Τέλος ο δρόμος καρμανιόλα: Πότε θα είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος;
Προχωρά ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα στην πόλη που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, και παράλληλα θα μειώσει τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Μείωση του χρόνου ταξιδιού για το Αθήνα-Πάτρα κατά 40 λεπτά και σημαντική ενίσχυση της οδικής ασφάλειας θα σηματοδοτήσει η ολοκλήρωση του νέου τμήματος της Ολυμπίας Οδού Πάτρα-Πύργος, το οποίο θα είναι έτοιμο εντός του 2025.
Σε αυτοψία που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής, διαπιστώθηκε η σημαντική εξέλιξη των εργασιών, καθώς σε πλήρη λειτουργία βρίσκονται τα εργοτάξια των 3 κατασκευαστικών εταιρειών που έχουν αναλάβει το έργο -ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ -τα οποία έχουν στηθεί κατά μήκος των 74,5 χλμ. της Πατρών-Πύργου.
BUY NOW
Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, συνοδευόμενος από εκπροσώπους της κοινοπραξίας και τους εργοταξιάρχες, «το έργο προχωράει με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Μάλιστα, τους τελευταίους 3μήνες τα έργα έχουν προχωρήσει πέντε φορές ταχύτερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».
Η ακτινογραφία του έργου
Το έργο, συνολικού μήκους 74,5 χλμ., υλοποιείται σε δύο τμήματα. Το πρώτο Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα, μήκους 13 χιλιομέτρων, κατασκευάζεται πάνω στην υφιστάμενη χάραξη και η δυσκολία του οφείλεται στο γεγονός ότι εξελίσσεται σε υφιστάμενο δρόμο με κυκλοφορία, ενώ το υπόλοιπο έργο, από την Κάτω Αχαΐα έως τον κόμβο του Πύργου, είναι σε εντελώς νέα χάραξη 61,5 χιλιομέτρων.
Ειδικότερα, το πρώτο τμήμα (Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα) των 13 χλμ. αφορά στη διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού, ενώ το δεύτερο τμήμα (61,5 χλμ), είναι μια εξολοκλήρου νέα κατασκευή, με νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας. Με την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου το ταξίδι από την πρωτεύουσα μέχρι τον Πύργο θα γίνεται πλέον σε 2 ώρες και 45 λεπτά.
- 2 δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα.
- 8 κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις, καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας.
- 2 μετωπικοί σταθμοί διοδίων: Κάτω Αχαΐα (ζώνη χρέωσης διοδίων Μιντιλόγλι - Κυλλήνη) και Χανάκια (ζώνη χρέωσης διοδίων Κυλλήνη-Πύργος)
- 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων στην Κάτω Αχαΐα και την Αμαλιάδα.
- 15 γέφυρες
- 27 άνω διαβάσεις και 37 κάτω διαβάσεις.
- 150 οχετοί
- Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250 μ.
- 2 ΣΕΑ (Καραίικα και Πύργος και στις δύο κατευθύνσεις).
- 1 εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων) στον Πύργο.
- 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών, στους μετωπικούς σταθμούς διοδίων (Κάτω Αχαΐα και Χανάκια).
Την επίσημη έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου είχε ανακοινώσει στις 31 Μαρτίου, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το εργοτάξιο της Αμαλιάδας.
Το συνολικό κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 331 εκ. ευρώ και χρηματοδοτείται από έναν συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων των μετόχων, τραπεζικών δανείων, ευρωπαϊκών κονδυλίων και συμβολή ελληνικού δημοσίου.
Σημειώνεται, τέλος, ότι το ζήτημα της ασφάλειας των μετακινήσεων έχει τεθεί στην κορυφή των προτεραιοτήτων του έργου, καθώς χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στο τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα της Ολυμπίας Οδού τα τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 93% τα τελευταία χρόνια.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ