Πόσα χρόνια πίσω έχει μείνει η Ελλάδα στην ηλεκτροκίνηση;

electric-car-problem

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών και ο διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής συμφώνησαν ότι η χώρα μας διαθέτει τον γηραιότερο στόλο οχημάτων της ΕΕ.

Στην ηλεκτροκίνηση και το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο Ιωάννης Ξιφάρας, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και ο κ. Πάρις Κυριακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου MOTODYNAMICS στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε σχετικά με την ηλεκτροκίνηση ότι η πολιτική του κράτους δεν είναι μόνο επιδοτήσεις και πως η μεταστροφή του τομέα των μεταφορών προς την ηλεκτροκίνηση είναι μια διαρκής άσκηση ισορροπίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O κ. Γιάννης Ξιφαράς αναφερόμενος στην καθυστέρηση της Ελλάδας στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Ξιφάρας σημείωσε πως: «Αν δούμε τι έδαφος έχουμε καλύψει τα τελευταία πέντε χρόνια που έχει αναπτυχθεί η οικονομία μας, αναμένουμε να κάνουμε catchup με την υπόλοιπη Eυρώπη σε λιγότερο από 3,5χρόνια».

O ίδιος έκανε ειδική μνεία στα δοκιμαστικά δρομολόγια ηλεκτρικών λεωφορείων, επισημαίνοντας πως «η ηλεκτροκίνηση δεν αφορά την ελίτ», γι'αυτό και επενδύει και στις αστικές συγκοινωνίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως εκτίμησε από την πλευρά του ο κ. Πάρις Κυριακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου MOTODYNAMICS: «Η ηλεκτροκίνηση έρχεται, είναι δεδομένο αυτό, και θα ήθελα να σας πείσω πως είναι και κάτι καλό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι καλύτερα, φθηνότερα, ασφαλέστερα από ό,τι ήταν ποτέ οποιοδήποτε βενζινοκίνητο».

Ωστόσο, όπως σημείωσε, «η Ελλάδα είναι 3,5 χρόνια πίσω από ό,τι είναι η υπόλοιπη Ευρώπη. Πέρυσι, ταξινομήσαμε 4,7% των νέων πωλήσεων, ποσοστό που είχε η Ευρώπη μεταξύ 2019 - 2020. Και εδώ είναι η μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα, αφού η χώρα μας διαθέτει τους γηραιότερους στόλους αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με μέση ηλικία άνω των 17 χρόνων. Αυτά τα αυτοκίνητα κάποια στιγμή πρέπει να αλλαχθούν, δεν είναι αιωνόβια. Και το ερώτημα είναι αν  θα αντικατασταθούν από πιο σύγχρονα βενζινοκίνητα - που θα είναι βέβαια παρωχημένα σε λίγα χρόνια- ή θα είναι ηλεκτροκίνητα» επιτρέποντας ένα άλμα της Ελλάδας στη συγκεκριμένη βιομηχανία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ