Αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο -Με ποιο καίω περισσότερη βενζίνη;

Driving manual

Ο τύπος του κιβωτίου ταχυτήτων παίζει τον δικό του ρόλο στην αύξηση ή τη μείωση στην κατανάλωση καυσίμου που παρουσιάζει ένα αυτοκίνητο.

Το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο είναι τα δύο «στρατόπεδα» που μεσολαβούν για την μεταφορά του έργου που παράγει ένα μοτέρ στους κινητήριους τροχούς και εκείνα που συμβάλλουν ή όχι στην αύξηση ή τη μείωση της κατανάλωσης. Ποιο όμως από τα δύο συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου;

Κάθε τύπος κιβωτίου αυτοκινήτου έχει τα δικά του υπέρ και κατά και αυτό ισχύει φυσικά και στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου που παρουσιάζει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης. Τις προηγούμενες δεκαετίες στο ερώτημα ποιο από τα δύο κιβώτια ήταν και το πιο ενεργοβόρο, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη: το αυτόματο κιβώτιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος που ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο παρουσίαζε αυξημένη κατανάλωση και μάλιστα σημαντική σε σχέση με ίδιο μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο ήταν οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνταν.

Μέχρι και πριν από δυόμιση περίπου δεκαετίες τα αυτόματα κιβώτια που έφεραν στην συντριπτική τους πλειοψηφία τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούσαν υδραυλικό μετατροπέα ροπής (τύπος υδραυλικού συμπλέκτη). Μάλιστα, η διαφορά σε κατανάλωση αυξάνεται ακόμη περισσότερο κατά του αυτόματου όσο πηγαίνουμε πιο πίσω στο χρόνο λόγω και των τεχνολογιών εκείνης της περιόδου.

Τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια με υδραυλικό μετατροπέα ροπής έχουν μειώσει σημαντικά την ψαλίδα στην κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τα χειροκίνητα, ενώ ακόμη πιο δύσκολα στο χειροκίνητο κιβώτιο που θεωρείται ο παραδοσιακός «πρωταθλητής οικονομίας» βάζουν εδώ και πολλά χρόνια τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη και τα CVT κιβώτια -κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η εμπειρία και η πρόθεση ενός οδηγού πίσω από το τιμόνι παίζουν σημαντικότερο ρόλο στην εξοικονόμηση καυσίμου άσχετα αν το κιβώτιο είναι αυτόματο ή χειροκίνητο.
Η εμπειρία και η πρόθεση ενός οδηγού πίσω από το τιμόνι παίζουν σημαντικότερο ρόλο στην εξοικονόμηση καυσίμου άσχετα αν το κιβώτιο είναι αυτόματο ή χειροκίνητο.

Οι παραπάνω τύποι αυτόματου κιβωτίου πετυχαίνουν περαιτέρω κλείσιμο στην ψαλίδα της οικονομίας όχι μόνο λόγω των επιλογών σε τεχνικό επίπεδο αλλά χάρη και στο προηγμένο λογισμικό διαχείρισης που φέρουν για τη λειτουργία τους, το οποίο μπορεί πλέον να τα «χειρίζεται» όπως ένας πεπειραμένος οδηγός χρησιμοποιεί το μηχανικό κιβώτιο «κυνηγώντας» την οικονομία.

Στην στάνταρ ρύθμιση για τη λειτουργία τους ή στο πρόγραμμα οδήγησης Eco που φέρει πλέον η πλειοψηφία των αυτοκινήτων, τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια, εκτός ίσως από εκείνα που φέρουν υδραυλικό μετατροπέα, τα καταφέρνουν καλύτερα από τον μέσο οδηγό με χειροκίνητο κιβώτιο. Ο λόγος βρίσκεται στο γεγονός ότι τα αυτόματα κιβώτια εκτελούν τις αλλαγές σχέσεων πάντα με την ίδια συχνότητα και συνέπεια σε τέτοιο βαθμό που δεν μπορεί να πετύχει ο άνθρωπος.

Ωστόσο, με έναν πεπειραμένο οδηγό στο τιμόνι, το χειροκίνητο κιβώτιο εξακολουθεί να συμβάλλει περισσότερο στην οικονομία καυσίμου από ό,τι το αυτόματο, ενώ είναι το μόνο που δεν καταναλώνει ισχύ από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για τη λειτουργία του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ