας συνολικά 14.741 χλμ.

Τόσο οι υπηρεσίες ASTYBUS όσο και οι υπηρεσίες astyGO είναι διαθέσιμες μέσω smartphone και της ενσωματωμένης εφαρμογής astyMOVE που πλησιάζει τις 7.000 λήψεις με πάνω από 2.000 έγκυρους χρήστες της εφαρμογής τους τελευταίους 9 μήνες. Η χρήση των δύο υπηρεσιών έχει οδηγήσει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 30 τόνους έως σήμερα.

Παράλληλα, έχουν διατεθεί στο νησί 10 δημόσιοι φορτιστές με 20 σημεία φόρτισης, 1 φορτιστής συνεχούς ρεύματος με 50 kW (για ηλεκτρονικό ασθενοφόρο) και 18 ιδιωτικά wallboxes.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τον Ιούνιο του 2022 μία μονάδα παράγει πράσινη ενέργεια από φωτοβολταϊκά ικανή να καλύψει τις ανάγκες φόρτισης 45 ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως ενώ από το 2024 θα υπάρχει ένα νέο υβριδικό σύστημα (φωτοβολταϊκό σύστημα & αποθήκευση μπαταριών) που θα καλύπτει περίπου το 50% της συνολικής ενέργειας του νησιού & 100% ανάγκες φόρτισης EV μέχρι το 2024. Έως το 2026 αναμένεται να καλύπτει το 80% της συνολικής ενεργειακής ζήτησης του νησιού.

Ανάμεσα στις προκλήσεις για την υλοποίηση του έργου, ο κ. Κονιστής ανέφερε την πολυπλοκότητα λόγω των πολλών διαφορετικών εταίρων, το νομικό πλαίσιο και τους σχετικούς περιορισμούς, την ενεργό συμμετοχή και έγκριση της τοπικής κοινωνίας, τις απαιτήσεις για την εμπειρία των χρηστών και τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, ειδικά σε ένα νησί με κακή σύνδεση στο Διαδίκτυο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ