Αν και θα πρέπει να κάνουμε κάποιους μήνες υπομονή μέχρι την έλευση της στην αγορά, γνωρίζουμε εδώ και καιρό πως η επόμενη γενιά του Nissan LEAF θα αλλάξει κατηγορία και από συμβατικό οικογενειακό, θα μετατραπεί σε SUV.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό που θα διαθέτει είναι η δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης, που θα μπορούσε να μειώσει το κόστος έως και 50%. Η τεχνολογία Vehicle to Grid (V2G) δίνει τη δυνατότητα στην αποθηκευμένη ενέργεια των μπαταριών να αποστέλλεται πίσω στο δίκτυο ή να καταναλώνεται στο σπίτι. Που σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες θα είναι σε θέση να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους, όταν το ρεύμα είναι φτηνό και μετά να το «πουλούν» πίσω όταν είναι ακριβότερο.
Εμφανισιακά το νέο LEAF έχει εμπνευστεί από το πρωτότυπο Chill-Out, που παρουσιάστηκε το 2021 και το οποίο ήταν πολύ καθαρό σε γραμμές, δίνοντας έμφαση στην αεροδυναμική. Το αμάξωμα θα ξεχωρίζει λοιπόν από την έντονη καμπυλότητα της οροφής και το στυλ coupe.
BUY NOW
Θα βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Medium της Renault-Nissan Alliance (πρώην CMF-EV), που χρησιμοποιείται επίσης και στο Nissan Ariya, όπως και στο Renault Megane E-Tech και Scenic E-Tech και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου. Εκεί που θα παραχθεί τόσο το νέο Juke, όσο και το Qashqai.
Υπενθυμίζουμε πως η πρώτη γενιά του LEAF κυκλοφόρησε από το 2011 έως το 2017 και ήταν πραγματικά πρωτοπόρος για την ηλεκτροκίνηση. Αρχικά εξοπλιζόταν με μια μπαταρία 24 kWh και λίγα χρόνια αργότερα (2013) τοποθετήθηκε μία 30 kWh. Πουλήθηκαν συνολικά περισσότερα από 500.000 μονάδες.
Η δεύτερη γενιά του μοντέλου υπήρξε στην αγορά από το 2018 έως το 2024 και είχε να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό, μια και αυτοκινητοβιομηχανίες σαν την Volkswagen, την Kia, την Renault και άλλες είχαν ήδη βγάλει τις δικές τους EV προτάσεις. Η αυτονομία έφτασε τα 385 χιλιόμετρα στο LEAF e+, ενώ υιοθετήθηκε το σύστημα e-Pedal, όπου μπορούσες να οδηγήσεις χρησιμοποιώντας ένα πεντάλ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ