Η Mercedes-AMG παρουσίασε τα δύο «καυτά» της εξηλεκτρισμένα SUV, την ήπια υβριδική GLC 43 και την plug-in hybrid GLC 63 S E Performance που αγγίζει τους 671 ίππους.
Πρόκειται για τις Super-SUV εκδόσεις των φρέσκων Mercedes GLC και GLC Coupe, και δύο από τις ισχυρότερες στην ιστορία του γερμανικού μοντέλου. Η GLC 43 και η GLC 63 S E Performance διαθέτουν κινητήρες 2.0 Turbo: η πρώτη αποδίδει 416 hp με το mild-hybrid σύστημά της και η δεύτερη 671 hp σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.
Η γεννήτρια της GLC 43 της χαρίζει ακόμα 13 hp στην εκκίνηση και το όλο ήπιο υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο Speedshift MCT 9 σχέσεων διπλού συμπλέκτη και με την τετρακίνηση 4Matic. Στην οδική συμπεριφορά συμβάλλει η τετραδιεύθυνση και η στάνταρ αερανάρτηση με ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη απόσβεση, στο πλαίσιο του συστήματος AMG Ride Control.
BUY NOW
Στη GLC 63 S E Performance η V8 μονάδα στο ρύγχος της αντικαταστάθηκε -στο πνεύμα της εποχής- από τη δίλιτρη ισχύος 469 ίππων (το ισχυρότερο τετρακύλινδρο μοτέρ του κόσμου), όμως αυτό δεν εμπόδισε τους μηχανολόγους του Affalterbach να αντλήσουν 671 hp σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 201 ίππων του πίσω άξονα.
Για το σπριντ 0-100 km/h η GLC 63 S E Performance χρειάζεται μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 280 km/h. Όλο το σύστημα μετάδοσης είναι ίδιο με της GLC 43, με τη διαφορά ότι η ισχυρότερη Mercedes-AMG GLC έχει την τετρακίνηση 4Matic+ που είναι πλήρως μεταβαλλόμενη και δύναται να στείλει το 100% της διαθέσιμης ισχύος αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Αισθητικά, οι δύο αυτές εκδόσεις διαφέρουν και μεταξύ τους και σε σύγκριση με τις «απλές» GLC. Η πιο εμφανής διαφορά είναι η γρίλια με τα κάθετα στοιχεία της, ενώ παράλληλα έχουν μεγαλώσει οι αεραγωγοί του προφυλακτήρα και έχει προστεθεί πληθώρα από χρωμιωμένες λεπτομέρειες. Στην ουρά, ακόμη, βρίσκονται στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης στη GLC 43 και δύο ζεύγη τραπεζοειδών στην GLC 63.
Στο εσωτερικό τους και οι δύο αυτές εκδόσεις είναι εμπλουτισμένες με πολυτελέστερα υλικά, όπως το MB-tex και οι μικροΐνες, ενώ προαιρετικά διατίθενται και με δέρμα Nappa με ραφτό το έμβλημα της AMG στα προσκέφαλα. Επίσης προαιρετικά μπορούν να προστεθούν και τα σπορ καθίσματα Performance της AMG.
Κατά τα άλλα, η κεντρική οθόνη διαθέτει το σύστημα MBUX της βασικής GLC, με τη διαφορά ότι η AMG έχει προσθέσει ορισμένες νέες ψηφιακές λειτουργίες (όπως το AMG Track Pace για την καταγραφή του γυρολογίου στην πίστα) και γραφικά στον πίνακα οργάνων, στην οθόνη των πολυμέσων και στο προαιρετικό head-up display.
Προς το παρόν η Mercedes δεν έχει ανακοινώσει τις τιμές στην Ευρώπη των GLC 43 και GLC 63 S E Performance. Η πρώτη θα διατίθεται από τις αρχές του 2024, ενώ η δεύτερη θα ακολουθήσει λίγους μήνες αργότερα και θα λογίζεται ως μοντέλο του 2025.