Το αυτοκίνητο-σύμβολο του Zuffenhausen θα περάσει αυτό το καλοκαίρι στην εποχή του εξηλεκτρισμού: η πρώτη υβριδική έκδοσή της θα εξακύλινδρο κινητήρα μαζί με ηλεκτρικό μοτέρ στον εμπρός άξονα.
Μετά από δύο χρόνια εξέλιξης, η Porsche είναι έτοιμη να παρουσιάσει μέσα στο καλοκαίρι του 2024 την εκτενώς αναβαθμισμένη 911 της γενιάς '992.2'. Η ανανέωση αυτή, στο μέσον του κύκλου ζωής της γενιάς αυτής, δεν περιλαμβάνει μόνο την προσθήκη της υβριδικής έκδοσης, αλλά και σημαντικές αισθητικές παρεμβάσεις, αλλαγές στο εσωτερικό και περαιτέρω εξελιγμένους θερμικούς κινητήρες.
Ξεκινώντας από την υβριδική έκδοση, την πρώτη εξηλεκτρισμένη στην ιστορία της 911, θα συνδυάζει τον βελτιωμένο εξακύλινδρο κινητήρα στην ουρά της με ένα ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στον εμπρός άξονα. Ο πρώτος θα κινεί τους πίσω τροχούς και ο δεύτερος τους μπροστινούς, καθιστώντας τετρακίνητη την 911 Hybrid.
BUY NOW
Το ηλεκτρικό σύστημα των 400V είναι αυτοφορτιζόμενο, χρησιμοποιώντας τον θερμικό κινητήρα για γεννήτρια, καθώς φυσικά και μέσω της ανάκτησης της ενέργειας από την πέδηση. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια νέας τεχνολογίας μπαταρία ιόντων-λιθίου, η οποία εξελίχθηκε ειδικά με σκοπό να εκτελεί τάχιστα τόσο την άντληση όσο και τη διάθεση της ενέργειας.
Το υβριδικό σύστημα εξελίχθηκε σε συνεργασία με το αγωνιστικό τμήμα της Porsche, καθώς και με τη Rimac, την κροατική εξειδικευμένη εταιρεία της ηλεκτροκίνησης που ανήκει σε ποσοστό 45% στην Porsche. Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε την ισχύ που θα αποδίδει η υβριδική 911.
Πέραν της μονάδας ισχύος, οι άλλες φετινές αλλαγές της 911 περιλαμβάνουν αναβαθμίσεις στο σύστημα ψύξης με νέους αεραγωγούς στον εμπρός προφυλακτήρα, οι οποίοι αεραγωγοί έχουν πλέον πέντε οριζόντια στοιχεία που πιθανολογείται ότι θα είναι ενεργά (κινούμενα) για την προσαρμογή τους στις ανάγκες ψύξης ή αεροδυναμικής απόδοσης.
Επίσης, ο κεντρικός αεραγωγός του ρύγχους είναι μεγαλύτερος, και συμπληρώνεται από επιπλέον κανάλια ροής του αέρα στις πλευρές του αυτοκινήτου. Ο ανασχεδιασμός συμπληρώνεται με τα τροποποιημένα εμπρός φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας HD matrix LED με περισσότερα από 32.000 pixels σε κάθε στοιχείο και δυνατότητα φωτισμού σε απόσταση 600 μέτρων.
Η ουρά της 911 έχει τώρα επίσης ανανεωμένα φώτα, στο άνω μέρος του τροποποιημένου προφυλακτήρα, καθώς και ανασχεδιασμένο διαχύτη και απόληξη της εξάτμισης. Όσο για το εσωτερικό, εκεί οι αλλαγές εστιάζονται κυρίως στο λογισμικό και τα ηλεκτρονικά συστήματα στις ψηφιακές οθόνες - με το αναβαθμισμένο σύστημα Porsche Communication Management για τον έλεγχο των πολυμέσων και της συνδεσιμότητας.
Πιστεύεται ότι η εταιρεία της Στουτγάρδης θα προσφέρει την υβριδική 911 στις εκδόσεις Turbo-E Hybrid και Turbo S E-Hybrid models (όπως συμβαίνει με τις Cayenne και Panamera), ενώ σε δεύτερο χρόνο αναμένεται να παρουσιάσει και τον υβριδικό διάδοχο της εκρηκτικής 911 GT2 RS, που θα αποδίδει πάνω από 800 ίππους.
Οι 911 Carrera και Carrera S θα διατηρήσουν τον boxer κινητήρα 3.0 Turbo, όμως ακούγεται πως ενδεχομένως θα υιοθετήσουν και το ήπια υβριδικό σύστημα 48V που εξελίσσει η Porsche σε συνεργασία με τη Valeo. Αντίθετα, στα μοντέλα GTS λέγεται πως θα αντικατασταθεί ο άνωθι κινητήρας με έναν ατμοσφαιρικό 6κύλινδρο 4.0 λίτρων (της 718 Cayman GT4). Όλα αυτά είναι σε άμεση εξάρτηση με τις νέες προδιαγραφές ρύπων της Ε.Ε.
Η ανανέωση αυτή θα πάει την όγδοη γενιά της Porsche 911 μέχρι το 2027, που θα έρθει ο αντικαταστάτης της. Δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικός. Το εμβληματικό coupe / cabriolet γερμανικό sportscar θα συνεχίσει ως υβριδικό, και το μελλοντικό του όραμα είναι να παραμείνει τέτοιο αλλά καίγοντας βιώσιμα ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels) στα οποία η Porsche επενδύει βαρέως.
Η ανανεωμένη 911 είναι ένα από τα τέσσερα νέα μοντέλα που ετοιμάζει το Zuffenhausen για τη φετινή χρονιάς. Τα άλλα τρία είναι η νέα Panamera, η Taycan και η ηλεκτρική Macan.