Η κατασκευή ενός αυτοκινήτου είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που αποτελείται από πολλά στάδια.
Ο τρόπος και οι τεχνολογίες κατασκευής των αυτοκινήτων ποικίλλουν ανάλογα με τον το είδος. Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και τα εξωτικά supercars για παράδειγμα, συναρμολογούνται στο χέρι σε μικρά εξειδικευμένα εργοστάσια ή σε πλήρως ελεγχόμενες γραμμές παραγωγής μικρής δυναμικότητας.
Από την άλλη, η μαζική παραγωγή αυτοκινήτων, πραγματοποιείται εδώ και χρόνια αποκλειστικά σε ένα εργοστάσιο που περιλαμβάνει όλα τα στάδια κατασκευής, με την σειρά που τα περιγράφουμε στη συνέχεια.
BUY NOW
Όλα ξεκινούν από το μέταλλο
Κάθε μεγάλο εργοστάσιο αυτοκινήτων έχει ένα εργαστήριο επεξεργασίας και κοπής μεταλλικών φύλλων. Η λαμαρίνα που χρησιμοποιείται πρέπει να πληροί ορισμένες ειδικές προδιαγραφές και έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά - ιδίως ο χάλυβας πρέπει να είναι γαλβανισμένος. Τα επιμέρους τμήματα σχηματίζονται και κόβονται από ειδικές και πολύ δυνατές πρέσες.
Τα καλούπια που χρησιμοποιούνται είναι πολύ ακριβά, με αποτέλεσμα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν ήδη εγκαταλείψει ορισμένες κατηγορίες - όπως τα τρίθυρα χάτσμπακ, για παράδειγμα. Η ζήτησή τους είναι μικρότερη από αυτή των 5θυρων και η κατασκευή και των δύο τύπων απαιτεί περισσότερο χρόνο και χρήμα.
Συναρμολόγηση αμαξώματος
Το επόμενο βήμα είναι η συγκόλληση. Αυτή είναι ίσως η πιο θεαματική διαδικασία στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Τα κομμένα τμήματα παραδίδονται με συγκεκριμένη σειρά στα σημεία συγκόλλησης, όπου μερικά τεράστια ρομποτικά “χέρια” τα συγκολλούν μεταξύ τους. Η συγκόλληση στο χέρι στα σύγχρονα εργοστάσια χρησιμοποιείται μόνο για πολύ απλές δουλειές, επομένως πρόκειται για σπάνια περίπτωση. Επιπλέον, οι γραμμές συγκόλλησης είναι αρκετά “έξυπνες”, γεγονός που επιτρέπει την παραγωγή αμαξωμάτων για πολλά και διαφορετικά μοντέλα ταυτόχρονα.
Αντιδιαβρωτική προστασία και βαφή
Μετά τη συγκόλληση, ο σκελετός και τα τμήματα του αμαξώματος αποστέλλονται στο βαφείο, όπου όλες οι διαδικασίες είναι επίσης αυτοματοποιημένες. Αρχικά, το πλαίσιο βυθίζεται σε ειδικό λουτρό για αντιδιαβρωτική προστασία. Στη συνέχεια εφαρμόζεται αστάρι, χρώμα και βερνίκι, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ρομπότ που επιτρέπουν την ταχύτερη ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας.
Συναρμολόγηση
Το βαμμένο αμάξωμα βρίσκεται πλέον στο στάδιο της συναρμολόγησης. Και καθώς κινείται αργά κατά μήκος του ιμάντα, τοποθετούνται όλα τα μέρη του αμαξώματος, οι γυάλινες επιφάνειες και τα φώτα. Ακόμα, τοποθετούνται οι τροχοί, ενώ σαν ένα “κομμάτι” μπαίνει ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων, η εμπρός και η πίσω ανάρτηση και γίνονται μέρος του αυτοκινήτου.
Τοποθέτηση πρόσθετου εξοπλισμού
Τέλος, τοποθετούνται τα διάφορα τμήματα του εσωτερικου και τα καθίσματα. Τα υγρά ζωτικής σημασίας συμπληρώνουν τα αντίστοιχα δοχεία του αυτοκινήτου – ψυκτικό υγρό, βενζίνη, λιπαντικό κινητήρα και υγρό φρένων, ενώ ένα φύλλο ειδικών κωδικών που επισυνάπτεται σε κάθε τμήμα επιτρέπει να ελέγθεί αν όντως έχει τη σωστή διαμόρφωση και αν το αυτοκίνητο είναι βαμμένο στο σωστό χρώμα.
Πρώτες δοκιμές
Κάθε συναρμολογημένο αυτοκίνητο πηγαίνει σε μια περιοχή δοκιμών εντός του εργοστασίου, όπου ρυθμίζονται οι προβολείς, ευθυγραμμίζονται οι τροχοί και δοκιμάζεται το σύστημα των φρένων. Η στεγανότητα των γυάλινων επιφανειών ελέγχεται σε ειδικό θάλαμο “νερού”. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο ελέγχεται και αποκτά ειδική σήμανση για την καταλληλότητά του. Εάν εντοπιστούν προβλήματα, επιστρέφει σε ειδικό τμήμα της γραμμής παραγωγής για να διορθωθούν.
Δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες
Η τελευταία φάση περιλαμβάνει την μεταφορά του αυτοκινήτου σε μια ειδική πίστα δοκιμών στον εξωτερικό χώρο του εργοστασίου. Εκεί οι οδηγοί εξέλιξης κινούνται σε μία ειδική διαδρομή, όπου προσομοιώνονται διαφορετικές συνθήκες κίνησης και οδοστρώματος. Μόνο τότε το αυτοκίνητο μπορεί να αποσταλλεί στον αντιπρόσωπο του κατασκευαστή για πώληση.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το πως παράγεται ένα αυτοκίνητο στο βίντεο που ακολουθεί