Η κορυφαία έκδοση της Mercedes GLC είναι plug-in υβριδική, με υψηλή απόδοση, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μεγάλη αυτονομία αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης.
Η νεότερη γενιά της Mercedes GLC λανσαρίστηκε στη χώρα μας στα τέλη του προηγούμενου έτους, αναβαθμίζοντας την παρουσία της γερμανικής μάρκας στα premium μεσαία SUV.
Το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο από αυτό που αντικαθιστά, με τονισμένα στοιχεία τεχνολογίας, υψηλή ασφάλεια και κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά, ενώ προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου με τους γνωστούς 2λιτρους turbo κινητήρες της Mercedes.
BUY NOW
Από τη γκάμα δεν λείπουν όμως και οι plug-in υβριδικές επιλογές, που συνδυάζουν πετυχημένα την πολύ καλή απόδοση, με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Εκτός της «αρχικής» PHEV επιλογής με την ονομασία «300 e» και το σύστημα απόδοσης 313 ίππων, η Mercedes προσφέρει και την ισχυρότερη έκδοση 400 e των 381 ίππων, η οποία αποτελεί και το πεδίο της δοκιμής μας.
Εμφάνιση all-around με hi-tech εσωτερικό
Η εμφάνιση της νέας Mercedes GLC plug-in δεν διαφοροποιείται από αυτή των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου, σε ένα στρογγυλεμένο και υπερυψωμένο αμάξωμα, που κρύβει εντέχνως το μακρύ συνολικό μήκος των 4,716 μέτρων του αυτοκινήτου. Η έκδοση 400 e 4Matic – όπως και η 300 e – ξεχωρίζει λόγω της παρουσίας των δύο μικρών θυρών για το ρεζερβουάρ της βενζίνης (δεξιά) και τη φόρτιση της μπαταρίας (αριστερά) στο πίσω μέρος της, ενώ ειδικά για το μοντέλο της δοκιμής, ευπρόσδεκτη παρουσία ήταν αυτή των έξτρα πλευρικών σκαλοπατιών χαμηλά στο αμάξωμα.
Στο εσωτερικό της νέας Mercedes GLC συναντούμε πολλά κοινά με το αντίστοιχο τμήμα της C-Class, με την κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων MBUX να ξεχωρίζει. Μέσω αυτής, ο οδηγός μπορεί να χειριστεί μια μεγάλη γκάμα συστημάτων, υπηρεσιών και λειτουργιών του αυτοκινήτου, με την οθόνη να προσφέρει υψηλή ευκρίνεια και ευκολία στη χρήση της. Μια δεύτερη μεγάλη ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό, προσφέροντας και αυτή πολλές χρήσιμες πληροφορίες.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, εποπτική, πλήρως ρυθμιζόμενη ηλεκτρικά, ενώ το τιμόνι με το διπλό οριζόντιο περβάζι ενσωματώνει μια πλειάδα διακοπτών αφής που είναι γενικά εύχρηστοι. Λίγη συνήθεια θέλει μόνο στο πάτημα ο διακόπτης για την ένταση του συστήματος πολυμέσων. Ποιοτικά, έχουμε να κάνουμε με μια από τις πιο εμφατικά premium εκφάνσεις των σύγχρονων εσωτερικών των μοντέλων της Mercedes, με τα υλικά που έφερε το μοντέλο της δοκιμής να είναι κορυφαίας επιλογής. Χαρακτηριστικές πινελιές πολυτέλειας ήταν για παράδειγμα τα μεταλλικά ηχεία του κορυφαίου 3D-Surround ηχοσυστήματος της Burmester ή το εξαιρετικής ποιότητας δέρμα με ραφές στο σαλόνι, το ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών.
Ευρύχωρη καμπίνα με πορτ-μπαγκάζ που ικανοποιεί
Η παρουσία της μπαταρίας για το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης στο δάπεδο του αυτοκινήτου, έχει διαφοροποιήσει κάποια εκ των πολύ καλών χωροταξικών χαρακτηριστικών της Mercedes GLC, χωρίς βέβαια το αυτοκίνητο να μην χαρακτηρίζεται «ευρύχωρο» για τους επιβάτες του. Για παράδειγμα, η θέση των εμπρός καθισμάτων έχει υψηλότερη βάση, χωρίς πάντως να δημιουργεί πρόβλημα για άτομα άνω του μέσου ύψους, ενώ και στο πίσω μέρος οι επιβάτες κάθονται υψηλότερα από ό,τι στις εκδόσεις βενζίνης και diesel, χωρίς όμως και πάλι να δημιουργούνται προβλήματα με τον «αέρα» για τα κεφάλια τους.
Στο πορτ-μπαγκάζ, η μεγάλη μπαταρία κλέβει αρκετό χώρο και είναι χαρακτηριστική η παρουσία ενός πιο υπερυψωμένου δαπέδου συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, με τη χωρητικότητα να μειώνεται στα 470 λίτρα από 620 λίτρα. Η πόρτα είναι ηλεκτρικά ανοιγόμενη και βολεύει στη χρήση, ενώ υπάρχουν στο αριστερό πλευρικό του χώρου δύο διακόπτες, με τον πρώτο να μειώνει το ύψος της αερανάρτησης για να βοηθήσει τη φόρτωση και τον δεύτερο να ρίχνει τις πλάτες των πίσω καθισμάτων ώστε να χωρέσουν μακρύτερα αντικείμενα.
Ισχυρό υβριδικό σύστημα κίνησης και εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία
Η Mercedes έχει προικίσει την κορυφαία plug-in υβριδική έκδοση της νέας GLC με τη νεότερη και πλέον εξελιγμένη εκδοχή του κύριου συστήματος του είδους. Το σύστημα αυτό συνδυάζει τον γνώριμο 2,0 λτ. turbo 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 252 ίππων και 400 Nm ροπής, με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο της Mercedes, αλλά και με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 440 Nm, που προσφέρει όλη τη δύναμη και ροπή του μόλις από το ξεκίνημα του αυτοκινήτου. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 381 ίππους και η ροπή 650 Nm, νούμερα τα οποία προσφέρουν πολύ γρήγορες επιδόσεις, ωστόσο το πιο σημαντικό του στοιχείο αποτελεί η μπαταρία από την οποία αντλεί ρεύμα το ηλεκτρομοτέρ. Πρόκειται για μια νέα μπαταρία που έχει εξελιχθεί in-house από τη Mercedes και η οποία στην περίπτωση της GLC 400 e διαθέτει εντυπωσιακή χωρητικότητα 31,2 kWh. Μαζί της, η Mercedes έχει εξελίξει και τοποθετεί στο αυτοκίνητο ένα καινούργιο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και πέδηση, που μέσω ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης παρέχει τη δυνατή ενέργεια των 100 kW από την ανάκτηση όσο συχνότερα γίνεται. Το αποτέλεσμα είναι το αυτοκίνητο στα χαρτιά να μπορεί να προσφέρει μέσα στην πόλη έως και 130 χλμ. αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης.
Στην πράξη, μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων μπορεί να γίνει εύκολα με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας μέσα στον αστικό ιστό, με το αυτοκίνητο να «προκρίνει» συνεχώς το πρόγραμμα «EL» της ηλεκτροκίνησης για να μειώσει τους ρύπους, αλλά και τα έξοδα του ιδιοκτήτη. Εκτός πόλης, η επιλογή του προγράμματος «Hybrid» κάνει χρήση του βενζινοκινητήρα συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας άφθονη δύναμη και παράλληλα διατηρώντας χαμηλά την κατανάλωση. Ιδίως στο τελευταίο πεδίο, ακόμη και με αφόρτιστη τη μπαταρία, η μέση τιμή δύσκολα θα ανέβει πάνω από τα 7,5 λτ./100 χλμ. (στη δοκιμή σε χρήση πόλη/εθνική και ξεκινώντας με πλήρως φορτισμένη μπαταρία καταγράψαμε 5,9 λτ./100 χλμ.) Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε την παρουσία onboard φορτιστή 11 kW της μπαταρίας, που μειώνει το χρόνο φόρτισης από οικιακό Wallbox, ενώ η GLC μπορεί να φορτιστεί και με ισχύ έως και 60 kW από DC ταχυφορτιστή.
Άνετη στο δρόμο, ευέλικτη παρά τις διαστάσεις και δυναμική
Η κορυφαία plug-in υβριδική GLC εφοδιάζεται στάνταρ με την αερανάρτηση Airmatic της Mercedes, που ρυθμίζει συνεχώς την απόσβεση σε κάθε τροχό για να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή άνεση. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί μέσω του ειδικού διακόπτη να ανυψώσει την ανάρτηση κατά 15 χλστ. ή και να μειώσει την απόσταση στον πίσω άξονα για να διευκολύνει τη φόρτωση. Το μοντέλο της δοκιμής μας έφερε και το εξαιρετικό προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο στρίβει τους πίσω τροχούς προς την αντίθετη κατεύθυνση με τους μπροστινούς (σε ταχύτητες κάτω από 60 χλμ./ώρα) ή προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς (σε ταχύτητες πάνω από 60 χλμ./ώρα) έως και κατά 4,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, η GLC κερδίζει από τη μια σε ευελιξία αφού βγαίνει με μεγαλύτερη ευκολία από μια στενή θέση παρκαρίσματος ή στρίβει πιο εύκολα σε ένα στενό, ενώ από την άλλη προσφέρει ακόμη περισσότερη ουδετερότητα και θαυμαστή κατευθυντικότητα στις στροφές. Εκεί, η Mercedes GLC 400 e βγάζει έναν οδικό δυναμισμό που ικανοποιεί απόλυτα αυτόν που θα θελήσει να κινηθεί πιο γρήγορα, αν και τα 2.280 κιλά του βάρους (χωρίς οδηγό) και η αδράνεια που κάνει την εμφάνισή της στο όριο, απαιτούν την άμεση επέμβαση των ηλεκτρονικών για να επέλθει η τάξη.
Από την άλλη βέβαια, στο ταξίδι στην εθνική η GLC 400 e είναι απολαυστική, δεσποτική και πλήρως σταθερή, με χαμηλό θόρυβο αεροδυναμικής και πολύ καλή ηχομόνωση για τους επιβάτες της. Στην πόλη, το χαρακτηριστικό της άνεσης είναι αυτό που εξασφαλίζει ακούραστες καθημερινές μετακινήσεις και μόνο εάν το αυτοκίνητο πέσει σε μια «καλή» λακκούβα θα δυσανασχετήσει η ανάρτηση και οι τροχοί των 20 ιντσών. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και το τιμόνι, που «σφίγγει» στην επιλογή «Sport» των συστημάτων οδήγησης, ικανοποιεί σε αίσθηση και ακρίβεια.
Συμπέρασμα
Είναι δεδομένο ότι έχουμε να κάνουμε με ένα από τα κορυφαία plug-in υβριδικά αυτοκίνητα της αγοράς, αφού τα 100 χλμ. πραγματικής ηλεκτρικής αυτονομίας της Mercedes GLC 400 e αποτελούν επίδοση-ρεκόρ όχι μόνο για την κατηγορία. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο είναι όσο πιο ποιοτικό γίνεται για μια σύγχρονη Mercedes, τεχνολογικά προηγμένο και παράλληλα, δυναμικό. Η τιμή των 87.750 ευρώ που κοστίζει το κλείνει σε ένα club προνομιούχων μεν, πλήρως συνειδητοποιημένων δε για τα πλεονεκτήματα των PHEV αυτοκινήτων, αγοραστών, που δεν θα διστάσουν να εμπιστευθούν για μια ακόμη φορά ένα δημιούργημα της μάρκας με το αστέρι.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.993 κ.εκ., 252 PS/5.800 σ.α.λ., 400 Nm/2.000-3.200 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 136 PS, 440 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 381 PS, 650 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 9 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 237 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 0,6 λτ./100 χλμ., από 12 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.716/1.920/1.648 χλστ., 2.888 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 2.280 κιλά
Χώρος αποσκευών: 470 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 87.750 ευρώ -0 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ