Χωρίς οδηγό θα κινούνται οι συρμοί στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, για να πάρει σειρά η Αθήνα, όπου δημιουργείται μια νέα γραμμή.
Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την παράδοση του πολυαναμενόμενου Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2023.
Στο Μετρό της συμπρωτεύουσας αναφέρθηκε πρόσφατα και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση στο 1ο Συνέδριο Καινοτομίας που διοργάνωσε η Θερμοκοιτίδα Επιχειρήσεων του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
BUY NOW
Χαρακτήρισε το Μετρό ως «ένα έργο που “χρωστούσε” η ελληνική Πολιτεία στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα», την ίδια ώρα που έκανε αναφορά στο γεγονός ότι θα αποτελεί το πρώτο driverless χωρίς οδηγό Μετρό στην Ελλάδα.
Οι συρμοί της Θεσσαλονίκης θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγό και θα είναι πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ ήδη έχουν παραδοθεί οι πρώτοι 18 για βασικό έργο της Γραμμής 1 (Ν.Σ. - Νέα Ελβετία).
Για την αποφυγή πρόκλησης ατυχημάτων θα φροντίζουν προηγμένα συστήματα που θα αποτρέπουν τις προκρούσεις των συρμών, υπολογίζοντας σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση των συρμών, ώστε να διασφαλιστεί ότι αυτοί έχουν ασφαλείς μεταξύ τους αποστάσεις. Όπως, μάλιστα, έχουν επισημάνει κορυφαία διοικητικά στελέχη, οι πιθανότητες οποιασδήποτε αστοχίας θα είναι απειροελάχιστες.
Με γνώμονα την ασφάλεια δημιουργήθηκαν και οι αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών, που θα ανοίγουν μόνο όταν φτάνει ο συρμός στον εκάστοτε σταθμό.
Υπενθυμίζεται ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασικό έργο) θα έχει γραμμή μήκους 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας.
Οι σταθμοί είναι Ν.ΣΙΔ. Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγία Σοφία, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδη, Φλέμινγκ, Αναλήψεως, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι driverless συρμούς θα έχει και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας που με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα. -Διαβάστε περισσότερα εδώ.