Πότε αλλάζουμε ταχύτητα - Πού θα πρέπει να βρίσκεται η βελόνα του στροφόμετρου

στροφόμετρο αυτοκινήτου

Με σύμβουλο το στροφόμετρο του αυτοκινήτου μας μπορούμε να έχουμε το μέγιστο όφελος από τη λειτουργία του κινητήρα.

Το στροφόμετρο αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο για τη πλειοψηφία των συμβατικών αυτοκινήτων και έχει σαν σκοπό να πληροφορεί τον οδηγό για της περιστροφές του στροφάλου του μοτέρ και το φάσμα λειτουργίας του.

Ανάλογα με τη χωρητικότητα του κινητήρα και τις τεχνολογίες που έχουν χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ενός κινητήρα κάθε μοτέρ έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και αποδίδει τη μέγιστη ροπή και την μέγιστη ισχύ του σε διαφορετικές στροφές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κινούμενοι υπό φυσιολογικές συνθήκες σε δημόσιο δρόμο αυτό που προσπαθούμε να επιτύχουμε ως οδηγοί με τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας είναι να καταναλώνουμε μικρές ποσότητες καυσίμου καθώς βρισκόμαστε εντός των νόμιμων ορίων ταχύτητας, χωρίς παράλληλα να προκαλούμε περιττές φθορές στον κινητήρα ή συνθήκες για κάποια βλάβη. Πώς όμως το καταφέρνουμε παίρνοντας ως συμβουλή τη βελόνα του στροφόμετρου του αυτοκινήτου μας;

Με τον κάθε κινητήρα να έχει τα δικά του χαρακτηριστικά απόδοσης αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή του αυτοκινήτου μας και να αναζητήσουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοτέρ τις στροφές όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή του.

Το ιδανικό σενάριο στην καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου μας είναι ο κινητήρας να λειτουργεί κοντά στη μέγιστη τιμή της ροπής που μπορεί να παράξει αφού έτσι και οδηγούμε οικονομικά αλλά και έχουμε την απαιτούμενη ροπή, για να επιταχύνουμε γρήγορα αν χρειαστεί για κάποιο λόγο, για παράδειγμα κατά τη διαδικασία μιας προσπέρασης.

Manual sasman 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε γενικές γραμμές στους σύγχρονους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης η μέγιστη τιμή της ροπής κάνει την εμφάνισή της μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. (λίγο πιο χαμηλά στους diesel), ενώ στα ατμοσφαιρικά σύνολα βρίσκεται 1.500-1-750 σ.α.λ. ψηλότερα στο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα.

Στα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο, το λογισμικό που τα ελέγχει αναλαμβάνει να κάνει τις αλλαγές στις στροφές που θεωρεί σωστές, με τα επιπλέον προγράμματα λειτουργίας (όπως για παράδειγμα τα Eco και Sport) να αλλάζουν τις στροφές που πραγματοποιείται μια αλλαγή σχέσης προς τα κάτω ή προς τα κάτω ανάλογα με το ζητούμενο: οικονομία ή δυναμική οδήγηση.

Στα μοντέλα που φέρουν χειροκίνητο κιβώτιο, το στροφόμετρο μπορεί πραγματικά να αποτελέσει σύμβουλο αφού τις αλλαγές των ταχυτήτων τις πραγματοποιεί ο οδηγός.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ