Ο κώδωνας του κινδύνου έχει ήδη αρχίσει να κρούει στην Ευρώπη για το μέλλον της εγχώριας βιομηχανίας αυτοκινήτου με φόντο την επίσημη απαγόρευση στις πωλήσεις των συμβατικών το 2035.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έφτασε σε επίσημη συμφωνία για την απαγόρευση στην πώληση συμβατικών αυτοκινήτων εντός της E.E. το 2035 και αυτό αφήνει ανοιχτό τον κίνδυνο καταστροφής της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ηπείρου αν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.
Με την Ευρώπη να συγκεντρώνει αυτή τη στιγμή τις μεγαλύτερες «πράσινες» επενδύσεις παγκοσμίως, στη μετάβασή της σε μια ουδέτερη ανθρακικά ήπειρο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτου της περιοχής μπορεί να βρεθούν σε δύσκολη θέση στο μέλλον από τον σκληρό παγκόσμιο ανταγωνισμό και ειδικά εκείνον που έρχεται από την Κίνα.
BUY NOW
Συγκεκριμένα οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν να αντιμετωπίσουν μη εγχώριες εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε άλλες ηπείρους. Αυτές οι εταιρείες δεν δεσμεύονται παράλληλα από αντίστοιχο επενδυτικό βάρος για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους σε αυτό το σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.
Ειδικά οι Κινέζοι κατασκευαστές, οι οποίοι λειτουργούν και με κρατική βοήθεια σε κάποιες περιπτώσεις, φαίνεται να βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση για να «σαρώσουν» κυριολεκτικά όποιο κομμάτι της αγοράς αφήσουν ανεκμετάλλευτο οι Ευρωπαίοι.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό το κομμάτι είναι τα συμβατικά αυτοκίνητα στο σύνολό τους, τα οποία θα συνεχίσουν να πωλούνται στις ευρωπαϊκές χώρες, που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. και μετά από την απαγόρευση των πωλήσεων το 2035. Ένα κομμάτι της ευρωπαϊκής αγοράς που θα συνεχίζει να είναι μεγάλο για πολλά χρόνια και να φέρνει σημαντικά κέρδη -άρα και ευκαιρίες για ανάπτυξη- σε όποιον κατασκευαστή δεν το αμελήσει, όπως και οι αγορές του υπόλοιπου κόσμου όπου θα συνεχίσουν να πωλούνται τα συμβατικά.
Οι Γάλλοι φαίνεται να είναι οι πρώτοι που παίρνουν επίσημα θέση για τη διαφαινόμενη οικονομική απειλή που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, στο δρόμο προς την ηλεκτρική μετάβαση της βιομηχανίας.
Ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας, Clement Beaune, δήλωσε πρόσφατα ότι θα πρέπει να εξεταστούν και άλλες τεχνολογίες που θα συνοδεύουν εκείνες που αφορούν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αναφερόμενος στην εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης που μπορούν να λειτουργήσουν με eFuels και υδρογόνο.
"...Και για να μην σκοτώσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία, γνωρίζοντας ότι υπάρχουν και άλλες ήπειροι που κινούνται (σ.σ. αναφορικά με ανθρακική ουδετερότητα) με πιο αργό ρυθμό από εμάς. Δεν θα σταματήσουμε τις εξαγωγές συμβατικών αυτοκινήτων το 2035, αλλιώς είναι οι Κινέζοι που θα κατακτήσουν όλες τις αναπτυσσόμενες αγορές", ήταν αυτά που δήλωσε σχετικά ο Beaune.
Σε αυτή την άποψη συγκλίνει και ο Thierry Breton, ο αρμόδιος Επίτροπος για την Εσωτερική Αγορά της Ε.Ε. Ο Breton προκάλεσε και σχετικές αντιδράσεις από τους σκληροπυρηνικούς υποστηρικτές της ηλεκτρικής μετάβασης έπειτα από την προτροπή του προς τους κατασκευαστές αυτοκινήτου να συνεχίσουν να εξελίσσουν κινητήρες εσωτερικής καύσης ώστε να διασφαλιστούν οι εξαγωγές της Ευρώπης στον υπόλοιπο κόσμο αλλά και οι δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας που υποστηρίζουν αυτές τις εξαγωγές.
Αυτές οι εξαγωγές που φέρουν πίσω χρήματα στους κατασκευαστές αλλά και τα απαραίτητα κεφάλαια για την εξέλιξη των ηλεκτρικών, τα οποία παράλληλα βοηθούν και στη μείωση των τιμών τους και τα κάνουν πιο προσιτά στο κοινό.
Να σημειωθεί τέλος ότι κολοσσοί των τεσσάρων τροχών, όπως ο Stellantis και το VW Group συγκλίνουν επίσης με τα παραπάνω και έχουν εκφράσει στο παρελθόν τις δικές τους ανησυχίες για κατάρρευση της αγοράς αν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν μειωθεί.