Το Kia Sportage δεν τα κατάφερε στο τεστ αποφυγής ταράνδου (video)

Kia Sportage

Πως τα καταφέρνει το αδελφό μοντέλο του Niro, Kia Sportage Plug-in στη δημοφιλή δοκιμασία αποφυγής ταράνδου, δηλαδή στον απότομο ελιγμό για αν αποτραπεί η πρόσκρουση με ένα ξαφνικό εμπόδιο που θα βρεθεί μπροστά του;

Το ισπανικό περιοδικό Km77 θέλει να αποδείξει στην πράξη, πότε ο οδηγός του αυτοκινήτου αρχίζει να έχει πρόβλημα με τον χειρισμό του στον δρόμο. Η δοκιμή βασίζεται στα πρότυπα ISO 3888-2 και γίνεται με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τους απαραίτητους κώνους.

Σε συγκεκριμένο σημείο που είναι προκαθορισμένο, το αυτοκίνητο πρέπει να στρίψει ξαφνικά, αποφεύγοντας ένα οποιοδήποτε εμπόδιο, που θα μπορούσε να ήταν ένα άλλο αυτοκίνητο, ένα ζώο ή ένας άνθρωπος. Ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι και πραγματοποιεί τον ελιγμό μόνο με το τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σταδιακά η ίδια δοκιμή γίνεται ολοένα και με μεγαλύτερη ταχύτητα, ώστε να φανερωθούν τα πραγματικά όρια της ανάρτησης, του πλαισίου και των ελαστικών. Το αυτοκίνητο θα πρέπει να επιστρέψει στην κανονική του τροχιά, χωρίς να ακουμπήσει τους κώνους.

Με αυτό τρόπο δοκιμάζεται η ευστάθεια, αλλά και η ευελιξία. Επίσης, φανερώνονται τα σημεία που κάποιο από αυτά θα υποστρέψει ή υπερστρέψει, κάνοντας σλάλομ.

Οι Ισπανοί διαπιστώνουν πως συγκριτικά με το Hyundai Tucson, με το οποίο μοιράζονται την ίδια ανάρτηση και τα ίδια ελαστικά (Michelin Primacy 4, 235/50 R19), η αντίστοιχη έκδοση του Kia Sportage είναι λιγότερο αποτελεσματική. Η κρίσιμη ταχύτητα που αρχίζει το αυτοκίνητο να παρουσιάζει αστάθεια είναι τα 71 χλμ./ώρα, ενώ του Tucson τα 74 χλμ./ώρα.

Τα 3 χιλιόμετρα/ώρα μεταξύ των δύο είναι αξιοσημείωτη διαφορά, αν και στον δρόμο δύσκολα θα γίνει αντιληπτή. Εν τω μεταξύ ο χρόνος ανάμεσα στους κώνους ήταν ακριβώς ίδιος και για τα δύο αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ