Τα νέα Lexus RZ και RX είναι οι τελευταίες προσθήκες στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας που έρχονται να διευρύνουν τις επιλογές και στις αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις. Δείτε πότε έρχονται Ελλάδα.
Το αμιγώς ηλεκτρικό Lexus RZ και το πολλαπλών εκδόσεων αναφορικά με τα υβριδικά σύνολα κίνησης του RX είναι οι δύο νέες προτάσεις των Ιαπώνων στα SUVs που δείχνουν παράλληλα τις φιλόδοξες βλέψεις τους στη συγκεκριμένη κατηγορία και για τη Γηραιά Ήπειρο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Car and Motor τα δύο νέα μοντέλα της ιαωπνικής εταιρείας θα βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους στις αρχές του 2023, όταν και θα ξεκινήσουν οι παρδόσεις τους, σε τιμές που προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί.
BUY NOW
Το RZ είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που αξιοποιεί τη νέα e-TNGA πλατφόρμα των Ιαπώνων, η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και πάνω σε αυτή θα δούμε να «χτίζονται» στο μέλλον ακόμη περισσότερα μοντέλα.
Εμφανισιακά, το αμιγώς ηλεκτρικό RZ ξεχωρίζει από τις ανάγλυφες επιφάνειες που συνδυάζονται με έντονες ακμές και καμπύλες, οι οποίες πηγαίνουν την χαρακτηριστική σχεδιαστική ταυτότητα των Ιαπώνων ένα βήμα παραπέρα.
Με μήκος που φτάνει στα 4.805 χλστ., πλάτος στα 1.895 χλστ. και 1.635 χλστ. για το ύψος, το μεγάλο-μεσαίο SUV υπόσχεται απόλυτα επαρκείς χώρους για πέντε επιβαίνοντες, με τους τρεις του πίσω καθίσματος να επωφελούνται και από την επίπεδη διαμόρφωση του πατώματος.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται ενσωματωμένη στο πάτωμα της πλατφόρμας e-TNGA και έχει χωρητικότητα 71,4 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία μεγαλύτερη των 400 χλμ. κατά WLTP. Η Lexus δίνει μάλιστα και εγγύηση 10 ετών, αναμένοντας να έχει διατηρήσει σε αυτό το διάστημα το 90% της χωρητικότητάς της.
Το RZ χρησιμοποιεί το νέο e-Axle σύστημα κίνηση της Lexus που υπόσχεται μικρότερες διαστάσεις σε σχέση με το παρελθόν τόσο για το ηλεκτρικό μοτέρ όσο και για τη μονάδα διαχείρισής του. Το νέο ηλεκτρικό SUV φέρει έναν ηλεκτρικό κινητήρα σε κάθε άξονα με τον ισχυρότερο των 205 ίππων να βρίσκεται μπροστά, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί μοτέρ 109 ίππων. Συνολικά η απόδοση του συστήματος φτάνει στους 314 ίππους και τα 435 Nm και προσφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δλ. με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.
Έπειτα και από την παρουσίαση της πέμπτης γενιάς το νέο Lexus RX έρχεται ως επιβεβαίωση της επιτυχημένης εμπορικής του καριέρας που ξεκίνησε το μακρινό 1998 και το έχει ανάγει σήμερα σε ένα από τα best seller της κατηγορίας με περισσότερες από 3,5 εκατ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Το νέο RX αποτελεί μόνο σχεδιαστικά εξέλιξη του μοντέλου που αντικαθιστά αφού κάτω από τις επιφάνειες του αμαξώματος κρύβεται ένα ολοκαίνουριο μοντέλο που αξιοποιεί τη νέα πλατφόρμα GA-K των Ιαπώνων.
Το μήκος έχει παραμείνει στα 4.890 χλστ. της προηγούμενης γενιάς με το πλάτος και το ύψος να βρίσκονται στα 1.920 (+25) και 1.710 (-10), ενώ το μεταξόνιο φτάνει πλέον στα 2.850 χλστ.
Στο εσωτερικό βλέπουμε μια νέα έκφραση του σχεδιαστικού concept Tazuna, όπου Tazuna στα ιαπωνικά είναι τα γκέμια του αλόγου. Η εικόνα είναι τυπική για καινούριο Lexus που βάζει τον οδηγό και τον γρήγορο έλεγχο και ρύθμιση των συστημάτων στο επίκεντρο χωρίς να αμελεί την προσοχή στη σχεδιαστική λεπτομέρεια. Να σημειωθεί ότι η νέα οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας έχει διαγώνιο στις 14 ίντσες.
Αναφορικά με τις εκδόσεις που θα κάνουν την εμφάνιση τους στη χώρα μας, στη βάση της γκάμας του RX βρίσκεται η υβριδική έκδοση RX 350h με το 4η γενιάς σύστημα της Lexus και συνδυαστική απόδοση 245 ίππων. Με το υβριδικό σύστημα το RX 350h επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε οχτώ δευτερόλεπτα και η μικρή κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP περιορίζεται στα 6,4-6,7 λτ./100 χλμ.
Ακολουθεί το RX 450h+, που είναι παράλληλα το πρώτο plug-in υβριδικό RX στην ιστορία. Το 4κίνητο υβριδικό φέρει μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 18,1 kWh, με τη συνδυαστική απόδοση του συστήματος του να φτάνει στους 306 ίππους και τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε επτά δεύτερόλεπτα. Κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά η αυτονομία φτάνει έως και τα 65 χλμ., με ταχύτητες έως και τα 135 χλμ./ώρα και κατανάλωση στο 1,2 λίτρο στα 100 χλμ.
Κορυφαίο μοντέλο της σειράς είναι το RX 500h των 371 ίππων που φέρει και την πιο εξελιγμένη 4κίνηση DIRECT4. Σε αυτή την περίπτωση ο turbo κινητήρας των 2,4 λίτρων συνδυάζεται με το ηλεκτρικό μοτέρ και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα κάτω από έξι δεύτερα και κατανάλωση στα 8,2-8,5 λτ./100 χλμ. Έναντι των άλλων εκδόσεων, το κορυφαίο RX φέρει ισχυρότερο σύστημα πέδησης αλλά και ενεργητική τετραδιεύθυνση Dynamic Rear Steering (DRS).
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ