Βασισμένο στο ολοκαίνουριο ηλεκτρικό hot-hatch MG 4 XPower, το ΕΧ4 είναι μια ακραία του εκδοχή υπερ-επιδόσεων - και μαζί ένας φόρος τιμής στο θρυλικό Metro 6R4.
Η MG, αναγεννημένη για τα καλά πλέον υπό τον κινεζικό όμιλο SAIC, επεφύλασσε και δεύτερη πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood που διεξάγεται αυτές τις μέρες στη Βρετανία: μετά από το MG 4 Xpower, αποκάλυψε και το ΕΧ4.
Και τα δύο χρησιμοποιούν το σύστημα ηλεκτροκίνησης με δύο μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 429 ίππων, που βοηθούν την έκδοση δρόμου (MG 4 Xpower) να σημειώνει το σπριντ των 0-100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Για το ΕΧ προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί περαιτέρω στοιχεία.
BUY NOW
Ωστόσο, όπως καθίσταται απόλυτα εμφανές, εμπλουτίζεται από ένα θηριώδες αεροδυναμικό πακέτο τεράστιων εμπρός και πίσω πτερυγών, φουκωμένων θόλων και αεροδυναμικών ζαντών. Ειδικά οι πτέρυγες παραπέμπουν ξεκάθαρα στο Metro 6R4.
Η ίδια παραπομπή στο παρελθόν της ένδοξης βρετανικής φίρμας γίνεται και με την ονομασία ΕΧ. Το τελευταίο πρωτότυπο της MG που έφερε αυτά τα γράμματα ήταν το MG ΕΧ-Ε του 1985, το οποίο ποτέ δεν πέρασε στην παραγωγή βεβαίως αλλά μετεξελίχθηκε στο δημοφιλές -ειδικά στη χώρα μας- MGF το 1995.
Και τώρα, το σύγχρονο ΕΧ είναι μια συμβολική αναβίωση του πνεύματος του Metro 6R4 - τουλάχιστον όπως το βλέπουν οι Κινέζοι. Το βρετανικό αγωνιστικό hatch βασιζόταν στο MG Metro και εξελίχθηκε -σε συνεργασία με την ομάδα Williams- νωρίς τη δεκαετία του 1980 για τη θηριώδη -και εντέλει τραγική- κατηγορία Group B του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Το ντεμπούτο του άργησε αρκετά -έγινε το Μάρτιο του 1984- και η έκδοση των τελικών του προδιαγραφών ακολούθησε το Νοέμβριο του 1985 στο Rally RAC της Βρετανίας, μαζί με τη Lancia Delta S4. Χρησιμοποιούσε τον ειδικά εξελιγμένο ατμοσφαιρικό κινητήρα V64V και είχε την ταχύτητα να κατακτήσει μια θέση στο βάθρο.
Παρότι το 6R4 δεν έφερε τελικά την επιτυχία στην οποία η MG ήλπιζε, στις δεκαετίες που θα ακολουθούσαν έμελλε να γίνει ένα cult σύμβολο της εποχής του Group B, δημοφιλές ανάμεσα στους λάτρεις των κλασσικών rallycars. Κι η τωρινή του αναβίωση στο MG ΕΧ4 το αποδεικνύει περίτρανα.